کد خبر : 7587
تاریخ انتشار : پنجشنبه 6 تیر 1398 - 19:18

بیش از ۱.۳ میلیون تن گندم به نرخ تضمینی از کشاورزان خوزستانی خریداری شد

مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه چهار کشور گفت: عملیات برداشت آخرین خوشه های گندم در خوزستان به پایان رسید و در مجموع یک میلیون و ۳۰۲ هزار تن گندم به نرخ تضمینی از کشاورزان استان خریداری شد. به گزارش خوزتاب، خدارحم امیری زاده ، این میزان خرید گندم با وجود بروز سیلاب مهیب فروردین

مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه چهار کشور گفت: عملیات برداشت آخرین خوشه های گندم در خوزستان به پایان رسید و در مجموع یک میلیون و ۳۰۲ هزار تن گندم به نرخ تضمینی از کشاورزان استان خریداری شد.
IMG 20190517 105120 669 300x200 بیش از ۱.۳ میلیون تن گندم به نرخ تضمینی از کشاورزان خوزستانی خریداری شد
به گزارش خوزتاب، خدارحم امیری زاده ، این میزان خرید گندم با وجود بروز سیلاب مهیب فروردین ماه امسال در مقایسه با سال زراعی گذشته ۱۷۲ هزار تن افزایش نشان می دهد.
وی با اشاره به اینکه در جریان سیلاب امسال حدود ۷۵۰ هزار تن گندم آماده برداشت دچار آبگرفتگی شد و از بین رفت افزود: قبل از بروز سیلاب پیش بینی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان حاکی از برداشت و خرید تضمینی ۲ میلیون تن گندم بود ولی این رقم با وجود بارش های بسیار مناسب در سال آبی ۱۳۹۸-۱۳۹۷ محقق نشد.
مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه چهار کشور با اشاره به اینکه از مجموع کل خرید تضمینی گندم در خوزستان حدود ۹۰۰ هزار تن توسط شبکه های تعاون روستایی استان به عنوان مباشر خریداری و حدود ۴۰۰ هزار تن نیز توسط شرکت غله خریداری و به سیلوهای استان حمل شده است افزود: بیش از ۹۵ درصد بهای گندم به قرار هرکیلوگرم ۱۷ هزار ریال به صورت یکجا به حساب کشاورزان گندم کار استان واریز شده است.
به گزارش خوزتاب برداشت گندم در خوزستان از ۲۶ فروردین ماه پس از تاخیر ۲ هفته ای ناشی از بروز مشکلات سیلاب شروع شد و “پیک” خرید گندم حدود ۴۰ روز به طول انجامید.
در جریان سیلاب مهیب و ویرانگر فروردین ماه امسال حدود ۲۰۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی خوزستان دچار آبگرفتگی و خوابیدگی شد که بخش اعظم آن مزارع گندم بودند.
پیش بینی شده استان خوزستان امسال برای پنجمین سال متوالی رتبه نخست کشوری را به لحاظ میزان خرید گندم به دست آورد.
گندم خوزستان به لحاظ مرغوبیت، به ۲۳ استان کشور از جمله سیستان و بلوچستان برای مصارف عمومی حمل می شود.
کل میزان مصرف سالانه گندم استان ۴.۷ میلیون نفری خوزستان، ۶۵۰ هزار تن است.
قرار است میزان تولیدات زراعی و باغی خوزستان با اجرای کامل طرح ۵۵۰ هزار هکتاری رهبر معظم انقلاب در افق ۱۴۰۴ از ۱۶.۲ میلیون تن فعلی به به ۲۵ میلیون تن در سال برسد. خوزتاب
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.