کد خبر : 24342
تاریخ انتشار : یکشنبه 13 آذر 1401 - 20:40

تجهیز بیمارستان‌های خوزستان با تامین اعتبار

خبرهای مهم اهواز و شهرهای خوزستان را در پایگاه خبری تحلیلی خوزتاب khuztab دنبال کنید

به منظور تجهیز بیمارستان‌های خوزستان و زیر مجموعه دانشگاه علوم پزشکی اهواز، ۲۰۰ میلیارد ریال اعتبار اختصاص یافته است.

5514867 تجهیز بیمارستان‌های خوزستان با تامین اعتبار

به گزارش پایگاه خبری خوزتاب؛  معاون توسعه مدیریت، منابع و برنامه ریزی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: بیش از ۲۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای تجهیز بخش‌های مختلف بیمارستان‌های زیر مجموعه دانشگاه و تامین رفاه درمانی بیماران اختصاص یافته است.

دکتر سیدسعید آزنده با بیان اینکه تجهیزات لید پیس و پیس میکر (باتری برای بخش آنژیوگرافی) برای بخش‌های آنژیوگرافی و صافی دیالیز برای بیماران دیالیزی در بیمارستان‌های آموزشی-درمانی زیر نظر دانشگاه علوم پزشکی اهواز خریداری شده است، افزود: این صافی‌ها نیاز یک سال خوزستان را برای بیماران دیالیزی در همه بیمارستان‌های زیر مجموعه دانشگاه در استان تامین می‌کند.

وی با اشاره به افزایش تخت‌های بستری اطفال و نوزادان و نیاز این بخش‌ها به دستگاه ونتیلاتور (دستگاه تنفس مصنوعی برای نوزادان)، ۳۰ دستگاه ونتیلاتور برای خوزستان اختصاص یافته است، ادامه داد: درحال حاضر ۱۵ دستگاه تحویل گرفته شده که بر اساس نیاز به ویژه میان بیمارستان‌های ابوذر، سینا، طالقانی و امام خمینی (ره) اهواز توزیع خواهد شد.

خریداری نخستین دستگاه پت اسکن در خوزستان

به گفته آزنده؛ دستگاه اسپکت سی تی و پت اسکن نیز برای بیمارستان گلستان اهواز خریداری شده و به زودی مراحل نصب این دستگاه‌ها در این بیمارستان انجام می‌شود.

گفتنی است؛ پت اسکن دستگاهی است که از آن برای تشخیص نفوذ بیماری سرطان، مشکلات قلبی، اختلالات مغزی و مشکلات سیستم عصبی استفاده می‌شودکه در خوزستان وجود نداشت و بیماران باید به شیراز، تهران و کرج می‌رفتند.

اسپکت سی تی تصویر دوبعدی و پت اسکن تصویر سه بعدی می‌دهد، سی تی اسکن معمولی کل بدن ۵ تا ۱۰ دقیقه زمان می‌برد، اما تکمیل اسکن به روش پت ۲ تا ۴ ساعت زمان نیاز دارد.

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.