کد خبر : 6883
تاریخ انتشار : شنبه 4 خرداد 1398 - 14:52

سند توسعه پایدار اندیکا با هدف رونق تولید تدوین شد

قیصی پور با تاکید بر لزوم توجه ویژه به مناطق کمتر توسعه یافته و کنترل آسیب های اجتماعی خبر داد: سند توسعه پایدار اندیکا با هدف رونق تولید تدوین شد مدیرکل جذب و حمایت از سرمایه‌گذاری استانداری خوزستان بر ضرورت توجه ویژه به مناطق کمتر توسعه یافته و کنترل آسیب های اجتماعی تاکید کرد. رضا

قیصی پور با تاکید بر لزوم توجه ویژه به مناطق کمتر توسعه یافته و کنترل آسیب های اجتماعی خبر داد: سند توسعه پایدار اندیکا با هدف رونق تولید تدوین شد

IMG 20190525 155348 123 300x211 سند توسعه پایدار اندیکا با هدف رونق تولید تدوین شد
مدیرکل جذب و حمایت از سرمایه‌گذاری استانداری خوزستان بر ضرورت توجه ویژه به مناطق کمتر توسعه یافته و کنترل آسیب های اجتماعی تاکید کرد.

رضا قیصی پور در نشست کارگروه سند توسعه پایدار شهرستان اندیکا که در محل معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری خوزستان برگزار شد، با اشاره به محرومیت های شهرستان اندیکا گفت: تدوین سند توسعه پایدار این شهرستان در راستای فراهم کردن بستر لازم به منظور توسعه پایدار و متوازن منطقه‌ای در حال انجام است.
قیصی پور افزود: تدوین برنامه راهبردی با هدف رونق تولید و ایجاد بسترهای کارآفرینی و اشتغالزایی، افزایش بهره وری و اثربخشی در فعالیت های اقتصادی بر ارتقای شاخص های کیفیت زندگی و معیشتی از جمله مباحث توسعه پایدار است که در دستور کار قرار گرفته است.
وی در این جلسه خطاب به فرماندار شهرستان اندیکا گفت: تشکل های مردم نهاد را در شهرستان فعال کنید، افراد توانمند که سطح علمی، اجرایی و کاری بالایی دارند را دور هم جمع و جلساتی در راستای هدایت آنها به سمت آموزش بر گزار کنید، روی مباحث تقاضا و بازار تمرکز کنید تا یک حرکت جمعی و فراگیر در راستای توسعه صورت گیرد .
مدیرکل جذب و حمایت از سرمایه‌گذاری استانداری خوزستان با اشاره به مشاغل و تولیداتی که در روستاها انجام می‌شود گفت: حدود ۳۰۰ میلیارد تومان تسهیلات برای مشاغل روستاییان پرداخت کردیم اما خروجی کار در مقایسه با استان های دیگر از نظر کیفیت متفاوت است؛ به طور مثال قالیبافی استان تبریز، هم بازار خوبی دارد و هم به عنوان یک کالای با کیفیت شناخته شده است اما در روستاهای استان ما، این چنین نیست یعنی کمتر روی کیفیت کار می‌کنند به همین جهت لازم است آموزش ها بیشتر شود تشکل های مردم نهاد فعال شوند و یک عزم همگانی برای این توسعه صورت گیرد.
وی ادامه داد: دستگاه های اجرایی که منابع دارند با همراهی اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی و سازمان فنی و حرفه ای، یک طرح نظام مند را تعریف کنند که هم آموزش ها موثر باشد هم توانمند سازی صورت بگیرد و هم بازار محصولات تولیدی فراهم شود، مسئولان استانی هم در راستای رونق تولید حمایت همه جانبه از اقدامات این چنین و تولید و با کیفیت خواهند داشت، این روند به توسعه شهرستان کمک می کند.
این مقام اقتصادی استان با اشاره به محرومیت شهرستان اندیکا گفت: ضعف در عملکردها وجود دارد، نباید منابع در این شهرستان از بین برود، اقدامات و پیشبرد کارها و اجرای طرح ها باید نظام مند باشد.
وی افزود: شرایط اقتصادی کشور به گونه‌ای است که دولت با فشارهای زیادی مواجه است، هزینه‌های تولید هم بالاست، پس از بررسی ها هم به این نتیجه رسیدیم که بخش عمده‌ای از پول و اعتبار تخصیص یافته برای افزایش اشتغال در مسیر تولید نرفته است اما پروژه هایی مثل ایجاد گلخانه که مکان مشخصی دارند و در حال فعالیت هستند موفق عمل کردند.
وی با بیان اینکه اعتبارات و تسهیلات بسیار خوبی تخصیص داده ایم اما خروجی اثرگذاری نداشت، افزود: علیرغم ارائه تسهیلات خوب اما هنوز فقر بر چهره برخی شهرستان‌ها وجود دارد.

مدیرکل جذب و حمایت از سرمایه‌گذاری استانداری خوزستان در ادامه تاکید کرد: اگر همه دستگاه‌های اجرایی و مدیران مربوطه دست به دست هم دهند تا یک همگرایی در شهرستان صورت بگیرد و کار با موفقیت پیش برود، اثرش برای همه ملموس خواهد بود.
وی تاکید کرد: افراد توانمند در حوزه‌های علمی و کاری را برای همکاری دعوت کنید ، آنها را مورد حمایت قرار دهید، بخش آموزش را تقویت کنید تا همه با هم به صورت جمعی برای توسعه کمک کنند.
وی ادامه داد: چرا باید کیفیت کالاهای تولیدی استان های دیگر در اذهان باقی بماند اما در استان ما که این همه کار تولید با زحمت انجام می شود به هدف مورد نظر که جذب بازار مناسب است به آن شکل دست پیدا نمی کنیم، به همین دلیل لازم است کیفیت کار افزایش پیدا کند، دولت هم کمک می کند تا یک اتفاق خوب در شهرستان رخ دهد.
این مقام مسئول به اقدامات بنیاد برکت در شهرستان های کم برخوردار هم اشاره کرد و با بیان اینکه این بنیاد برای رفع محرومیت برخی شهرستان‌ها کارهایی انجام داده است، گفت: از بنیاد برکت هم بخواهیم که برای توسعه شهرستان اندیکا اقداماتی را انجام دهد، می تواند کمک اثرگذار باشد.
قیصی پور با بیان این که تولید باید بازار مناسب خود را داشته باشد، عنوان کرد: افرادی با تجربه باید در شهرستان به عنوان راهبر و چراغ راه در راس کار قرار بگیرند که بازار را بشناسند تا بتوانند تولید منطبق بر نیاز بازار را داشته باشند.
مدیر کل جذب و حمایت از سرمایه‌گذاری استانداری خوزستان با اشاره به کوهستانی بودن شهرستان اندیکا و عدم امکان سرمایه گذاری در تمام زمینه‌ها، گفت: در منطقه اندیکا کشاورزی به صورت دیم، دامپروری و صنایع دستی اثر گذار و موفق است لذا باید همین موارد تقویت شود تا فعلا از همین طریق بتوان مسیر توسعه را طی کرد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.