کد خبر : 26181
تاریخ انتشار : دوشنبه 8 اسفند 1401 - 21:35

تعامل گسترده صنعت نیشکر با شرکت‌های دانش‌بنیان

خبرهای مهم اهواز و شهرهای خوزستان را در پایگاه خبری تحلیلی خوزتاب khuztab بخوانید

مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر در حاشیه بازدید از نمایشگاه بین‌المللی کشاورزی تاکید کرد؛ 

 تعامل گسترده صنعت نیشکر با شرکت‌های دانش‌بنیان

به گزارش پایگاه خبری خوزتاب؛ پایش ماهواره‌ای مزارع، مبارزه بیولوژیک، خوشه‌های پربار و طلایی گندمزارها و نمای چشم نواز مزارع زیبای کلزا در کنار مزارع سرسبز نیشکر، نمایی دیگر از نوآوری و دستاورد نیشکری‌ها در حوزه کشاورزی مُدرن برای دست‌یابی به تولید پایدار است.

مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی با همراهی معاونین و مدیران عامل کشت و صنعت‌ها، ضمن بازدید از نمایشگاه بین‌المللی کشاورزی اهواز، در جریان آخرین دستاوردهای دانش‌بنیان، تجهیزات آبیاری و ماشین‌آلات کشاورزی قرار گرفت‌.

دکتر عبدعلی ناصری در این بازدید، در گفت‌و‌گو با خبرنگاران حاضر در نمایشگاه، به دستاوردهای این صنعت در حوزه کشاورزی اشاره کرد و پیوند دانش و کشاورزی را راهبردی در صنعت نیشکر برشمرد که سبب افزایش بهره‌وری می‌شود.

وی در ادامه، به تعامل و همکاری گسترده شرکت توسعه نیشکر با شرکت‌های دانش‌بنیان و دانشگاه‌ها اشاره کرد و افزود، این صنعت برای افزایش بهره‌وری در بخش‌های مختلف از جمله کشاورزی و صنعت، از توان علمی دانشگاه‌های سراسر کشور و شرکت‌های دانش‌بنیان استفاده می‌کند.

یازدهمین نمایشگاه بین‌المللی کشاورزی، نهاده‌ها، تجهیزات آبیاری، گلخانه‌ای، ادوات و ماشین‌آلات کشاورزی در محل نمایشگاه‌های دائمی اهواز برگزار شد.

در این نمایشگاه، شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی به عنوان بزرگترین واحد کشاورزی و صنعتی کشور، آخرین دستاوردهای خود را در بخش کشاورزی به نمایش گذاشت. طراحی و ساخت ساخت ادوات کشاورزی، دروگر نیشکر، دستگاه سنگ جمع‌کن، سامانه جامع پایش مکان‌مند، کولتیواتور قالبی، دستگاه هشدار دهنده‌ ورود ذرات آلاینده به ماشین‌آلات کشاورزی و کارنده نیشکر بخشی از نوآوری‌ها و دستاوردهای حوزه کشاورزی است که بهره‌وری در صنعت نیشکر را افزایش داده است.

پایش ماهواره‌ای مزارع، مبارزه بیولوژیک، خوشه‌های پربار و طلایی گندمزارها و نمای چشم نواز مزارع زیبای کلزا در کنار مزارع سرسبز نیشکر، نمایی دیگر از نوآوری و دستاورد نیشکری‌ها در حوزه کشاورزی مُدرن برای دست‌یابی به تولید پایدار است.

صنعت نیشکر، دروازه ورود مکانیزاسیون به کشاورزی است و کشت و صنعت‌های نیشکری به واسطه حضور نیروهای متخصّص و با تجربه در سطوح مختلف در حوزه کشاورزی و صنعت از دانش فنی خاصی برخوردار هستند و از روش‌های نوین در این عرصه‌ها استفاده می کنند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.