کد خبر : 3921
تاریخ انتشار : سه شنبه 4 دی 1397 - 21:22

تعویض شبکه آبرسانی ۳۰ روستای حوزه رامهرمز در ۳سال اخیر

بعد از ۶سال با حمایت و اقدامات جهادی دکتر محمدیان نماینده محترم شهرستان رامهرمز شاهد پویایی و تحرک در حوزه آب‌رسانی به روستاهای‌ شهرستان رامهرمز بودیم که خدمات ارزشمندی در این زمینه انجام شده است. به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خوزتاب، علی نوروزی لرکی از تعویض شبکه فرسوده آبرسانی بیش از ۳۰ روستا تحت پوشش

بعد از ۶سال با حمایت و اقدامات جهادی دکتر محمدیان نماینده محترم شهرستان رامهرمز شاهد پویایی و تحرک در حوزه آب‌رسانی به روستاهای‌ شهرستان رامهرمز بودیم که خدمات ارزشمندی در این زمینه انجام شده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خوزتاب، علی نوروزی لرکی از تعویض شبکه فرسوده آبرسانی بیش از ۳۰ روستا تحت پوشش شهرستان رامهرمز طی سه سال اخیر خبر داد.

وی با بیان اینکه مردم روستانشین بحران آب و خشکسالی را باور ندارند اظهار داشت: متاسفانه اکثر مردم از منابع آب شرب برای آبیاری کشاورزی و دام استفاده میکنند که این روند لطمه زیادی به تامین آب می زند و ما مجبوریم در صورت مشاهده با این موضوع باجدیت برخورد کنیم.

نوروزی لرکی افزود: عمر مفید پروژه های آب بیست سال است ولی اکثر پروژه های شبکه آب روستایی عمر بالای چهل سال دارد که تاکنون بعد از گذشت ۶سال با حمایت و اقدامات جهادی دکتر محمدیان نماینده محترم شهرستان رامهرمز شاهد پویایی و تحرک در حوزه آب‌رسانی به روستاهای‌ شهرستان رامهرمز بودیم که خدمات ارزشمندی در این زمینه انجام شده است.

رئیس اداره آب و فاضلاب روستایی رامهرمز افزودند: فعالیت های ما در طی ۳سال اخیر بی سابقه بود، که شبکه های فرسوده آبرسانی بیش از ۳۰ روستا تحت پوشش شهرستان رامهرمز تعویض شد.

وی روستاهای زراقلی و دوکوهک از توابع بخش مرکزی و … ، روستاهای شهید رجایی و سه تلون و … از توابع بخش ابوالفارس ، روستاهای بنه عباس و دره دان از توابع بخش سلطان آباد و قسمتی از خطوط آب چم قاسمعلی و… از توابع بخش رودزرد که شبکه های فرسوده آبرسانی آن تعویض شد را مثال زد.

نوروزی لرکی ادامه داد: با حمایت و رایزنی های دکترمحمدیان ‌تاکنون یک میلیارد تومان از صندوق توسعه ملی و دو میلیارد و چهارصد و شصت میلیون از وزارت نفت برای تعویض شبکه های فرسوده آبرسانی روستاهایی رامهرمز اخذ شد که خیلی کمک حال ما شد.

رئیس اداره آب و فاضلاب روستایی رامهرمز افزایش قیمت دلار را معضل جدیدی دانست و گفت:شرکت‌های لوله سازی به دلیل افزایش شدید قیمت‌ها قراردادهای خود را لغو کردند و باید قیمتها از طرف دولت تایید و اعلام شود.

نوروزی لرکی عنوان کرد : ۸۵ درصد روستاهای رامهرمز مشکل فرسودگی شبکه و خطوط انتقال آب دارند که این خطوط نیاز به تعمیر و بهسازی روزانه دارند . خیلی از تاسیسات‌های آب در حال نابودی بودند که یکی پس از دیگری و در حد توانمان درحال بهسازی تاسیسات هستیم و‌ برای اولین بار است که مردم روستانشین رامهرمز در طرح تعویض شبکه فرسوده آب شاهد نوعی حرکت جهادی از سوی اداره آب و فاضلاب روستایی هستند.

نوروزی لرکی با اشاره به بیان اینکه در یکسال اخیر مخزن آب پنج روستا احداث و بازسازی شد، اظهار کرد: با احداث و تعمیر و بازسازی مخزن آب روستاهای باصدی حاج بارون، بادکُم، بنی حاجی، حاج چراغ و ورود آن به مدار بیش از ۲۰۰ خانوار را تحت پوشش آبرسانی قرار گرفت.

رئیس اداره آب و روستایی رامهرمز اعلام کرد: تا پایان سال جاری چند پروژه آبرسانی در دست اقدام به بهره برداری خواهد رسید.

مجتبی بهزادی / خوزتاب

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.