کد خبر : 25327
تاریخ انتشار : جمعه 23 دی 1401 - 14:34

تعیین‌تکلیف زمین‌های ماهشهر برای سرمایه‌گذاران پتروشیمی

خبرهای مهم اهواز و شهرهای خوزستان را در پایگاه خبری تحلیلی خوزتاب khuztab بخوانید

زمین‌های واگذارشده بلاتکلیف ماهشهر برای ورود سرمایه‌گذاران جدید پتروشیمی تعیین‌تکلیف می‌شوند

9077800 558 تعیین‌تکلیف زمین‌های ماهشهر برای سرمایه‌گذاران پتروشیمی

به گزارش پایگاه خبری خوزتاب؛ مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی بیان کرد: زمین‌های بلاتکلیف و واگذارشده با توجه به محدودیت‌های زمین در منطقه تعیین‌تکلیف می‌شوند.

پیام برزگر با اشاره به تغییرات در واحد سرمایه‌گذاری سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی افزود: یکی از رویکرد‌های سازمان با تغییرات ایجادشده سرعت، همچنین دقت در واگذاری زمین است، همه تلاش ما برای اجرایی شدن طرح‌هاست.

مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی بیان کرد: تعیین‌تکلیف زمین‌های بلاتکلیف و واگذارشده با توجه به محدودیت‌های زمین در منطقه یکی دیگر از رویکردهاست که با ورود واحد سرمایه‌گذاری، نظارت و کنترل طرح‌ها انجام خواهد شد.

برزگر با بیان اینکه سرمایه‌گذاران به زمین‌های واگذارشده به چشم یک فرصت نگاه کنند، گفت: سرمایه‌گذاران باید این نکته را مدنظر داشته باشند که زمین‌های واگذارشده یک فرصت بزرگ است و برای هر زمین حداقل دو متقاضی وجود دارد و باید از زمین‌های واگذار شده نهایت استفاده برای خلق ارزش افزوده صورت گیرد.

تکیه بر توان داخلی در مسیر توسعه

احمد شکری، مدیر طرح‌های شرکت ملی صنایع پتروشیمی در این نشست با تأکید بر پیگیری و نظارت جدی بر روند ساخت طرح‌های پتروشیمی، اظهار کرد: این نشست ششمین جلسه در سطح مناطق مختلف است که با هدف تسهیل در فرآیند ساخت، رفع مشکلات، چالش‌ها و همکاری برای شتاب در ساخت طرح‌های پتروشیمی برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه امروز صنعت پتروشیمی ایران با تکیه بر توان داخلی در مسیر توسعه و پیشرفت قرار گرفته است و باید از همه ظرفیت‌های موجود استفاده کرد، تصریح کرد: تمام ارکان و مدیریت‌های شرکت ملی صنایع پتروشیمیی در این نشست برای همکاری، پشتیبانی و تسهیل در روند اجرای طرح‌های پتروشیمی حضور دارند.

مدیر طرح‌های شرکت ملی صنایع پتروشیمی ادامه داد: صنعت پتروشیمی به‌عنوان صنعتی پیشرو و پیشران با همت و تلاش همه فعالان نشان داده است که تأثیر بسیاری در توسعه اقتصادی و صنعتی کشور دارد و طرح‌های منطقه ماهشهر با توجه به وجود مزیت‌های فراوان در این منطقه از جمله یکپارچگی می‌توانند در توسعه این صنعت ارزش‌آفرین نقش قابل توجهی داشته باشند.

شکری با بیان اینکه وجود سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی روند تصمیم‌گیری‌ها و تعامل با بخش‌های مختلف را تسهیل می‌کند و در این مسیر تأمین تجهیزات و کالا‌های مورد نیاز طرح‌ها در وضعیتی مطلوب قرار دارد، گفت: به تمام فعالان و سرمایه‌گذاران در قطب‌های تازه صنعت پتروشیمی توصیه می‌شود از تجارب و دستاورد‌های توسعه در منطقه ماهشهر به عنوان تجربه‌ای موفق استفاده کنند.

تولید کاتالیست با حداکثر بازدهی

مجید دفتری، مدیرعامل شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی نیز در این نشست با تأکید بر آمادگی این شرکت برای تأمین دانش فنی و کاتالیست‌های مورد نیاز صنعت پتروشیمی ایران اظهار کرد: امروز شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی به توانایی‌های ارزشمندی دست یافته است و می‌تواند کاتالیست‌هایی با حداکثر بازدهی را در داخل کشور تولید کند، به گونه‌ای که قدرت‌های بزرگ اقتصادی دنیا امروز متقاضی کاتالیست‌های تولیدی جوانان برومند ایران اسلامی هستند.

وی با اشاره به لایسنس شرکت‌های پتروشیمی بیان کرد: یکی از موضوعات مهم در رسیدن به خودکفایی در صنعت پتروشیمی لایسنس است. اگر لایسنس داخلی شود و حمایت صورت گیرد، متخصصان ایرانی این توانایی را دارند که تمام نیاز کشور را تأمین کنند.

مدیرعامل شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی افزود: در سال‌های گذشته بسیاری از نیاز‌های شرکت‌های پتروشیمی از خارج کشور تأمین می‌شد، اما با گذشت زمان و اعتماد به متخصصان و پژوهشگران داخلی به توانمندی‌های بسیار خوبی در صنعت پتروشیمی دست یافته‌ایم.

احترام صنعت به محیط زیست

داود عمادی، مدیر بهداشت، ایمنی، محیط زیست و پدافند غیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی نیز در این نشست اظهار کرد: رعایت و انجام الزام‌های اچ‌اس‌ئی در پروژه‌های پتروشیمی، همچنین زمان بهره‌برداری باید به‌دقت از سوی طرح‌ها رعایت شود، پروژه‌هایی که بالای ۵۰ درصد پیشرفت داشته‌اند باید ۱۲ چک‌لیست را پاس کرده باشند تا مجوز PSSR را دریافت کنند.

وی تصریح کرد: در منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی برای یکپارچگی و مدیریت خوب مشکلی به لحاظ دریافت پروانه‌های فعالیت نداریم.

مدیر بهداشت، ایمنی، محیط زیست و پدافند غیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی با اشاره به فضای سبز و احترام صنعت به محیط زیست بیان کرد: در منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی تقریباً به اندازه فضای صنعتی، فضای سبز وجود دارد، همچنین حراکاری نیز در سطح این منطقه ادامه خواهد داشت.

ضرورت توجه به پیوست فرهنگی اجتماعی در طرح‌های پتروشیمی

حجت‌الاسلام محسن محمدپور، رئیس ستاد اقامه نماز و مشاور فرهنگی معاون وزیر و مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی نیز در این نشست، صنعت پتروشمی ایران را صنعتی ارزشمند معرفی کرد و گفت: مردان جبهه جنگ اقتصادی نیاز به کسب آرامش و انرژی از محیط کار خود دارند، به یقین یکی از مسائل مهم فرهنگی در محیط کار توجه به معنویت است و این امر از سوی مدیران طرح‌های پتروشیمی باید مورد توجه قرار گیرد.

وی بیان کرد: ما به‌دنبال پیشرفت اقتصادی و اقتدار صنعت پتروشیمی هستیم و پروژه‌های بسیار باارزشی در حال تکمیل هستند که امیدواریم موانع پیش رو برطرف شود، اما نباید پیشرفت صنعتی ما را از توجه به محیط پیرامون و طبیعت غافل کند.

رئیس ستاد اقامه نماز و مشاور فرهنگی مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی اظهار کرد: توجه به محیط زیست و همزیستی مسالمت‌آمیز با طبیعت از دیگر نکاتی است که مدیران صنعت باید به آن توجه ویژه داشته باشند.

ششمین نشست «پیشرفت و بررسی چالش‌های طرح‌های پتروشیمی» با حضور مدیران عامل ۱۵ طرح پتروشیمی مستقر در منطقه ماهشهر برگزار شد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.