تفکر ادامه روند خشکسالی عامل تعرض به رودخانه ها در استان شد

مدیر کل مدیریت بحران استانداری خوزستان گفت: با این تفکر که خشکسالی ادامه دارد از قبل به حریم رودخانه ها تعرض شده است حال چگونه انتظار داشتیم رودخانه وارد خانه ما نشود. به گزارش خوزتاب، کیامرث حاجی زاده شامگاه یکشنبه در نشست شورای هماهنگی مدیریت بحران استان خوزستان در فرمانداری دشت آزادگان اظهار داشت: عدم

مدیر کل مدیریت بحران استانداری خوزستان گفت: با این تفکر که خشکسالی ادامه دارد از قبل به حریم رودخانه ها تعرض شده است حال چگونه انتظار داشتیم رودخانه وارد خانه ما نشود.

بارگیری 6 300x168 تفکر ادامه روند خشکسالی عامل تعرض به رودخانه ها در استان شد

به گزارش خوزتاب، کیامرث حاجی زاده شامگاه یکشنبه در نشست شورای هماهنگی مدیریت بحران استان خوزستان در فرمانداری دشت آزادگان اظهار داشت: عدم لایروبی رودخانه های استان و انحراف مسیر و تعدی به حریم و بستر رودخانه ها موجب مشکلاتی ناشی از سیل در استان شد.
وی ادامه داد: در شهرهای ما، دولتی ها به رودخانه ها تعدی و دست اندازی کردند به عنوان مثال وقتی در سوسنگرد عرض رودخانه در برخی نقاط به ۲۰ متر هم نمی‌رسد چطور این رودخانه باید آبی با دبی بالای هزارمتر مکعب بر ثانیه را از خود عبور دهد.
وی افزود: فرهنگ مدیریتی ما در کشور و استان با مقوله پیش بینی و پیشگیری همخوانی ندارد که باید روی فرهنگ پیش بینی و پیشگیری کار شود و برای جا انداختن آن فکری شود.
وی گفت: مسوولان سازمان آب و برق باید بدانند که از وظایف ذاتی خودش نباید کوتاه بیایند، در بیش از ۵۰ سال گذشته رودخانه ها لایروبی نشده اند و برخی رودخانه ها از مسیر خود خارج شده اند، این روند علاوه بر این که سیل بندها را تخریب کرده ، به روستایی که یک کیلومتر هم فاصله داشته اسیب ارد کرده است.
حاجی زاده بیان کرد: رودخانه ها باید به مسیر و بستر اصلی خود بازگردند و در این حوزه متولیان و مسئولان دستگاه ها باید این موضوع را به جد مد نظر قرار دهند.
وی گفت: سوسنگرد برای ما مهم است و تشکر اصلی ما از مردم مسیر الله اکبر سبهانیه، جلیزی و شاکریه است چراکه ایثاری که اهالی این مناطق کردند باعث شد شش شهر ما را آب نگیرد و اجازه دادند زمین ها و روستاهایشان زیر اب برود ، آنها آواره شدند این فداکاری را نباید نادیده گرفت و اگر بنا است خسارتی پرداخت شود باید از این مناطق شروع شود.
مدیر کل مدیریت بحران استان خوزستان توضیح داد: اگر فیوز پلاک شاکریه باز نمی شد بعلت پس زدگی آب قطعا شهرهای حمیدیه، ابوحمیظه، کوت سید نعیم، سوسنگرد، بستان و رفیع زیرآب می رفت.
وی ادامه داد: اولین چیزی که باید حل کنیم بحث خسارت کشاورزان در مناطق دشت ازادگان و هویزه است.
حاجی زاده با اشاره به وضعیت سیل بندها در دشت آزادگان بیان کرد: معین این شهرستان، اداره کل راه و شهرسازی است که از بهمن ماه پای کار هستند.
وی با اشاره به راه ها بیان کرد: همه راه های روستایی باید ظرف مدت یک ماه بازسازی شوند و مسیر چذابه باید ظرف ۲ هفته بازگشایی شود.
مدیر کل مدیریت بحران استان خوزستان ادامه داد: سیل بندها باید از سوی سازمان آب و برق و دستگاه های معین ترمیم شوند، علاوه بر این تخلیه مزارع از آب و آماده سازی آنها برای ۱۵ خرداد باید در دستور کار قرار گیرد و تخلف از این موعد قابل قبول نیست چراکه مردم باید کشت داشته باشند.
وی گفت: باید هر چه سریعتر مردم بر سرکار و زندگی خود بازگردند چراکه اگر این اتفاق نیفتند مشکلات اجتماعی ایجاد می شود و مشکلات به سمت جنبه های روحی روانی سوق پیدا میکند لذا مردم باید مشغول به کار شوند تا آسیب اجتماعی ایجاد نشود.
وی بیان کرد: اگر مردم به استفاده از مسکن مهر تمایل دارند در اختیار آنها قرار داده شود در غیر این صورت اگر منازل انها قابل استفاده است منازل خودشان بازسازی و در همانجا اسکان داده شوند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.