تلاش های استاندار خوزستان در کنترل بحران های استان شایسته تقدیر است

محمد مخبر دزفولی رئیس ستاد اجرایی فرمان امام در جلسه شورای مدیریت بحران مسجدسلیمان اظهار کرد: استاندار خوزستان در ماه های گذشته به صورت ۲۴ ساعته پای کار بوده و تلاش های زیادی برای مدیریت بحران های خوزستان چه در رابطه با سیل و چه زلزله داشته که شایسته تقدیر است. وی افزود: پیش از

محمد مخبر دزفولی رئیس ستاد اجرایی فرمان امام در جلسه شورای مدیریت بحران مسجدسلیمان اظهار کرد: استاندار خوزستان در ماه های گذشته به صورت ۲۴ ساعته پای کار بوده و تلاش های زیادی برای مدیریت بحران های خوزستان چه در رابطه با سیل و چه زلزله داشته که شایسته تقدیر است.

IMG 20190720 082439 551 300x225 تلاش های استاندار خوزستان در کنترل بحران های استان شایسته تقدیر است

وی افزود: پیش از این نیز رهبر معظم انقلاب نسبت به تلاش های استاندار خوزستان ابراز رضایت کرده بودند و امید است با تلاش تمامی مسئولان استان بتوانیم این بحران را نیز پشت سر بگذاریم.

رئیس ستاد اجرایی فرمان امام گفت: توسعه کشور مدیون مسجدسلیمان است در حالی که این شهرستان با کمبودهای زیادی همراه است.

وی افزود: وزارت نفت، وزارت راه و شهرسازی و وزارت کشور باید به به صورت جدی به میدان بیایند و تصمیم اساسی برای مشکلات مسجدسلیمان بگیرند.

مخبر دزفولی گفت: تکمیل واحدهای مسکن مهر نیمه‌تمام از ضرورت ها است که باید در دستور کار قرار گیرد و ما نیز حاضریم در این زمینه حمایت های خود را داشته باشیم.

وی تصریح کرد: باید از ظرفیت‌های مردمی بهتر استفاده کنیم چرا که مردم در سیل خوزستان حماسه آفریدند و اگر در کنار دولت نبودند شاید نمی توانستیم سیل را کنترل کنیم.

 

***ساخت و سازهای غیرمجاز در مسجد سلیمان متوقف شود***

همچنین غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان گفت: اگر بتوانیم ۸۹۵ واحد مسکونی مربوط به مسکن مهر را در مسجد سلیمان تکمیل کنیم بار زیادی از مشکلات را برداشته ایم و پس از آن برای حل مشکلات زلزله بهتر تصمیم گیری کنیم.

وی افزود: چهار هزار و ۵۰۰ واحد در مسجدسلیمان که نیاز به تعمیر دارند باید مقاوم سازی شوند ودولت نیز در انتظار برآورد هزینه ها است.

استاندار خوزستان گفت: امید است بنیاد مسکن سریع میزان خسارت‌ها را مشخص کند تا دولت بتواند در زمینه تامین اعتبار اقدامات لازم را انجام دهد.

وی گفت: ستاد اجرایی فرمان امام نیز همواره در تمامی مشکلات ما را همراهی کرده و جای قدردانی دارد.

شریعتی افزود: برخی واحدهای ساختمانی در مسجد سلیمان که به دلیل عدم نظارت به صورت غیر کارشناسی و فاقد پی بنا شده اند در سیل اخیر خسارت‌های زیادی متحمل شده اند.

استاندار خوزستان از شهرداری و راه و شهرسازی خواست بر ساخت و ساز در مسجد سلیمان نظارت بیشتری داشته باشند و از ساخت و سازهای غیرمجاز جلوگیری کنند.

۱۷ تیر ماه زمین لرزه‌ای به بزرگی ۵.۷ ریشتر مسجدسلیمان (منطقه گلگیر) را لرزاند که بعد از آن بیش از ۶۰ پس لرزه رخ داده  که موجب وارد آمدن خسارات زیادی به منازل مسکونی، مدارس و زیرساخت این شهرستان شد

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.