کد خبر : 17972
تاریخ انتشار : چهارشنبه 29 اردیبهشت 1400 - 15:54

توسعه شهر، زمانی اتفاق می افتد که بر اساس نقشه راه شهر باشد

اسماعیل بهوند، فعال در حوزه املاک و مسکن: “توسعه شهر، زمانی اتفاق می افتد که بر اساس نقشه راه شهر باشد.”   اسماعیل بهوند، فعال اقتصادی در حوزه مسکن و املاک: “توسعه شهر، زمانی اتفاق می افتد که بر اساس نقشه راهِ شهر، یعنی همان “طرح نظام جامع شهری” باشد. اسماعیل بهوند می گوید: همه

اسماعیل بهوند، فعال در حوزه املاک و مسکن:

“توسعه شهر، زمانی اتفاق می افتد که بر اساس نقشه راه شهر باشد.”

 

IMG 20210519 154933 097 توسعه شهر، زمانی اتفاق می افتد که بر اساس نقشه راه شهر باشد

اسماعیل بهوند، فعال اقتصادی در حوزه مسکن و املاک:

“توسعه شهر، زمانی اتفاق می افتد که بر اساس نقشه راهِ شهر، یعنی همان “طرح نظام جامع شهری” باشد.

اسماعیل بهوند می گوید:

همه توان تخصّصی را باید به کار برد، تا؛ با دفاع آگاهانه در پی گیری و بازنگری در “طرح نظام جامع شهری” در شورای مرکزی استان و دفاع تخصصی در استانداری، شهری در خورِ خود و آیندگان داشته باشیم.

اسماعیل بهوند با اشاره به تجربه کاری خود در حوزه مسکن و املاک، گفت: این جانب با تجربه و شناختی که از سازه و شهر دارم. و نقاط مختلف آن را از نظر توسعه ی شهر نشینی و امکانات شهری چه از لحاظ برخوردار و نیمه برخودار می شناسم، لازم می بینم با دفاع از پی گیری در “طرح بازنگری نظام جامع شهری”، و نظارت تخصصی شورا و شهرداری بر تمامی محورهای ورودی و محلّات چسبیده به شهر، بر میزان قدرت اجرایی شورا و شهرداری جهت ایجاد زیباسازی و مُبلمان شهری، گامی موًثر و آینده نگر برداریم.

آقای اسماعیل بهوند در بخشی دیگر از اهداف خود به شورای شهر، آورده است:
اگر مسئولیت شهرداری را تنها محدود به چند کوچه و خیابان داخل شهر کنیم. نتیجه ی آن رویش ساخت و ساز های خارج از “طرح نظام جامع شهری” و نظام مهندسی است. که جدای از مشکلات خدمات رسانی در زمان حوادث غیر مترقبه ایی مثل آتش سوزی و غیره، تصویر و بازتابِ نادرستی از زیبا سازی شهر به بیننده، نشان می دهد.

آقای بهوند، به عنوان فعال اقتصادی شهر در ادامه یاد آور شدند:
لازم است، شهرداری به عنوان یک نهاد اجرایی، کلید شهر را به صورت واقعی در اختیار داشته باشد، تا؛ شهرداری بتواند بر محدوده ی کامل جغرافیایی شهر، احاطه ی کامل داشته باشد. و نتیجه آن ایجاد شهری درست بر اساس اصول اولیّه شهرسازی با خدمات رسانی مناسب به شهروندان می گردد.

و در کنار آن مدیریت شهری با ایجاد کارگاه های خدماتی در ورودی شهر، ضمن اشتعال زایی مناسب، منبع در آمدی سالم برای شهرداری جهت خدمات رسانی بیشتر می شود. که در نهایت از صرف هزینه های مجدد برای مالکان تبدیل مسکونی به تجاری نیز کاسته می گردد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.