کد خبر : 23231
تاریخ انتشار : دوشنبه 19 اردیبهشت 1401 - 7:57

ثبت بالاترین رکوردهای تولید در پتروشیمی امیرکبیر

اخبار مهم اهواز و دیگر شهرهای خوزستان را در پایگاه خبری خوزتاب khuztab بخوانید

پتروشیمی امیرکبیر طی سال ۱۴۰۰ توانست در شاخص‌های کلیدی عملکرد از جمله تولید کل، تولید محصولات پلیمری و تولید اتیلن بالاترین رکورد طی سال‌های اخیر را ثبت کرد.

Notes 220508 125011 ace ثبت بالاترین رکوردهای تولید در پتروشیمی امیرکبیر

به گزارش پایگاه خبری خوزتاب، ثبت رکوردهای یادشده ماحصل همدلی و تلاش جمعی مدیران و همه مجموعه پتروشیمی امیرکبیر در تحقق هدف افزایش تولید و افزایش ارزآوری برای کشور بوده است.

تولید کل محصولات پتروشیمی امیرکبیر در سال ۱۴۰۰ نسبت به مدت مشابه سال ۱۳۹۹ با ۱۶ درصد افزایش همراه بوده و منجر به ثبت بالاترین رکورد تولید کل، طی سال‌های اخیر شده است. همین روند در مورد تولید محصولات پلیمری نیز تکرار شده و پتروشیمی امیرکبیر با ۱۲ درصد افزایش در تولید محصولات پلیمری در سال ۱۴۰۰ نسبت به مدت مشابه سال ۱۳۹۹، توانسته در این زمینه نیز بالاترین رکورد تولید در سال‌های اخیر را بر جای گذارد.

محصولات پلیمری این مجتمع تولیدی؛ بیشترین سود و ارزش افزوده را برای شرکت به همراه دارد. شایان ذکر است که واحدهای پلیمری در سال ۱۴۰۰ با تحقق ۱۱۹ درصدی برنامه؛ (بیش از ظرفیت اسمی) توانسته‌اند رکورد یادشده را به ثبت رسانند. پلی‌اتیلن سنگین، سبک و سبک‌خطی در گریدهای مختلف، محصولات پلیمری این مجموعه را شامل می‌شود.

این مجتمع تولیدی در سال ۱۴۰۰ توانست رکورد بالاترین مقدار تولید اتیلن، (مهمترین خوراک واحدهای پلیمری) را به خود اختصاص دهد و نسبت به مدت مشابه سال ۱۳۹۹ افزایش ۴۵ درصدی را تجربه کند.

کمترین مقدار توقف تولید

کاهش توقف‌ همه واحدهای تولیدی به مقدار ۳۶ درصد نسبت به سال ۱۳۹۹ نیز سبب شد تا رکورد کمترین مقدار توقف‌ها برای این مجموعه طی سال‌های گذشته در سال ۱۴۰۰ به ثبت برسد.

پتروشیمی امیرکبیر تولیدکننده متنوع‌ترین گریدهای محصولات پلیمری است که در بندر ماهشهر استان خوزستان قرار دارد. ۵۲ درصد این مجموعه تولیدی متعلق به هلدینگ توسعه سرمایه رفاه زیر مجموعه بانک رفاه کارگران و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.