کد خبر : 3982
تاریخ انتشار : پنجشنبه 6 دی 1397 - 10:44

جلسه مدیران مدارس شهر اهواز و باوی با مربیان مرکز فراگیر کانون پرورش فکری در محل کانون شماره ۳ پرورش فکری کودکان و نوجوانان

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خوزتاب، در نشست هم اندیشی  ریاست اداره آموزش و پرورش استثنایی  و مدیران مدارس استثنایی شهر اهواز  با مدیر کل و اعضای کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خوزستان در جهت ایجاد فرصت و ظرفیت در خدمات دهی مطلوب تر به دانش آموزان با نیاز های ویژه بحث و تبادل

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خوزتاب، در نشست هم اندیشی  ریاست اداره آموزش و پرورش استثنایی  و مدیران مدارس استثنایی شهر اهواز  با مدیر کل و اعضای کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خوزستان در جهت ایجاد فرصت و ظرفیت در خدمات دهی مطلوب تر به دانش آموزان با نیاز های ویژه بحث و تبادل نظر صورت گرفت.

در این جلسه علی ممبینی، رییس اداره آموزش و پرورش استثنایی گفت: نگاه اموزش و پرورش استثنایی غنی سازی توانایی  و ظرفیت دانش آموزان و رفتن به سمت مهارت آموزی است تا دانش اموزان برای ورود به جامعه و کسب استقلال آمادگی لازم را کسب کنند که در این راه کانون پرورش فکری میتواند همراه و همیار مهمی برای اموزش و پرورش استثنایی باشد.

وی اضافه کرد:در جهت افتتاح یک مرکز ویزه و مجهز برای فراگیران با نیازهای ویزه رایزنی هایی صورت گرفته و امیدواریم در اینده شاهد افتتاح و خدمت رسانی این مرکز به دانش اموزان با نیاز های ویزه باشیم.

ممبینی گفت : در راستای بهبود روند همکاری بین دو ارگان امیدواریم در اینده شاهد برگزاری کارگاه هایی برای همکاران کانون در راستای شناخت گروه های متفاوت دانش اموزان با نیاز های ویژه و و نحوه اموزش گروه های مختلف و همچنین کارگاه هایی برای معلمان استثنایی در جهت افزایش خلاقیت ها و استفاده از روشهای تدریس نوین در اموزش باشیم.

وحید کیانی مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان خوزستان در این نشست با بیان این‌که شرایط، امکانات و ظرفیت‌های مرکز فراگیر کانون در اهواز باید بهتر شود گفت: با توجه به استقبال خوب دانش آموزان با نیازهای ویژه و ظرفیت محدود مرکز فراگیر اهواز می‌بایست با همکاری آموزش و پرورش استثنایی ظرفیت‌های این مرکز توسعه پیدا کند.

وی افزود: ما در اجرای برنامه‌ها و فعالیت‌های خود ارتقا اندیشه کودکان و نوجوانان با نیازهای ویژه را مدنظر داریم و برای تحقق این مهم به نقش خانواده‌ها و مربیان اهمیت زیادی می‌دهیم.

کیانی اضافه کرد: باید برای این دو گروه که نقش مهم و ارتباطی مؤثر با کودکان و نوجوانان با نیازهای ویژه دارند آموزش‌های لازم برگزار شود.

این مدیرکل فرهنگی کار در مراکز و مدارس فراگیر را دشوارتر از مدارس عادی دانست و تأکید کرد: بر همین اساس باید به این دو مراکز آموزشی توجه ویژه شود.

کیانی ابراز امیدواری کرد: تلاش خود را می‌کنیم با همکاری آموزش و پرورش استثنایی خوزستان بتوانیم بستر را برای خدمت‌رسانی بیشتر به کودکان و نوجوانان با نیازهای ویژه فراهم کنیم.

IMG 0734 300x225 جلسه مدیران مدارس شهر اهواز و باوی با مربیان مرکز فراگیر کانون پرورش فکری در محل کانون شماره 3 پرورش فکری کودکان و نوجوانان

 

در پایان با اهدا لوح سپاس از زحمات کارکنان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شماره ۳ اهواز تقدیر گردید.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.