کد خبر : 25912
تاریخ انتشار : سه شنبه 25 بهمن 1401 - 22:35

جلوه های عظمت صنعت فولاد خوزستان؛ سومین نمایشگاه تخصصی بومی سازی قطعات، تجهیزات و مواد مصرفی صنعت فولاد در اهواز آغاز شد

خبرهای مهم اهواز و شهرهای خوزستان را در پایگاه خبری تحلیلی خوزتاب khuztab بخوانید

به همت شرکت فولاد خوزستان؛ سومین نمایشگاه تخصصی بومی سازی قطعات، تجهیزات و مواد مصرفی صنعت فولاد امروز در اهواز آغاز به کار کرد.

photo3505250966 جلوه های عظمت صنعت فولاد خوزستان؛ سومین نمایشگاه تخصصی بومی سازی قطعات، تجهیزات و مواد مصرفی صنعت فولاد در اهواز آغاز شد

به گزارش خوزتاب؛ فولاد خوزستان به عنوان قُطب دوم تولید فولاد کشور به منظور عبور از شرایط فعلی تحریم‌های ظالمانه آمریکا و توانمندسازی بخشِ داخلی برنامه ریزی های لازم جهت برگزاری این نمایشگاه را تدارک دیده است.

این نمایشگاه با شرکت ۱۰۰ سازنده قطعات و تجهیزات صنعت فولاد کشور از هشت استان خوزستان، تهران، خراسان رضوی، آذربایجان شرقی، اصفهان، فارس، کرمان و یزد از ۲۵ تا ۲۸ بهمن به مدت چهار روز و از ساعت ۱۶ تا ۲۱ برای بازدید صنعتگران ، کارشناسان ، دست اندرکاران صنعت فولاد کشور و عموم مردم استان خوزستان و مناطق همجوار در نمایشگاه بین المللی اهواز دایر خواهد بود.

مدیرعامل شرکت فولاد خوزستان در آیین گشایش این نمایشگاه گفت: حدود ۳۰ شرکت دانش بنیان آخرین دست آوردهای صنعتی مرتبط با صنعت فولاد کشور در این نمایشگاه حضور دارند.

امین ابراهیمی افزود:طبق برنامه در طول برگزاری این نمایشگاه، چند قرارداد و تفاهم نامه خرید تجهیزات صنعت فولاد با سازندگان داخلی امضا خواهد شد.

وی برپایی این نمایشگاه را گامی موثر برای حمایت از شرکت های سازنده داخلی و دانش بنیان ها بیان کرد و افزود: همه تجهیزات و قطعات در این نمایشگاه توسط شرکت‌های توانمند داخلی طراحی و ساخته شده است.

ابراهیمی در آیین گشایش این نمایشگاه گفت: در دو سال اخیر با حمایت از سازندگان توانمند داخلی، یک هزار و ۵۶۰قطعه راهبردی در صنایع فولاد خوزستان به ارزش ۳۷ میلیون یورو بومی سازی شده و کشور از واردات آن بی نیاز شده است.

وی گفت: در مجموع در چهار دهه فعالیت فولاد خوزستان، ۲۵هزار قطعه به ارزش ۶۰۰ میلیون یورو بومی سازی شده است.

ابراهیمی اظهار داشت: تولید سالانه شرکت فولاد خوزستان به عنوان دومین قطب مهم تولید فولاد کشور ۳.۸ میلیون تُن است که این میزان در افق سال ۱۴۰۴ به چهار میلیون تُن و در سال ۱۴۱۰ به ۱۳.۶ میلیون تُن معادل ۲۵درصد کل تولید فولاد در کشور خواهد رسید.

 

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.