کد خبر : 19135
تاریخ انتشار : چهارشنبه 31 شهریور 1400 - 20:53

علی ممبینی مدیر آموزش و پرورش استثنایی خوزستان خبر داد؛

حضوری بودن مدارس استثنایی با جمعیت کمتر از ۵۰ نفر در خوزستان

علی ممبینی در جلسه مجازی توجیهی بازگشایی مدارس استثنایی استان گفت: مدارس استثنایی استان با جمعیت زیر ۵۰ نفر بصورت حضوری خواهند بود امروز چهارشنبه ۳۱ شهریورماه علی ممبینی رییس آموزش وپرورش استثنایی خوزستان درجلسه مجازی با مدیران مدارس استثنایی ومراکزمشکلات ویژه یادگیری گفت : مدارس با جمعیت زیر ۵۰ نفر ومراکزمشکلات ویژه یادگیری باتصویب

علی ممبینی در جلسه مجازی توجیهی بازگشایی مدارس استثنایی استان گفت:
مدارس استثنایی استان با جمعیت زیر ۵۰ نفر بصورت حضوری خواهند بود
fileLoader حضوری بودن مدارس استثنایی با جمعیت کمتر از ۵۰ نفر در خوزستان
امروز چهارشنبه ۳۱ شهریورماه علی ممبینی رییس آموزش وپرورش استثنایی خوزستان درجلسه مجازی با مدیران مدارس استثنایی ومراکزمشکلات ویژه یادگیری گفت : مدارس با جمعیت زیر ۵۰ نفر ومراکزمشکلات ویژه یادگیری باتصویب شورای مدرسه ازمهرماه بصورت حضوری خواهند بود اما ،استراتژی آموزش وپرورش مهری آرام باشکوه واقتضایی است .

به گزارش روابط عمومی علی ممبینی ضمن تاکید به مدیران مدارس برای اقناع سازی خانواده هابرای بازگشایی مدارس گفت: بخشنامه استلزامات و الگوی فعالیت آموزشی و تربیتی مراکز و مدارس استثنایی در سال تحصیلی ۱۴۰۱-۱۴۰۰
از سوس سازمان آموزش وپرورش استثنایی دریافت و به کلیه مدارس بلاغ شد. وی در ادامه جلسه به نکات مهم ایم بخشنامه اشاره کرد که در ذیل امده است.

۱-رعایت مفاد دستورالعمل های مذکور و موارد ذیل بر عهده شورای مدرسه و مدیر واحد آموزشی با توجه به مصوبات ستاد ملی کرونا و تصمیمات وزارت آموزش و پرورش می باشد.
۲-بازگشت به آموزش های حضوری در مدارس به‌صورت آرام، تدریجی و اقتضایی خواهد بود.
۳-مدیران مدارس نسبت به واکسیناسیون کامل نیروهای اداری، آموزشی وتوان بخشی مدرسه، نیروهای خدماتی و رانندگان سرویس ایاب و ذهاب دانش آموزان نظارت داشته باشند.
۴-مدیران مدارس نسبت به ساماندهی تعداد نوآموزان ودانش آموزان در سرویس ایاب و ذهاب با رعایت پروتکل های بهداشتی بر اساس بخشنامه (۰۶) اقدام و بر حسن اجرای آن نظارت کامل را داشته باشند.
۵-دروس کارگاهی هنرستان‌های استثنایی و دوره دوم متوسطه کاردانش خاص دانش آموزان با نیازهای ویژه با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فواصل فیزیکی به شیوه حضوری ارائه می‌شود.
۶-ارائه خدمات آموزشی در مراکز آموزشی و توان بخشی دانش آموزان با مشکلات ویژه یادگیری به صورت حضوری است.
۷-از مهرماه سال ۱۴۰۰ آموزش نوآموزان و دانش آموزان مدارس استثنایی با جمعیت تا ۵۰ نفر با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، فاصله‌گذاری فیزیکی و نظر شورای مدرسه با نظارت و تایید اداره آموزش و پرورش استثنایی استان به‌صورت حضوری خواهد بود.
الف- تعداد مجاز حضور نوآموزان و دانش آموزان آسیب دیده بینایی ، شنوایی و کم توان ذهنی در یک کلاس ۶ نفر و چنانچه کلاسی بیش از ۶ نفر داشته باشد به ۲ گروه تقسیم شود.
ب‌-تعداد مجاز حضور نوآموزان و دانش آموزان با اختلال طیف اتیسم، معلول جسمی- حرکتی و چند معلولیتی در یک کلاس ۳ نفر می باشد و چنانچه کلاسی بیش از ۳ نفر داشته باشد به ۲ گروه تقسیم شود.
ت‌-آموزش حضوری به دانش آموزان پیش دبستان، پایه اول و دوم بر اساس بخشنامه ” الگوی فعالیت‌های آموزشی و تربیتی مدارس در شرایط کووید ۱۹ ” می باشد.
۸-در محیط‌های بسته زمان هر جلسه آموزش نسبت به شرایط عادی کوتاه‌تر می‌شود این زمان در دوره پیش‌دبستان ، ابتدایی ، دوره اول و دوم متوسطه ، دوره اول متوسطه پیش حرفه‌ای و دوره دوم متوسطه کاردانش خاص با نیازهای ویژه به اقتضای شرایط مدرسه و کلاس‌ها ازنظر امکان تهویه و رعایت دستورالعمل بهداشتی به عهده شورای مدرسه و مدیر واحد آموزشی است.
۹-هر جلسه آموزش در فضای مجازی دوره پیش‌دبستان و پایه‌های اول تا سوم ابتدایی ۳۰ دقیقه و پایه‌های چهارم تا ششم ۳۵ دقیقه و در دوره‌های بالاتر تحصیلی ۴۵ دقیقه توصیه می‌شود.
۱۰-آموزش دانش آموزان استثنایی در مدارس با جمعیت بیش از ۵۰ نفر دانش آموز همانند گروه دوم بخشنامه ” الگوی فعالیت‌های آموزشی و تربیتی مدارس در شرایط کووید ۱۹ ” به شماره ۳۲۴/۱۴۰ به تاریخ ۲۴/۰۶/۱۴۰۰ صورت پذیرد.
۱۱-نظارت بر نحوه آموزش دانش آموزان تلفیقی و فراگیر بر عهده مدرسه پشتیبان و دانش آموزان با کم توانی ذهنی که در مدارس روستایی و صعب العبور مشغول به تحصیل می باشند بر عهده مدیر مدرسه استثنایی که دانش آموز در آن ثبت نام شده است، می باشد.
۱۲-برنامه ریزی جهت دسترسی دانش¬آموزان نیازمند به خدمات توانبخشی به گونه ای خواهد بود که هیچ دانش آموزی از دریافت خدمات درمانی داخل و خارج از مدرسه بر اساس شرایط مختلف در مدارس باز نماند. تمامی فعالیت های تیم توانبخشی و مشاوره همانند فعالیت های آموزشی در مدرسه مطابق با دستورالعمل بازگشایی مدارس می باشد.
۱۳-ارائه تمامی خدمات توانبخشی از جمله غربالگری ،ارزیابی و درمان و مشاوره های فردی و گروهی توسط همکاران توانبخشی با حضور در مدرسه انجام پذیرد.
۱۴٫با توجه به ضرورت تعامل چهره به چهره نوآموزان و دانش آموزان با همکاران توانبخشی جهت دریافت تکنیک های درمانی، مدیران مدارس موظفند تمهید لازم جهت حضور نوآموزان و دانش آموزان را در جلسات غربالگری و ارزیابی و درمان در مدرسه، با رعایت پروتکل های بهداشتی فراهم آورند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.