کد خبر : 17436
تاریخ انتشار : چهارشنبه 13 اسفند 1399 - 9:23

در اجرای قرارداد میان شرکت ملی حفاری ایران و شرکت توسعه صنایع نفت و انرژی؛

حفاری نخستین حلقه چاه در پروژه طرح توسعه میدان نفتی اهواز یک و ۴ کلید خورد

اخبار خوزستان را در خوزتاب بخوانید

در اجرای قرارداد میان شرکت ملی حفاری ایران و شرکت توسعه صنایع نفت و انرژی (OEID) عملیات حفاری نخستین حلقه چاه با کاربست دستگاه حفاری ۳۸ فتح در پروژه طرح توسعه میدان نفتی اهواز یک و ۴ در قالب طرح توسعه ۲۸ مخزن در مناطق نفتخیز جنوب کلید خورد.

 

IMG 20210303 085951 604 حفاری نخستین حلقه چاه در پروژه طرح توسعه میدان نفتی اهواز یک و 4 کلید خورد

به گزارش پایگاه خبری خوزتاب؛ به نقل از روابط عمومی شرکت ملی حفاری ایران در جلسه آغاز عملیات حفاری چاه شماره – ۱۷۲ اهواز، مدیر پروژه میدان نفتی اهواز یک و ۴ در شرکت (OEID) و مدیر پروژه های حفاری ملی حفاری و جمعی از مدیران و متخصصان صنعت نفت و حفاری حضور داشتند.

در حاشیه این نشست جهانگیر شجاعی مدیر پروژه های حفاری شرکت ملی حفاری ایران گفت: در اجرای این پروژه ملی حفاری با توافق با شرکت توسعه صنایع نفت و انرژی چهار دستگاه حفاری اختصاص خواهد یافت و تلاش براین است تا در هم افزایی با شرکت طرف قرارداد به نحو مطلوب این پروژه که مشتمل بر ۱۲ حلقه چاه توسعه ای و تعمیری محقق گردد.

مسعود محتشمی فر مدیر پروژه میدان نفتی اهواز یک و ۴ در شرکت (OEID) نیز گفت: در این پروژه ۲۲ حلقه چاه شامل ۶ حلقه توسعه ای، ۶ حلقه تعمیری و ۱۰ حلقه نصب پمپ های درون چاهی تعریف شده است که امروز شاهد آغاز عملیات اولین حلقه چاه تعمیری تکمیلی هستیم.

وی افزود: در اجرای این پروژه که نخستین همکاری مشترک با شرکت ملی حفاری ایران محسوب می شود قرار است دو دستگاه حفاری سنگین (توان دو هزار اسب بخار ) و دو دستگاه سبک (یک هزار و ۵۰۰ اسب بخار) اختصاص و پروژه در مدت ۲۴ ماه به اتمام برسد.

همچنین الیاس قربانی رئیس دستگاه حفاری ۳۸ فتح توضیح داد: این دستگاه از دکل های سنگین روز آمد ملی حفاری است که از سال ۱۳۹۱ به ناوگان شرکت پیوسته و این چهاردهمین چاه است که بوسیله آن در گستره مناطق نفتخیز جنوب حفر و تکمیل می شود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.