کد خبر : 17125
تاریخ انتشار : پنجشنبه 4 دی 1399 - 18:33

مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران در تشریح عملکرد شرکت در بخش های عملیاتی و خدمات فنی اظهار کرد:

حفاری و تکمیل چهار هزار و ۷۲۲ حلقه چاه با ثبت بیش از ۹ میلیون و ۵۸۷ هزار متر حفاری در میادین نفتی خشکی و دریایی کشور

اخبار مهم خوزستان را در پایگاه خبری خوزتاب بخوانید

مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران در بیان عملکرد این شرکت در بیش از چهار دهه گذشته ، گفت: بر اساس مستندات در مدت ۴۱ سال این شرکت موفق به حفاری و تکمیل چهار هزار و ۷۲۲ حلقه چاه نفت و گاز در مناطق نفتخیز خشکی و دریایی کشور شده است.

IMG 20210210 123917 746 حفاری و تکمیل چهار هزار و 722 حلقه چاه با ثبت بیش از 9 میلیون و 587 هزار متر حفاری در میادین نفتی خشکی و دریایی کشور

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خوزتاب؛ به نقل از روابط عمومی شرکت ملی حفاری ایران مهندس سید عبداله موسوی به مناسبت سالروز تاسیس شرکت ضمن تبریک این مناسبت به تلاشگران صنعت نفت و سختکوشان شرکت ملی حفاری ایران، افزود: از این تعداد چاه چهار هزار و ۳۱۰ حلقه در میادین خشکی و ۴۱۲ حلقه در میدان های دریایی در آب های خلیج فارس حفر و تکمیل گردید.

وی در تفکیک نوع چاه ها اظهار کرد: دو هزار و ۴۳۷ حلقه توسعه ای، ۱۱۵ حلقه توصیفی، ۱۴۲ حلقه اکتشافی و دو هزار و ۲۸ حلقه تعمیری بوده است که بیشترین تعداد آن به گستره عملیاتی شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب اختصاص دارد.

موسوی به وسعت مناطق عملیاتی این شرکت در بیش از ۱۰ استان کشور اشاره کرد و گفت: علاوه بر مناطق نفتخیز جنوب، شرکت های نفت فلات قاره، نفت مناطق مرکزی، مهندسی و توسعه نفت، اروندان ، نفت و گاز پارس و مدیریت اکتشاف شرکت ملی نفت ایران از خدمات این شرکت که بزرگترین شرکت حفاری در کشور است، برخوردار می باشند.

مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران با بیان اینکه ناوگان شرکت بیش از ۷۰ دستگاه حفاری سبک، سنگین و فوق سنگین خشکی و دریایی در تملک دارد ، افزود: متراژ حفاری در این مدت ۹ میلیون و ۵۸۷ هزار و ۵۸۰ متر ثبت شده است که از این رقم هشت میلیون و ۹۲۲ هزار و ۷۲۷ متر در بخش خشکی و ۶۶۴ هزار و ۸۵۳ متر در بخش دریا حفاری شده است .

وی مجموع شمار خدمات فنی و ویژه حفاری در چهار دهه گذشته را ۱۷۱ هزار و ۴۸۱ مورد عنوان و اظهار کرد: از این تعداد ۱۴۶ هزار و ۷۲۹ مورد مربوط به خدمات فنی حفاری و عملیات سیمان و انگیزش چاه است که نقش اساسی در عملیات حفاری چاه های در دست حفاری و تعمیر و تکمیل چاه های در حال بهره برداری و حفظ، نگهداشت و افزایش تولید دارد.

موسوی گفت: در این دوره زمانی ۸۷۶ هزار و ۶۲۴ متر حفاری افقی و جهت دار بر روی یک هزار و ۸۷۴ چاه ، ۳۷ هزار و ۸۸ متر مغزه گیری و ۹ هزار و ۹۴۹ عملیات نمودارگیری، هفت هزار و ۳۶۲ عملیات نمودارگیری از سیال حفاری و پنج هزار و ۱۲۳ عملیات چاه پیمایی با تلاش متخصصان و کارکنان سختکوش مدیریت خدمات ویژه محقق گردیده است.

مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران افزود: در مدیریت خدمات فنی حفاری نیز در این مدت هفت هزار و ۴۲۰ عملیات اسیدکاری گسترده و ویژه ، ۴۷ هزار و ۸۷۱ مورد عملیات سیمانکاری، ۴۴ هزار و ۷۰۹ عملیات تزریق پذیری، هفت هزار و ۶۰۴ مورد لوله مغزی سیار، ۱۳ هزار و ۲۳۹ عملیات آزمایش چاه با ساق مته، ۳۰۹ مورد عملیات کامل و ویژه حفاری با هوا به متراژ ۳۷۸ هزار و ۵۸۶ متر، ۳۱۵ عملیات کامل و ویژه حفاری به صورت فروتعادلی به متراژ ۲۴ هزار و ۷۳۷ متر، ۱۹ هزار و ۱۵۷ مورد عملیات لوله گذاری چاه، چهار هزار و ۵۸۱ مورد نصب آویزه و یک هزار و ۵۲۴ مورد عملیات آزمایش بهره دهی چاه صورت پذیرفت.

وی درباره عملکرد سال جاری شرکت در بخش عملیات حفاری اظهار کرد: از ابتدای فروردین تا پایان آذرماه امسال حفاری و تکمیل ۸۷ حلقه چاه نفت و گاز شامل ۲۲ حلقه توسعه ای، یک حلقه توصیفی، دو حلقه اکتشافی و ۶۲ حلقه تعمیری و تکمیلی انجام گردید و هم اکنون ۱۷ دستگاه حفاری در مناطق عملیاتی در حال جابجایی می باشد.

موسوی با اشاره به اینکه این شرکت علاوه ارایه خدمات در بخش های عملیاتی و پشتیبانی فنی و تخصصی به شرکت های بهره برداری نفتی در دو دهه گذشته اجرای پروژه های کلید در دست (EPD) را در مناطق نفتخیز خشکی و دریایی کشور شامل میادین نفتی مشترک در غرب کارون در استان های خوزستان، کرمانشاه و همچنین بوشهر و هرمزگان را در دستور کار قرار داد، گفت: اجرای پروژه های حفاری در میدان نفتی آزادگان شمالی و جنوبی، یادآوران، یاران جنوبی، آذر و همچنین هشت فاز در طرح توسعه میدان گازی پارس جنوبی از شمار این پروژه ها می باشد که تاکنون منجر به حفاری افزون بر ۱۲۰ حلقه چاه در مناطق خشکی و یکصد حلقه دیگر در پروژه های دریایی میدان گازی پارس جنوبی گردیده است.

مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران افزود: در راستای برنامه های توسعه ای شرکت ملی نفت ایران و از جمله طرح توسعه ۲۸ مخزن با استفاده از توانمندی های شرکت ها و پیمانکاران داخلی، این شرکت نسبت به ورود به عرصه پروژه های میدان محور نیز مبادرت و هم اکنون در پروژه های توسعه میدان های گچساران و نفت شهر به طور مستقیم و بسته های توسعه ای میدان های لالی، بالارود، رامین، همچنین سپهر و جفیر با شرکت های بخش خصوصی مشارکت دارد.

وی به همکاری دیرینه میان این شرکت و مدیریت اکتشاف شرکت ملی نفت ایران اشاره و اظهار کرد: ملی حفاری در حفر چاه های اکتشافی در مناطق مختلف کشور و کشف میدان از جمله میدان نفتی آزادگان و گازی پارس جنوبی در سال های گذشته نقش آفرینی داشته و در چند سال اخیر دو پروژه حفاری ۸+۶ حلقه چاه را اجرایی که تاکنون چهار حلقه چاه حفر و تکمیل گردید که دو حلقه آن زمینه کشف میدان گازی ارم در استان فارس و میدان نفتی نام آوران در مناطق نفتخیز جنوب را قطعیت بخشید.

موسوی یکی از اقدامات مفید و موثر این شرکت در سال های اخیر همکاری با بیش از ۳۰ مرکز آموزشی، علمی، پژوهشی و تحقیقاتی در کشور و هم افزایی و همکاری با سازندگان و صنعتگران و شرکت های دانش بنیان در زمینه ساخت قطعات و تجهیزات عنوان و این تعاملات را در بومی سازی در راستای خودکفایی بسیار موثر خواند که حاصل آن طراحی و ساخت هزاران قطعه و تجهیز کاربردی در صنعت حفاری و اجرای پروژه های پژوهشی متعدد در بخش های صنعت است.

مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران در همین ارتباط به خرید اقلام کاربردی و پرمصرف در قالب ۷۹۱ فقره تقاضا و تعداد یک هزار و ۸۵۹ قلم به مبلغ سه هزار میلیارد ریال در سال جهش تولید اشاره کرد و گفت: به منظور تحقق و بسط فرصت های بهره گیری از توانمندی های داخلی تاکنون افزون بر ۵۰۰ سازنده داخلی شناسایی و از توان فنی و تخصصی آنها در اجرای پروژه های ساخت داخل شرکت استفاده به عمل آمده است.

وی افزود: در بیش از یک دهه گذشته بیش از ۲۰ هزار قطعه و تجهیز پرمصرف کاربردی در صنعت حفاری توسط سازندگان و صنعتگران داخلی بومی سازی شده که در بخش های عملیاتی و خدمات فنی و تخصصی شرکت مورد استفاده قرار گرفته است و در زمان حاضر مراحل طراحی و ساخت مجموعه ای از قطعات و تجهیزات مهم در عملیات حفاری از سوی سازندگان و مراکز دانشگاهی در دست اجرا است که بخشی از آنها تا پایان سال وارد چرخه عملیات خواهد شد.

موسوی در ارتباط با برنامه های آموزشی شرکت که از سوی اداره آموزش و تجهیز نیروی انسانی و براساس بررسی های کارشناسی و نیازسنجی مدیریت های مختلف تبیین می گردد، نیز اظهار کرد: با وجود شرایط کرونایی و محدودیت های ناشی از آن در نیمه نخست امسال ۶۰۰۸ نفر/ساعت دوره های آموزشی مجازی برای کارکنان برگزار شد.

مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران گفت: برگزاری دوره های آموزشی برای کارکنان عملیاتی در ایام کاری با همکاری مدرسان و کارشناسان در موقعیت دستگاه های حفاری از فعالیت های مهم با هدف ارتقا سطح دانش فنی و تخصصی کارکنان است که در یک سال گذشته بالغ بر ۸۸۰ نفر از کارکنان عملیاتی دستگاه های حفاری موفق به گذراندن این دوره ها شدند.

وی اخذ گواهینامه ها و استقرار سیستم های مدیریت کیفیت، ‌محیط زیست، بهداشت حرفه ای و مدیریت ایمنی، اخذ گواهینامه های COF ، روزآمد سازی ساختار، بهینه سازی هزینه ها، حمایت از تولید کنندگان و سازندگان داخلی، عمل به مسئولیت های اجتماعی، اشتغالزایی، پاسخگویی به نیازهای صنعت نفت و … را از برنامه های شرکت در سال جاری برشمرد و افزود: بی تردید برنامه های پیش بینی شده در سایه تجربه و توانمندی های کارکنان و متخصصان این شرکت همچون گذشته با تلاشی مضاعف اجرا و دنبال خواهد شد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 1 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.