کد خبر : 8788
تاریخ انتشار : چهارشنبه 2 مرداد 1398 - 18:46

حکم قطعی تخلیه موقوفه مسجد میرشکار شوشتر صادر شد

حکم قطعی تخلیه و استرداد موقوفه مسجد میرشکار شوشتر از سوی شعبه سه دادگاه عمومی حقوقی دادگستری شوشتر صادر شد.   به گزارش پایگاه خبری خوزتاب،اداره کل اوقاف و امور خیریه خوزستان چندی پیش با طرح شکایتی علیه آموزش و پرورش شوشتر خواستار تخلیه موقوفه مسجد میرشکار شوشتر شده بود که پس از ارائه ادله

حکم قطعی تخلیه و استرداد موقوفه مسجد میرشکار شوشتر از سوی شعبه سه دادگاه عمومی حقوقی دادگستری شوشتر صادر شد.

 

به گزارش پایگاه خبری خوزتاب،اداره کل اوقاف و امور خیریه خوزستان چندی پیش با طرح شکایتی علیه آموزش و پرورش شوشتر خواستار تخلیه موقوفه مسجد میرشکار شوشتر شده بود که پس از ارائه ادله و مدارک که دال بر تخلف آموزش و پرورش، دادگاه حکم قطعی رفع تصرف این موقوفه را صادر کرد.

روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه خوزستان صدور حکم تخلیه و استرداد موقوفه مسجد میرشکار شوشتر را تایید و اعلام کرد و این حکم در مرحله اجرا قرار دارد. رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شوشتر نیز روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: این ملک (موقوفه مسجد میرشکار شوشتر) سال ها پیش بر اساس قرارداد فی مابین برای کاربری آموزشی در اختیارآموزش و پرورش قرار گرفت ولی بعدها به صورت غیرقانونی در اختیار دفتر نمایندگی مردم شوشتر و گتوند در مجلس شورای اسلامی قرار گرفت.

میثم رشنو افزود: دادگاه پس از بررسی ادله و احراز تخلف (واگذاری ملک موقوفه به غیر) رای به تخلیه و استرداد موقوفه ۶۰۰ متر مربعی مسجد میرشکار و بازگشت آن به اداره اوقاف و امور خیریه شوشتر کرد. وی گفت: موقوفه ای که در اختیار آموزش وپرورش شوشتر بوده از مسیر قانون موجر و مستاجر منحرف شده بود و اوقاف نیز بر اساس وظیفه ذاتی نزد مراجع قضایی منطقه طرح شکایت کرد. وی صیانت از موقوفه ها را وظیفه اصلی اوقاف وامور خیریه بیان کرد.

شماری ازشهروندان شوشتری از اقدام دستگاه قضایی منطقه در صدور حکم قطعی تخلیه و استرداد موقوفه مسجد میرشکار تقدیر کردند. گفته می شود موقوفه مسجد میرشکار در سال های اخیر در اختیار نهاد نمایندگی مردم شوشتر و گتوند در مجلس شورای اسلامی بوده است.

دهها پرونده موقوفه خواری و تصرف موقوفه با طرح شکایت از سوی بخش حقوقی اداره کل اوقاف و امور خیریه خوزستان در محاکم قضایی خوزستان در حال بررسی است.(ایرنا)

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.