کد خبر : 10561
تاریخ انتشار : یکشنبه 10 شهریور 1398 - 21:05

خانه سمن ها الگوی خدمت رسانی در سیلاب شد/ حضور ۶۰۰ سمن در خوزستان

نماینده سازمان های مردم نهاد خوزستان گفت: در حوزه سیلاب آنقدر حضور خانه سمن های خوزستان خوب بود که برای کشور پایلوت شد. به گزارش پایگاه خبری خوزتاب، سیروس داوودی شامگاه شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه در نمایشگاه هفته دولت با اشاره به وجود بیش از ۶۰۰ سازمان مردم نهاد در خوزستان اظهار

IMG 20190902 013334 597 300x225 خانه سمن ها الگوی خدمت رسانی در سیلاب شد/ حضور ۶۰۰ سمن در خوزستاننماینده سازمان های مردم نهاد خوزستان گفت: در حوزه سیلاب آنقدر حضور خانه سمن های خوزستان خوب بود که برای کشور پایلوت شد.

به گزارش پایگاه خبری خوزتاب، سیروس داوودی شامگاه شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه در نمایشگاه هفته دولت با اشاره به وجود بیش از ۶۰۰ سازمان مردم نهاد در خوزستان اظهار کرد: سازمان های مردم نهاد غیردولتی و نهادی عمومی هستند که هر کدام محور فعالیت خود را در حوزه های مختلف از جمله بهداشت و درمان، حقوق شهروندی، عمران، مواد مخدر، آسیب های اجتماعی و خانوارهای بی سرپرست دارند.
وی افزود: تنها سه استان خانه سازمان های مردم نهاد دارند و خانه خوزستان خیلی فعال تر از مابقی است؛ در حوزه سیلاب نیز آنقدر حضور خانه سمن های خوزستان خوب بود که برای کشور پایلوت شد.
مسئول کمیته تشکل های اجتماعی و خیران قرارگاه بازسازی و نوسازی سیل خوزستان تصریح کرد: ۱۱۰ سازمان مردم نهاد خوزستانی، ۱۵ سازمان مردم نهاد ملی و سه سازمان مردم نهاد بین المللی در زمان سیلاب خوزستان برای کمک به مردم پای کار آمدند.
داوددی با اشاره به اینکه جمعیت هلال احمر در حقیقت اولین سازمان مردم نهاد جهان محسوب می شود، ادامه داد: با توجه به وسعت بحران خودمان هم کنار جمعیت هلال احمر خوزستان نسبت به خدمات رسانی اقدام کردیم.
وی بیان کرد: در زمان وقوع سیل بیش از ۱۰ گروه خدمات رسانی به سیل زدگان از جمله محیط زیست و منابع طبیعی، روانشناسی و مددکاری و گشت ساحلی تشکیل و حتی برای روشنگری در فضای مجازی به منظور پیشگیری از انتشار شایعات اقدام کردیم.
مسئول کمیته تشکل های اجتماعی و خیران قرارگاه بازسازی و نوسازی سیل خوزستان افزود: کمیته خیران و مشارکت های اجتماعی قرارگاه بازسازی و نوسازی خوزستان نیز تشکیل و نماینده سازمان های مردم نهاد مدیریت کمیته را برعهده دارد.
داوددی با اشاره به پیگیری برای مطالبه گری در حوزه های مختلف گفت: در حوزه زلزله مسجدسلیمان نیز فعالیت های بسیاری از سوی سازمان های مردم نهاد خوزستان انجام دادیم.
وی یادآور شد: سال گذشته بیش از دو هزار ساعت آموزش و مشاوره رایگان در حوزه های مختلف به صورت رایگان برگزار شد؛ امسال نیز تاکنون ۵۰۰ ساعت برگزار شده است.
مسئول کمیته تشکل های اجتماعی و خیران قرارگاه بازسازی و نوسازی سیل خوزستان ادامه داد: پیگیری حقوق شهروندی و آموزش مطالبه گری به مردم در این حوزه را نیز در دستور کار داریم‌.
داوودی عنوان کرد: برای آموزش های لازم در حوزه مطالبه گری و تبیین حقوق شهروندی برای عامه مردم دوشنبه های هر هفته جلسه آموزشی برگزار می کنیم.
وی اظهار کرد: یکی از اهداف اصلی خانه سازمان های مردم نهاد خوزستان است که کیفیت خدمات رسانی سازمان های مردم نهاد را ارتقا دهیم و هرگز افزایش آماری و کمی ملاک اصلی فعالیت های این خانه نیست.
نماینده سازمان های مردم نهاد خوزستان اضافه کرد: بیش از ۱۵ سازمان مردم نهاد داریم که در حوزه کارآفرینی و اشتغالزایی در مناطق محروم بدون هیچ چشمداشتی کار می کنند تا بیکاری حل و فقر و فساد نیز در جامعه کاهش پیدا کند.
داوودی در پایان گفت: یک تفاهمنامه با فنی و حرفه ای و کاردانش داریم که آموزش و اشتغالزایی را به مناطق کم برخوردار ببریم.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.