کد خبر : 25523
تاریخ انتشار : چهارشنبه 5 بهمن 1401 - 13:07

خروجی نشست شورای آراد و نان استان،تاسیس ۱۰۰ واحد نانوایی

خبرهای مهم اهواز و شهرهای خوزستان را در پایگاه خبری تحلیلی خوزتاب khuztab بخوانید

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خوزستان از صدور مجوز تاسیس ۱۰۰ واحد نانوایی در اهواز و کوت عبدالله در شهرستان کارون خبر داد.

5727885 خروجی نشست شورای آراد و نان استان،تاسیس ۱۰۰ واحد نانوایی

به گزارش پایگاه خبری خوزتاب؛  آقارضا فتوحی گفت: به منظور رفع مشکل صف‌های طولانی نانوایی‌ها و نارضایتی مردم از این موضوع، مجوز تاسیس ۱۰۰ واحد نانوایی در اهواز و شهر کوت عبدالله در شهرستان کارون صادر شده است.

وی به افزایش تعداد نانوا‌ها و میزان سهمیه آرد اهواز برای سهولت تهیه نان اشاره کرد و افزود: اتحادیه نانوایی‌ها در اهواز باید به گونه‌ای عمل کند که ۱۰۰ مجوز تاسیس نانوایی در این شهرستان میان متقاضیان تقسیم شود و تنها به افراد خاص واگذار نشود.

فتوحی از فرمانداران شهرستان‌های استان خواست نشست شورای آرد و نان را به صورت ویژه برگزار و هرگونه مشکل در بخش پخت و توزیع نان را برطرف کنند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خوزستان می‌گوید: مجوز‌های نانوایی باید مربوط به فرد متقاضی باشد و امکان واگذاری نداشته باشد.

امید جهان نژادیان، مدیرکل غله و بازرگانی خوزستان با بیان اینکه در شهرستان‌های استان کمترین مشکل را در توزیع و پخت نان داریم، گفت: سرانه مصرف آرد هر فرد در شهر ۷.۵ کیلوگرم در سال و برای عشایر ۱۲ کیلوگرم است، اما مصرف آرد همواره از سهمیه بالاتر است.

وی با بیان اینکه در صورت فوت متصدی نانوایی، نمی‌توان مجوز واحد تولیدی را به فرد دیگری منتقل کرد، افزود: از فرمانداران درخواست کردیم از انتقال جواز جلوگیری کنند.

به گفته جهان‌نژادیان؛ برای کنترل نحوه توزیع و جلوگیری از خروج آرد از شبکه، در مراکز توزیع آرد بازرس مستقر می‌کنیم، که اگرچه کار سختی است، اما اثرگذار خواهد بود.

به گفته این مقام مسئول؛ توزیع آرد در جامعه هدف روستایی و عشایر در سامانه‌ای که در دست ثبت است انجام خواهد شد تا توزیع با دقت بیشتری انجام شود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 1 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.