کد خبر : 1719
تاریخ انتشار : دوشنبه 8 خرداد 1396 - 11:35

خطری که فوتبال ایران را تهدید می‌کند

درحالی که برخی کشورهای همسایه دل خوشی از موفقیت‌های فوتبال ایران ندارند و مدام از طریق کنفدراسیون آسیا شیطنت می‌کنند، برخی عوامل داخلی هم با آنها همسو هستند. در هفته های گذشته اتفاقات بدی برای فوتبال ایران رقم خورد، صرف نظر از دو شکست تیم جوانان و حذف از جام جهانی و موارد و دلایل

درحالی که برخی کشورهای همسایه دل خوشی از موفقیت‌های فوتبال ایران ندارند و مدام از طریق کنفدراسیون آسیا شیطنت می‌کنند، برخی عوامل داخلی هم با آنها همسو هستند.

16 3 8 164711narenjak خطری که فوتبال ایران را تهدید می‌کند

در هفته های گذشته اتفاقات بدی برای فوتبال ایران رقم خورد، صرف نظر از دو شکست تیم جوانان و حذف از جام جهانی و موارد و دلایل فنی آن، باید تاکید کرد که محرومیت پرسپولیس از تماشاگر و جریمه استقلال بابت کشیدن سیگار در ورزشگاه و همچنین جریمه های ریزبینانه کنفدراسیون فوتبال آسیا برای استقلال که حتی دیر دادن لیست را هم این بار جریمه کرد، پیغام های مهمی برای فوتبال ایران دارد. پیغام هایی که اگر آنها را متوجه نشویم قطعا روزهای بدتری را پیش رو خواهیم داشت.

دو ناظر امنیتی به جای یک ناظر در پی شکایت های متعدد

این بار نه یک ناظر امنیتی که کنفدراسیون فوتبال آسیا دو ناظر امنیتی برای ایران فرستاده بود و تا سیگار روی سکو و دیر کرد لیست بازیکنان را هم جریمه کردند تا حساب کار دستمان بیاید که میزبان های خوبی نبوده و نیستیم.

کره‌ای ها هم معترض بودند

شاید شکایت های فریبکارانه کشور های حوزه خلیج فارس و طرح دعوای عربستان برای فوتبال ایران حساسیت برانگیز شده باشد، شاید پرتاب نارنجک و صدمه زدن به کمک داور بازی در دیدار ایران با چین حساسیت ها را به بالاترین حد خود رسانده باشد اما با همه این موارد فراموش نکنید که حتی کره جنوبی هم نسبت به میزبانی های ما در فوتبال اعتراض دارد.

برخی مشکلات را بپذیریم

این اعتراض ها شاید در پی شکست های اخیر باشد، شاید نوعی تاکتیک برای منزوی کردن فوتبال ایران باشد اما با همه این احوال باید تاکید کرد که میزبانی های ما هم ایراد دارد. آسیب زدن به داور مسابقه شاید بالاترین اشتباه در همه سال های اخیر بود که اگر کمک داور از جایش بلند نمی شد و بازی را ادامه نمی داد هم سه بر صفر می باختیم و هم تا مدت ها محرومیت را تجربه می کردیم.

اگر به یاد بیاورید بازیکن و یکی از مسئولان کره جنوبی هم انتقاداتی را مطرح کرده بودند. کو جائه چئول اینچنین گفته بود:« آخرین بار ما در تهران یک بر صفر شکست خوردیم ولی هواداران در بیرون از ورزشگاه نیز ما را تعقیب کرده و بطری های آب و وسایل مختلف به سمت ما پرتاب می کردند؛ در حالیکه پلیس ما را اسکورت می کرد.»

گلایه از کمبود امکانات

کوون سوتایه دروازه‌بان کره جنوبی درباره تمرین در ورزشگاه فاقد امکانات گفته بود: «من اصلا توپ را نمی‌دیدم و برایم خیلی سخت بود تا توپ را کنترل کنم و ببینم. امکانات اینجا خیلی ضعیف است و علاوه برای آن چمن ورزشگاه هم شرایط خوبی نداشت. » یکی دیگر از مسئولان تیم کره جنوبی گفته بود: «ما نمی خواستیم در این ورزشگاه تمرین کنیم ولی نماینده ایرانی تنها دو ورزشگاه را به ما پیشنهاد داد و ما مجبور بودیم بهترین را انتخاب کنیم که شرایط خوبی ندارد. ایران از عمد امکانات بدی در اختیار ما قرار داده است و می توانست ورزشگاه آزادی را در اختیار ما قرار دهد. علاوه بر آن مسافت نسبتا زیادی هم از هتل تا ورزشگاه بود و نماینده ایرانی ما را از این موضوع آگاه نکرد و این وظیفه میزبان بوده است تا ما را از این موضوع آگاه می‌کرد. مشکل دیگری نیز که برای ما وجود داشت این بود که چمدان های ما با تاخیر زیادی به ما رسید و این یکی دیگر از مشکلاتی بود که برای ما ایجاد شده بود. »

پیغام ها را جدی بگیریم خطر محرومیت وجود دارد

ما می توانیم این پیغام ها و هشدارها را نادیده بگیریم و همه این موارد را دروغ فرض کنیم و البته می توانیم هوشیار باشیم و رفتار بهتری داشته باشیم. از هوادارانی که نارنجک صوتی و بطری به میدان پرتاب می کنند بگیرید تا برسید به پلیس اسکورت کننده و لیزریابها.

اتفاقات خوبی رخ نداده و خطر در کمین فوتبال ایران است. همه چیز نگران کننده است و به نظر می رسد مهدی تاج و مسئولان فدراسیون فوتبال و همه اجزای میزبانی فوتبال ایران باید خیلی بیشتر از قبل هوشیار باشند و تماشاگران فوتبال ایران را هم از دسیسه ای که کشورهای عربی حوزه خلیج فارس برای ما چیده اند و آن را جلو می برند آگاه کنند.

نمونه اش شکایت العین است از استقلال به خاطر وجود سمور بین دو نیمه بازی! آنها شکایت ها را متعدد و بی دلیل کرده اند تا به کنفدراسیون آسیا بفهمانند که ایران لایق میزبانی نیست و ظاهرا کنفدراسیون آسیا هم با مواردی که گزارش شده حساس شده و به نظر می رسد با کوچکترین خطایی منتظر محروم کردن فوتبال ایران است. این هشدار ها و پیغام ها را باید جدی گرفت.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.