خوزستان رتبه سوم در طرح کارورزی را به دست آورد

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان گفت: مطابق اعلام سامانه جدید کارورزی، استان خوزستان در رتبه سوم استان ها و شهرستان باغملک رتبه دوم شهرستانی اجرای طرح کارورزی را کسب کرده اند. به گزارش خوزتاب ، سیدنور محمد پور روز دوشنبه در نشست شورای اشتغال خوزستان در سالن جلسات استانداری خوزستان اظهار داشت: تعهد

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان گفت: مطابق اعلام سامانه جدید کارورزی، استان خوزستان در رتبه سوم استان ها و شهرستان باغملک رتبه دوم شهرستانی اجرای طرح کارورزی را کسب کرده اند.

636644022698388074 300x187 خوزستان رتبه سوم در طرح کارورزی را به دست آورد

به گزارش خوزتاب ، سیدنور محمد پور روز دوشنبه در نشست شورای اشتغال خوزستان در سالن جلسات استانداری خوزستان اظهار داشت: تعهد خوزستان در سال ۹۷ برای طرح کارورزی ۵۶۰ قرارداد بود که ۸۸۰ طرح قرارداد نهایی شد و ۱۳۵ طرح دیگر نیز در مرحله انعقاد قرارداد است.
وی بیان کرد: طرح کارورزی بین چهار تا ۶ ماه است و در مناطق کم برخوردار تا ۹ ماه نیز قابل تمدید است؛ کارفرماها در این طرح از معافیت بیمه برخوردار هستند و حقوق کارورزان از یک سوم حداقل مزد نباید کمتر باشد.
وی درخصوص طرح مهارت آموزی در محیط کار نیز یادآور شد: تعهد خوزستان برای اجرای این طرح در سال ۹۷ حدود ۲هزار و ۳۴۰ نفر بود اما عملکرد خوزستان دراین زمینه بالاتر از میزان تعهد بود.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان بیان کرد: در بحث اشتغال فراگیر نیز مجموع سهم خوزستان ۱۲ هزار و ۷۰میلیارد ریال بود که تاکنون بیش از ۷۴۰ میلیارد ریال ابلاغ شده است.
وی ادامه داد: نبود استقبال از این طرح به دلیل سود بالای تسهیلات و اختصاص نیافتن یارانه پنج درصدی به این تسهیلات بوده است.
محمدپور درخصوص نظارت بر اشتغال طرح های روستایی و فراگیر افزود: از مجموع یکهزار و ۹۶۱طرح تاکنون از یکهزار و ۳۶۰ طرح بازرسی به عمل آمده است.
وی ادامه داد: پس از سیلاب کارگران برخی واحدهای صنعتی بیکار شده اند که تاکنون ۲هزار و ۲۳۲ نفر به سازمان تامین اجتماعی معرفی شده اند و از این تعداد با بیمه بیکاری ۶۴۲ نفر موافقت شده است.

** بازرسی از طرح ها برای جلوگیری از تخلف
مدیرکل جذب و حمایت از سرمایه گذاری استانداری خوزستان نیز درخصوص بازرسی از واحدهای دریافت کننده تسهیلات گفت: تاکنون به غیر از بازدیدهای شهرستانی ۱۳۲ مورد بازدید استانی صورت گرفته است.
رضا قیصی پور با اشاره به اینکه برخی واحدها بنابر اهمیت چندین بار مورد بازرسی قرار گرفته اند افزود: برای این طرح ها تاکنون ۶هزار و ۶۶۰ میلیارد ریال اعتبار پرداخت شده است که معادل ۶۰ درصد اعتبار کلی است.
وی گفت: به ۶۰ واحد تذکر داده شده و اعتبار پرداخت شده به ۶ طرح نیز به بانک ها مسترد شده است؛ برای برخی طرح ها بانک ها تمام اعتبار را تنها در یک مرحله پرداخت کرده بودند که متناسب با مبلغ پرداختی کار انجام نشده بود.
سهم خوزستان از طرح های اشتغالزایی در قالب طرح فراگیر، اشتغال روستایی و مشاغل خانگی در گام نخست یکهزار و ۶۸۰ میلیارد ریال بود.
طبق آخرین سرشماری نفوس و مسکن در سال ۱۳۹۵ نرخ بیکاری در خوزستان ۳٫۱۴ درصد بوده است، همچنین بر اساس سرشماری سال ۹۵ بالاترین نرخ بیکاری خوزستان متعلق به شهرستان مسجد سلیمان با ۷٫۲۲ درصد، هفتکل با ۵٫۲۱درصد و لالی با۴٫۲۱ درصد بوده است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.