کد خبر : 3956
تاریخ انتشار : چهارشنبه 5 دی 1397 - 15:29

در خشکسالی احتمال خطر سیلاب بیشتر است

مجتبی بهزادی:  به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خوزتاب،  مدیریت بحران خوزستان در جلسه کارگروه تخصصی امور سیل و مخاطرات دریایی، برق، آب و فاضلاب با بیان این‌که ” چون در خشک‌سالی هستیم ، سیلاب نداریم یک حرف غیرکارشناس است”، اظهار کرد: در سیلاب سال ۹۵ با پیشگیری به راحتی می‌توانستیم کاهش چشم‌‌گیری در خسارات داشته باشیم.

مجتبی بهزادی:  به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خوزتاب،  مدیریت بحران خوزستان در جلسه کارگروه تخصصی امور سیل و مخاطرات دریایی، برق، آب و فاضلاب با بیان این‌که ” چون در خشک‌سالی هستیم ، سیلاب نداریم یک حرف غیرکارشناس است”، اظهار کرد: در سیلاب سال ۹۵ با پیشگیری به راحتی می‌توانستیم کاهش چشم‌‌گیری در خسارات داشته باشیم. در بخش پیشگیری هنوز به جایگاهی نرسیدیم که در فکر و ذهن ما نهادینه شده باشد.

IMG 20181226 163758 768 300x267 در خشکسالی احتمال خطر سیلاب بیشتر است
وی افزود: در سال‌های خشک‌سالی باید آماده سیل باشیم زیرا اکثر سیلاب‌ها در دنیا و در ایران در خشک‌سالی‌های مستمر رخ داده است.
حاجی‌زاده با اشاره به این‌که دستگاه‌های عضو کارگروه مقابله با سیلاب آمادگی لازم را داشته باشند، گفت: سیلاب یکی از ۵ بحران بزرگ استان خوزستان است و با توجه به نوع و جنس خاک در جلگه خوزستان به راحتی سیلابی می‌شود که باید همیشه آمادگی خود را برای آن حفظ کنیم.
وی افزود: خوزستان در بخش زیرساختی و بخش جاده‌ای فقیر است. در سیلاب دزفول در منطقه سیاه منصور بسیاری از پل‌های ارتباطی روستاها دچار مشکل شد. اعتبارات لازم تامین شد و هرچه سریع‌تر اداره حمل‌ونقل جاده‌ای و راه وشهرسازی برای مرمت شروع به کار کنند.
مدیرکل مدیریت بحران خوزستان با بیان این‌که خوزستان از استان‌هایی است که سابقه سیل دارد، عنوان کرد: در بالادست خوزستان کوه‌های زاگرس و در پایین‌دست جلگه خوزستان قرار دارد و استانی است که رودخانه‌های بزرگ و بیش از ۳۳ درصد آب‌های جاری کشور در خوزستان جاری است.
وی گفت: خوزستان جز چند استان اول کشور در خصوص خشک‌سالی و سیلاب است. میزان بارندگی پاییز امسال در ۳۰ سال گذشته بی‌سابقه بوده است و برای زمستان نیز بارندگی‌های نرمالی پیش‌بینی شده است.
حاجی‌زاده عنوان کرد: در استان خوزستان باید به سمتی برویم که مدیران در مدیریت اضطرار و مدیریت بهینه کارآزموده شوند. مصوبات ابلاغ شده در شهرستان‌ها و در استان لازم الاجرا هستند. در اولویت کارها قرار داده شوند زیرا این مصوبات برای برون رفت از یک بحران فعلی است و برای پیشگیری از بحران بعدی است.

 

همچنین مصطفی مرعشی کارشناس بازسازی استانداری خوزستان با بیان ۵۴۳ میلیارد تومان خسارت به استان به علت وقوع سیل در آذر ماه ،عنوان کرد؛

خسارت آبادان: ۱۱.۹۵۰ میلیون ریال
آغاجاری: ۶.۲۲۶ میلیون ریال
امیدیه: ۱۰۸.۳۹۵ میلیون ریال
اندیمشک: ۲۰۷.۲۰۲ میلیون ریال
اهواز: ۲۷.۲۹۲ میلیون ریال

ایذه : ۱۰۶.۲۸۶

باغملک: ۲۴.۹۰۰

بهبهان: ۲۶۱.۴۵۵

مسجدسلیمان: ۱۸۳.۵۹۳ میلیون ریال

هفتکل: ۲۳.۳۰۰میلیون ریال

شوش: ۳۷۱.۵۶۸

و دزفول با ۲.۷۰۸.۱۴۵ میلیون ریال  بیشترین میزان خسارت های وارده به علت سیل در آذر ۹۷ را به خود اختصاص داد.

خسارت وارده براساس زیر ساخت ها در آذر ۹۷

خسارت واردشده به راه های استان خوزستان ۴۷ میلیارد تومان، به خطوط آب ۵ میلیارد تومان به خطوط و زیرساخت برق ۱۸ میلیارد تومان ،به مناطق مسکونی ۳۶.۶ میلیارد و به کشاورزی استان رقم ۴۳۵ میلیارد تومان خسارت وارد شد.

میزان خسارت در آبان ۹۷ نیز ۲۴۳ میلیارد تومان اعلام شد.

۲۰۱۸۱۲۲۶ ۱۱۴۰۲۸ 300x225 در خشکسالی احتمال خطر سیلاب بیشتر است


 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.