کد خبر : 17482
تاریخ انتشار : جمعه 22 اسفند 1399 - 21:35

در راه صُفیره هرچه نباید را میبینی/ صُفیره می سوزد، آتش نشانی پنهان و مدیریت پسماند انکار می کند

اخبار خوزستان را در پایگاه خبری تحلیلی خوزتاب بخوانید

سوختن زباله ها در سایت پسماند صفیره و انتشار بو و دود آن در فضای شهر اهواز به امری عادی بدل شده و آتش نشانی اهواز به عنوان متولی ایمنی و طبق وظایف خود باید مشکل ایمنی و آتش سوزی های مکرر محل جمع آوری زباله های شهر اهواز را به مردم اطلاع داده و از راه قانونی با مسببان این وضع برخورد کند که متاسفانه اینچنین نیست.

 

روز گذشته به سایت پسماند کلانشهر اهواز واقع در روستای صُفیره برای دیدن حقایق و درک عمق فاجعه رفتیم، دیدیم وضعیت بدتر از آنی است که در فضای مجازی دیده و شنیده می شود.

 

در راه صفیره، از نابودی خروجی و ورودی شهر گرفته تا تناقض چاه ها و خطوط نفت و ویرانی منطقه، آلودگی شدید هوا، آتش سوزی های سریالی صُفیره، سگ های بدون صاحب و زباله گردها، تا نهال های کاشته شده در مسیر، اما بی رمق و غرق در آلودگی! خلاصه هرچه بود ویرانی بود و آلودگی.

 

تانکرهای بی رمق آتش نشانی هم که این روزها از رسالت اصلی خود دور شده و به کار آب پاشی زیر پای دستفروشان و پرکردن حوضچه های پارک ها و ادارات و … مشغولند، لنگان لنگان در مسیر صُفیره بودند!

 

 

نوش جان کردن دوده های ناشی از سوختن زباله توسط مردم در پس پنهان کاری ها

 

سال هاست که حامیان محیط زیست و مردم عادی، از سیستم دفع پسماند صُفیره شاکی هستند، اما این شکایت نه تنها گره گشا نبوده بلکه گویا پوست برخی را کلفت کرده و گوششان را ناشنوا

 

بدیهی است انباشت زباله، و رها کردن آن ها به حال خود خطراتی چون ایجاد آلودگی های شدید و آتش سوزی دارد. نکته علمی حائز اهمیت این است که آتش سوزی زباله ها در برابر انباشت آن ها، خطرات بسیار جدی تری دارد؛ چرا که آتش گرفتن زباله به منزله ایجاد عصاره آلودگی های آن به صورت «دود و گاز» است.

 

 

شعله های سرخ و ریه های سیاه

 

به جرات می توان گفت اگر شما در زباله ها غوطه ور شوید بهتر از آن است که عصاره آن را به صورت دود استنشاق کنید.

 

یادمان نرود که این عصاره سمی تا کیلومترها در اطراف پراکنده شده و اغلب تا شهر اهواز نیز خود را می رساند و آثارش در چرخه محیط زیست منطقه و انسان ها ماندگار است. حال چرا با وجود آتش سوزی های مکرر به خصوص در تابستان، آتش نشانی اهواز حرفی نمی زند و پسماند نیز مدام انکار می کند.

 

چرا پنهان کاری؟

 

آتش نشانی شهرداری اهواز به عنوان کارشناس و متولی ایمنی و اطفا حریق شهر موظف است به جای اعزام تانکر های بی رمق و بی اثرش، راهکاری مدون و علمی به شهردار محترم ارائه داده تا با به کار گیری این دستور العمل جلوی این آتش سوزی ها و آلودگی های جبران ناپذیر که وارد ریه فرزندان، مادران و پدران این شهر می شود را بگیرد.

 

آتش نشانی بارها گفته متولی ایمنی شهر است و در صورت رعایت نکردن نکات ایمنی نام متخلفین را فاش می کند! حال سوال اینجاست آتش نشانی اهواز که اینقدر خود را دلسوز مردم شهر و حفظ ایمنی و جان آن ها می داند و با برخورد با متخلفین شوخی ندارد، چرا اخطارات لازم برای مسببان این وضع سایت پسماند صُفیره را صادر نمی کند و از راه قانونی وارد عمل نمی شود؟

 

 

چشم امید مردم به پیگیری مراجع قضایی

 

مردم اهواز باز هم اسیر بازی کسانی شدند که پای جان و مال مردم را وسط می کشند تا ذره ای از منفعت خود را در خطر نیاندازند.

 

در پایان ضمن تاکید بر لزوم توجه ویژه شهرداری و استانداری از سازمان حفاظت محیط زیست و دستگاه های نظارتی و قضایی انتظار می رود تا همانطور که در تمام عرصه ها پیگیر مطالبات مردم بودند، با برخورد با عوامل این آتش سوزی های دهشتناک همیشگی، جان و سلامت شهروندان و فرزندان این شهر را نجات داده و به تکرار این چرخه خطرناک پایان دهند

 

IMG 20210312 WA0104 در راه صُفیره هرچه نباید را میبینی/ صُفیره می سوزد، آتش نشانی پنهان و مدیریت پسماند انکار می کند

IMG 20210312 WA0106 در راه صُفیره هرچه نباید را میبینی/ صُفیره می سوزد، آتش نشانی پنهان و مدیریت پسماند انکار می کند IMG 20210312 WA0099 در راه صُفیره هرچه نباید را میبینی/ صُفیره می سوزد، آتش نشانی پنهان و مدیریت پسماند انکار می کند IMG 20210312 WA0100 در راه صُفیره هرچه نباید را میبینی/ صُفیره می سوزد، آتش نشانی پنهان و مدیریت پسماند انکار می کند IMG 20210312 WA0101 در راه صُفیره هرچه نباید را میبینی/ صُفیره می سوزد، آتش نشانی پنهان و مدیریت پسماند انکار می کند IMG 20210312 WA0102 در راه صُفیره هرچه نباید را میبینی/ صُفیره می سوزد، آتش نشانی پنهان و مدیریت پسماند انکار می کند IMG 20210312 WA0098 در راه صُفیره هرچه نباید را میبینی/ صُفیره می سوزد، آتش نشانی پنهان و مدیریت پسماند انکار می کند IMG 20210312 WA0103 در راه صُفیره هرچه نباید را میبینی/ صُفیره می سوزد، آتش نشانی پنهان و مدیریت پسماند انکار می کند

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.