کد خبر : 20904
تاریخ انتشار : شنبه 18 دی 1400 - 19:51

دستبند پلیس فتا خوزستان بر دستان کلاهبردار ۱۷ میلیاردی تلگرامی

اخبار مهم اهواز و دیگر شهرهای خوزستان را در پایگاه خبری تحلیلی خوزتاب khuztab بخوانید

رئیس پلیس فتا استان خوزستان از شناسایی فردی که در شبکه اجتماعی تلگرام با ترفند فروش طلا و ارز اقدام به کلاهبرداری کرده بود خبر داد.‏

 

IMG 20220108 195734 192 دستبند پلیس فتا خوزستان بر دستان کلاهبردار 17 میلیاردی تلگرامی

به گزارش پایگاه خبری خوزتاب؛ سرهنگ کارآگاه علی حسینی، در تشریح این خبر اظهار کرد: در پی مراجعه یکی از شهروندان به پلیس فتا مبنی بر کلاهبرداری شخصی ناشناس در پوشش فروش طلا و ارز، رسيدگی به موضوع در دستور کار كارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.

 

وی افزود: در بررسی‌های مقدماتی، مشخص شد شاکی با مشاهده آگهی فروش طلا و ارز جعلی با آگهی دهنده ارتباط برقرار کرده و برای خرید طی چند مرحله اقدام به واریز مبلغ ۱۶ میلیارد و نهصد و هفتاد میلیون ریال به حساب وی می‌کند که در ادامه متوجه کلاهبرداری بودن آگهی می‌شود.

 

این مقام انتظامی ادامه داد: با اقدامات فنی و تخصصی کارشناسان پلیس فتا متهم شناسایی شده و با هماهنگی مرجع قضایی به این پلیس احضار شد. این مجرم سایبری در برابر مستندات موجود به جرم ارتکابی خود اعتراف کرده و در تشریح شیوه مجرمانه خود گفت: با ایجاد یک کانال تلگرامی با موضوع فروش طلا و ارز طعمه‌ خود را شناسایی کرده و بعد از واریز وجه از طرف خریدار، هیچ‌گونه کالایی برای وی ارسال نکردم.

 

سرهنگ حسینی از بازگرداندن وجه شاکی به میزان هشت میلیارد و پانصد میلیون ریال به حساب وی خبر داد و گفت: متهم به همراه پرونده جهت ادامه سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی گردید.

 

این مقام مسئول عنوان کرد: مشاهده می‌شود که برخی از کاربران فضای مجازی به صورت هیجانی و به قصد کسب سود بیشتر از طریق کانال‌ها و شبکه‌های اجتماعی اقدام به خرید و فروش ارز و طلا می‌کنند که این کار می‌تواند موجب زیان و ضرر کاربران شود.

 

رئیس پلیس فتا استان خوزستان به هموطنان توصیه کرد: به هیچ عنوان به هویت‌های مطرح شده در شبکه‌های اجتماعی اعتماد نکنید و چنانچه قصد خرید و فروش ارز و طلا را دارید صرفاً از طریق واحدهای صنفی و تخصصی نظیر صرافی‌ها و طلافروشی‌های دارای مجوز اقدام نمایید. همچنین در صورت مشاهده موارد مشابه و مجرمانه مراتب را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir بخش فوریت‌های سایبری به کارشناسان پلیس فتا اطلاع دهید.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.