کد خبر : 10313
تاریخ انتشار : جمعه 8 شهریور 1398 - 9:39

دفاتر برخی مسوولان دژهای مستحکمی شده و مردم نمی‌توانند آن‌ها را پیدا کنند

سرپرست معاونت توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری خوزستان با بیان این که نمایشگاه هفته دولت مکان خوبی برای تکریم ارباب‌رجوع و دیدار مجدد مردم با عده‌ای از مسوولان است، گفت: دفاتر برخی مسوولان، دژهای مستحکمی شده است و مردم و بخش خصوصی نمی‌توانند آن‌ها را پیدا کنند، ان‌شاءالله در این نمایشگاه این دژها شکسته

سرپرست معاونت توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری خوزستان با بیان این که نمایشگاه هفته دولت مکان خوبی برای تکریم ارباب‌رجوع و دیدار مجدد مردم با عده‌ای از مسوولان است، گفت: دفاتر برخی مسوولان، دژهای مستحکمی شده است و مردم و بخش خصوصی نمی‌توانند آن‌ها را پیدا کنند، ان‌شاءالله در این نمایشگاه این دژها شکسته شود.
۲۰۱۹۰۸۲۸ ۲۲۰۶۰۴ 300x225 دفاتر برخی مسوولان دژهای مستحکمی شده و مردم نمی‌توانند آن‌ها را پیدا کنند

به گزارش پایگاه خبری خوزتاب،کیامرث حاجی‌زاده در آیین افتتاحیه نمایشگاه هفته دولت و دومین نمایشگاه تخصصی کارآفرینی و اشتغال که شامگاه ششم شهریورماه در اهواز برگزار شد، با گرامیداشت یاد و خاطره بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی و شهدا، اظهار کرد: هفته دولت را به ملت ایران و خادمان و خدمتگزاران واقعی مردم در تمام نهادها، ارگان‌ها و سازمان‌های دولتی و خصوصی تبریک می‌گویم. همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند، در حال حاضر اشتغال یک نفر حکم جهاد در دفاع مقدس را دارد. بنابراین بخش خصوصی اگر در راستای اشتغال و گره‌گشایی از مشکلات مردم قدم بردارد، حکم رزمندگانی را دارد که در دوران دفاع مقدس ایثار کردند و از جان خود گذشتند.

وی ادامه داد: باید بدانیم استان خوزستان، یک استان نیست و خوزستان مشخصه یک کشور را دارد. خوزستان دارای استانی با پهنه جغرافیایی و مساحتی بالغ بر ۱۶۴ هزار کیلومترمربع، جمعیتی بالغ بر چهار میلیون و ۸۰۰ هزار نفر، ۲۷ شهرستان، ۸۸ شهر و بیش از چهار هزار روستا است. همچنین خوزستان دارای ۹ سد بزرگ، پنج نوع آب و هوای مختلف، صنایع و معادن بزرگ، بنادر و همچنین قطب بزرگ انرژی کشور اعم از نفت و گاز است. این استان رتبه اول تولید محصولات استراتژیک مانند گندم را نیز دارا است.

سرپرست معاونت توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری خوزستان گفت: به یک استان به این صورت مطمئنا باید لقب قلب تپنده اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و امنیتی را داد. قطعا یک استان به این بزرگی و عظمت باید زیرساخت‌های عظیمی نیز داشته باشد اما می‌بینیم خوزستان فاقد چنین زیرساخت‌هایی است. زیرساخت‌هایی که پیش از انقلاب برای شهرهای نفتی و یکی دو شهر بزرگ و صنعتی احداث شد و با شروع انقلاب هم در اثر جنگ تحمیلی فرسوده و از بین رفتند.

وی ادامه داد: بحران‌هایی که در کل کشور و به ویژه استان خوزستان به وجود آمد، شاید ۶۰، ۷۰ درصد آن مربوط به زیرساخت‌ها، اعتبارات عمرانی و پیوست‌های زیست محیطی باشد ولی ۳۰، ۴۰ درصد آن به سوء تدبیر ما مدیران چه در گذشته و چه در حال مربوط است که در آینده نیز تکرار خواهد شد. ما باید به سمت ایجاد آزادراه‌ها برویم تا بتوانیم ترانزیت کالا را تسهیل کنیم ولی آیا می‌شود با اعتبارات اندکی که دولت دارد و تنگناهایی که در ۴۰ سال اخیر استکبار با تحریم‌های مکرری که بر نظام جمهوری اسلامی ایران ایجاد کرده است، این کارها را بخش دولتی انجام دهد؟ پس قطعا باید بخش خصوصی پای کار بیاید و باید برای بخش خصوصی نیز ایجاد انگیزه کرد.

حاجی زاده گفت: قطعا یکی از معضلاتی که در استان خوزستان نسبت به خیلی از استان های دیگر وجود دارد و عامل فرار سرمایه‌گذاران و سرمایه گذاری می شود، بروکراسی‌های غلط اداری است. بارها شاهد بودیم یک سرمایه‌گذار پای کار آمده و شاید شش ماه تا یک سال طول کشیده است تا بتواند یک مجوز را از یک اداره کسب کند و بعد هم کار او انجام نشده و برگشته است و این علی‌رغم تاکیدات و جدیتی است که استاندار خوزستان دارد، اما این مهم انجام نمی‌شود.

وی ادامه داد: امام عظیم‌الشان یک عبارت گرانبها دارد و می‌فرماید مسوولان و خادمان مردم باید هر آنچه که نظام جمهوری اسلامی انجام می‌دهد، آن را به سمع و نظر مردم برسانند ولی باید شجاعت و جسارت بیان کاستی‌ها، ضعف‌ها و قصورات‌مان را هم داشته باشیم. پس اگر جایی کم‌کاری کردیم ولی توضیحات و دلایل‌مان قابل قبول باشد، مردم خودشان قبول می‌کنند و پا به عرصه می‌گذارند و اگر هم جایی نتوانستیم چه عمدا و چه سهوا کاری را انجام دهیم، باید جسارت عذرخواهی از مردم را نیز داشته باشیم.

سرپرست معاونت توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری خوزستان با بیان این که انتظارمان این است که در هفته دولت، مدیران دستگاه‌های دولتی و شرکت‌های بزرگ در این نمایشگاه حضور داشته باشند، افزود: دوستان باید بدانند سال سختی را از نظر سال مالی و بودجه‌ای در کشور داریم. به فرموده مقام معظم رهبری استکبار جهانی در تمام توطئه‌های ۴۰ ساله‌اش شکست خورده است و روز به روز نیز با پای کار بودن مردم و مسوولان، اقتدار نظام جمهوری اسلامی بر منطقه و در دنیا و حتی در داخل بیشتر از گذشته شده است. امروز مجددا یک روزنه به نام جنگ اقتصادی پیدا کرده است که می‌خواهد از طریق آن ورود پیدا کند که به لطف خدا شکست خواهد خورد اما لازم است که در سال مالی و باتوجه به این که نظام ما که یک نظام دینی است، صرفه‌جویی کنیم و قناعت را سرلوحه کارهای‌مان قرار دهیم و باید از همین نمایشگاه شروع و از هزینه‌های اضافی جلوگیری کنیم.

وی ادامه داد: فرهنگ جلوگیری از هزینه‌های اضافی را باید از ادارات و دستگاه‌های دولتی شروع کنیم و بعد از مردم بخواهیم در جنگ اقتصادی، قناعت را که سفارش دین، شریعت و امامان ما است، سرلوحه کار خود قرار دهند. قرار نیست ما دولتی‌ها صرفه‌جویی نکنیم ولی از مردم بخواهیم قانع و صبور باشند. در نمایشگاه هفته دولت سعی کردیم با کمترین هزینه، نمایشگاه را برپا کنیم و از همان امکانات نمایشگاه سال گذشته استفاده شود. البته حساب آن عده‌ای که به دنبال این هستند که از این رهگذر برای خود کیسه‌ای بدوزند، جدا است و آن را نباید به حساب اکثریت مسوولان پای کار، پاکدست و خادم مردم گذاشت.

حاجی زاده بیان کرد: امیدوارم در هفته دولت و در این نمایشگاه دستگاه‌ها حضور پیدا کنند و در این جا پاسخگوی مردم باشند. این نمایشگاه مکان خوبی برای تکریم ارباب‌رجوع و دیدار مجدد مردم با عده‌ای از مسوولان است. دفاتر برخی مسوولان دژهای مستحکمی شده است که مردم و بخش خصوصی نمی توانند آن ها را پیدا کنند. ان شاالله در این نمایشگاه این دژها شکسته شوند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.