کد خبر : 21103
تاریخ انتشار : دوشنبه 27 دی 1400 - 0:28

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی خوزستان تشریح کرد؛

رانندگی در مِه چه مهارتی نیاز دارد

اخبار مهم اهواز و دیگر شهرهای خوزستان را در پایگاه خبری خوزتاب khuztab بخوانید

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی استان خوزستان گفت: رانندگی در هوای مه آلود خطر تصادف با خودرویی جلویی به علت کاهش سطح تماس لاستیک با جاده و کاهش دید افقی، تا درصد بالایی افزایش می یابد بنابراین حتی الامکان از رانندگی در ساعات اولیه صبحگاهی پرهیز کنید.مه

 

IMG 20220116 WA0039 رانندگی در مِه چه مهارتی نیاز داردمه

به گزارش خبرنگار خوزتاب به نقل از پایگاه خبری پلیس ، سرهنگ “فرید کریمی زاده” ادامه داد: در صورت ضرورت حرکت، از سلامت فنی برف پاک کن، چراغ‌ها، آب رادیاتور و مخزن برف پاک کن و سیستم ترمزها اطمینان حاصل کنید.

 

رئیس پلیس راهور استان خوزستان تصریح کرد: در شرایط مه آلود از ماشین جلویی فاصله بیشتری برقرار کنید و فاصله طولی را از ۲ ثانیه تا ۵ ثانیه افزایش دهید.

 

او با اشاره به اینکه برای رانندگی در مه از نور پایین استفاده کنید تا وسعت دیدتان را به حداکثر برسانید، گفت: چراغ‌های خطر عقب و فلاشرها را روشن بگذارید تا دیگر رانندگان متوجه شما باشند.

 

سرهنگ کریمی زاده با بیا اینکه در هوای مه آلود در صورتی‌که بیشتر از ۵۰ متر دید ندارید سرعت مطمئنه را لحاظ و تاکید می‌شود در جای امن خارج از مسیر عبور متوقف شوید، اضافه کرد: برای رانندگی از سمت راست حرکت و خط و لبه جاده را راهنمای حرکت تان قرار دهید.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.