کد خبر : 24863
تاریخ انتشار : چهارشنبه 30 آذر 1401 - 13:44

راهکارهای حفظ سلامتی در شرایط آلودگی هوا

خبرها مهم اهواز و شهرهای خوزستان را در پایگاه خبری تحلیلی خوزتاب khuztab بخوانید

معاون علوم پزشکی اهواز :هنگام آلودگی هوا باید از قدم زدن در پارک و انجام هرگونه فعالیت ورزشی در فضای باز خودداری شود.

321609 راهکارهای حفظ سلامتی در شرایط آلودگی هوا

به گزارش پایگاه خبری خوزتاب؛ معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: هنگام آلودگی هوا باید از قدم زدن در پارک و انجام هرگونه فعالیت ورزشی در فضای باز خودداری شود و به جای استفاده از خودرو‌های شخصی و تک سرنشین از وسایل نقلیه عمومی استفاده شود.

دکتر پژمان بختیاری‌نیا با تاکید بر استفاده از ماسک هنگام خروج از منزل در شرایط افزایش آلاینده‌های جوی و کاهش کیفیت هوا اظهار کرد: توصیه‌های بهداشتی برای حفاظت از سلامت در شرایط آلودگی هوا به دو دسته تقسیم می‌شود؛ نخست توصیه‌های بیرون از منزل و دسته دوم نکاتی است که برای مراقبت از سلامت در منزل باید رعایت شود.

وی افزود: توصیه می‌شود در این شرایط افراد به ویژه بیماران قلبی، مبتلایان به آسم و آلرژی و افرادی که از لنز چشمی استفاده می‌کنند، از خروج غیر ضروری از منزل در شرایط آلودگی هوا خودداری کنند.

رئیس مرکز بهداشت خوزستان گفت: هنگام آلودگی هوا باید از قدم زدن در پارک و انجام هرگونه فعالیت ورزشی در فضای باز خودداری شود و به جای استفاده از خودرو‌های شخصی و تک سرنشین از وسایل نقلیه عمومی استفاده شود.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز با اشاره به نکاتی برای حفظ سلامتی در محیط داخل منزل عنوان کرد: برای پیشگیری از ورود هوای آلوده به داخل ساختمان، در و پنجره‌ها و منافذ باید بسته باشد و از باز و بسته کردن غیر ضروری آن‌ها خودداری شود.

وی افزود: از انجام فعالیت‌هایی مانند خانه تکانی، سرخ کردن، جارو کشیدن، روشن کردن شمع، عود و شومینه یا استفاده از پاک کننده‌های شیمیایی و گندزدا‌ها که موجب افزایش آلودگی هوا در داخل خانه می‌شود، خودداری شود.

رئیس مرکز بهداشت خوزستان گفت: علاوه بر این تا حد امکان از وسایل گازسوز کمتر استفاده شود تا از افزایش آلاینده‌ها درون منزل جلوگیری شود.

بختیاری‌نیا با تاکید بر لزوم خودداری از مصرف سیگار و قلیان در فضا‌های بسته به ویژه هنگام آلودگی هوا افزود: تا حد امکان برای دفع سموم از بدن هنگام آلودگی هوا، شیر، ماست کم چرب و میوه و سبزی‌های تازه مصرف شود.

مبتلایان به آسم و بیماران قلبی عروقی نیز در صورت بروز تنگی نفس و هر گونه ناراحتی هنگام آلودگی هوا، سریع به نزدیکترین مرکز خدمات جامع سلامت و یا بیمارستان مراجعه کنند.

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 1 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.