راه اندازی دو ایستگاه سنجش آلودگی هوا با هزینه بالغ بر ۷میلیارد در رامهرمز و ایذه

راه اندازی اولین ایستگاه سنجش الودگی هوا در شهرستان “رامهرمز” به گزارش پایگاه خبری خوزتاب، امروز ۲۳ اردیبهشت ۹۸، اولین ایستگاه سنجش الودگی هوا در شهرستان “رامهرمز” با حضور لاهیجان زاده مدیرکل محیط‌زیست استان خوزستان و کیامرث حاجی زاده، مدیر کل مدیریت بحران استانداری خوزستان به بهره برداری رسید. این مرکز با اعتبار ۳میلیارد و

راه اندازی اولین ایستگاه سنجش الودگی هوا در شهرستان “رامهرمز”

IMG 20190514 074251 546 300x300 راه اندازی دو ایستگاه سنجش آلودگی هوا با هزینه بالغ بر ۷میلیارد در رامهرمز و ایذه

به گزارش پایگاه خبری خوزتاب، امروز ۲۳ اردیبهشت ۹۸، اولین ایستگاه سنجش الودگی هوا در شهرستان “رامهرمز” با حضور لاهیجان زاده مدیرکل محیط‌زیست استان خوزستان و کیامرث حاجی زاده، مدیر کل مدیریت بحران استانداری خوزستان به بهره برداری رسید.

این مرکز با اعتبار ۳میلیارد و پانصد میلیون ریال از محل اعتبارات ملی ریزگردها راه اندازی شده و توان اندازه گیری غبار با قطر ۱۰میکرون را دارا است.

 

راه اندازی اولین ایستگاه سنجش الودگی هوا در شهرستان “ایذه”

*نخستین ایستگاه سنجش آلودگی هوا با حضور مدیرکل محیط زیست و مدیرکل بحران استانداری خوزستان در “ایذه” راه‌اندازی شد.*

 

IMG 20190514 074638 134 300x225 راه اندازی دو ایستگاه سنجش آلودگی هوا با هزینه بالغ بر ۷میلیارد در رامهرمز و ایذه

به گزارش پایگاه خبری خوزتاب، امروز ۲۳ اردیبهشت ۹۸، نخستین ایستگاه سنجش آلودگی هوا با حضور کیامرث حاجی‌زاده مدیرکل بحران استانداری خوزستان، احمد رضا لاهیجان‌زاده معاون محیط زیست کشور و مدیرکل محیط‌ زیست خوزستان و جمعی از مسولین استانی و محلی در ایذه راه‌اندازی شد.

با توجه به وسعت بالای شهرستان ایذه و آلودگی‌های موجود در این شهرستان، این منطقه از داشتن دستگاه سنجش میزان آلودگی هوا محروم بوده و هیچ‌گاه از آلودگی‌های موجود در هوا شهرستان و همچنین میزان غلظت ریز گردها اطلاعات و عددی موجود نبود که با راه‌اندازی این دستگاه در اداره محیط‌ زیست ایذه تا حد زیادی مشکل این شهرستان در این رابطه حل خواهد شد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان خوزستان در حاشیه این مراسم اعتبار راه‌اندازی این ایستگاه را ۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال عنوان کرد که مبالغ آن از محل اعتبارات ملی گرد و خاک تامین شده است.

احمد رضا لاهیجان‌زاده با بیان اینکه این دستگاه توان اندازه‌گیری ذرات با قطر ۱۰ میکرون را دارد گفت: بیست و یکمین دستگاهی بود که در استان خوزستان راه‌اندازی شد و ۵ شهر دیگر استان از جمله کارون، لالی، باغملک،باوی و هویزه نیز در انتظار نصب این دستگاه هستند.

بازدید از تالاب میانگران و بررسی مشکلات آن از دیگر برنامه‌هایی بود که در جریان سفر این مدیران کل استان خوزستان به شهرستان ایذه انجام شد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.