کد خبر : 24334
تاریخ انتشار : یکشنبه 13 آذر 1401 - 12:38

رشد ۱۸ درصدی پیک مصرف شبکه برق خوزستان در آبان

خبرهای مهم اهواز و شهرهای خوزستان را در پایگاه خبری تحلیلی خوزتاب khuztab دنبال کنید

معاون بهره‌برداری شرکت برق منطقه‌ای خوزستان گفت: پیک آبان ماه ۱۴۰۱ به میزان پنج هزار و ۲۸۲ مگاوات بوده که نسبت به پیک بار آبان ماه سال قبل ۱۸ درصد افزایش داشته است.

 رشد ۱۸ درصدی پیک مصرف شبکه برق خوزستان در آبان

به گزارش پایگاه خبری خوزتاب؛ سید مهرداد بلادی‌ موسوی بیان کرد: در هشت ماهه گذشته از سال جاری ۲۷ هزار و ۹۲۲ گیگاوات ساعت برق در خوزستان تولید شده است.
وی بیان کرد: از این مقدار تولید برق ۲۹ درصد توسط نیروگاه‌های برق‌آبی، ۶۹.۴ درصد توسط نیروگاه‌های حرارتی و سیکل ترکیبی و ۱.۶ درصد به وسیله نیروگاه‌های تولید پراکنده تولید و به شبکه سراسری تحویل شده است.
معاون بهره‌برداری شرکت برق منطقه‌ای خوزستان تصریح کرد: از ۱۹ هزار و ۳۷۳ گیگاوات ساعت برق تولیدی در نیروگاه‌های حرارتی و سیکل ترکیبی، ۶۰ درصد توسط نیروگاه‌های بخش خصوصی (زرگان، آبادان، خرمشهر، بهبهان و فجر) و ۴۰ درصد توسط نیروگاه‌های بخش دولتی (رامین و ماهشهر) تولید شده است.
بلادی ‌موسوی اضافه کرد: انرژی مصرفی در هشت ماهه سال ۱۴۰۱ برابر با ۳۳ هزار و ۷۸۰ گیگاوات ساعت بوده که نشان دهنده حدود ۳ درصد افزایش مصرف انرژی نسبت به مدت مشابه در سال قبل است.
بر اساس این گزارش، ظرفیت منصوبه تولید نیروی برق استان خوزستان در بخش انتقال برابر با سیزده هزار و ۱۹۶ مگاوات بوده که از این میزان ظرفیت منصوبه در بخش آبی برابر با هشت هزار و ۱۶۹ مگاوات و در بخش حرارتی پنج هزار و ۲۷ مگاوات است. ظرفیت بخش DG (نیروگاه‌های تولید پراکنده) نیز ۱۶۴ مگاوات است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.