کد خبر : 18375
تاریخ انتشار : شنبه 2 مرداد 1400 - 11:49

در بررسی دستاوردهای شرکتهای تابعه هلدینگ سیمانی شستا(سیتا) در دو سال اخیر مشخص شد

رشد ۴٣٠ درصدی سود خالص در سیمان خوزستان

اخبار مهم خوزستان را در پایگاه خبری تحلیلی خوزتاب بخوانید

در شرایطی که سال های اخیر را سخت ترین سال های اقتصادی می دانند، سیمان خوزستان از جمله شرکت های تابعه شستا در شاخص سود خالص موفق رشد ۴٣٠ درصدی شد و توانست در سال ٩٩ رکورد تولید از بدو تأسیس را بشکند.

IMG 20210724 WA0039 رشد ۴٣٠ درصدی سود خالص در سیمان خوزستان

IMG 20210724 WA0038 رشد ۴٣٠ درصدی سود خالص در سیمان خوزستان

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خوزتاب به نقل از روابط عمومی؛ محمد حاج نایب، مدیر عامل شرکت سیمان خوزستان با اشاره به اهمیت نقش شرکت های شستا و سیتا در موفقیت های شرکت های تابعه سیمانی گفت: در دو سال اخیر با تغییر برخی رویکردها شرایط کارخانه ها بويژه در حوزه سیمان بهبود یافت و امروز شاهد افزایش ۴٣٠ درصدی در شاخص سود خالص هستیم.

وی افزود: افزایش ٩ درصدی تولید کلینکر و ٢۴ درصدی تولید سیمان نسبت به سال گذشته در راستای جهش تولید، اخذ لوح تقدیر واحد صنعت سبز از طرف سازمان محیط زیست، انجام اقدامات اصلاحی بر الکتروفیلترهای خط یک و دو در جهت رساندن غبار خروجی به سطح پائین تر از سطح استاندارد و افزایش حاشیه سود ناخالص از ۴٠ درصد به ۵٣ درصد و حاشیه سود عملیاتی از ٢٣ درصد به ۴٣ درصد و حاشیه سود خالص از ٢٠ درصد به ۴۶ درصد از جمله دستاورد های سیمان خوزستان در دو سال گذشته است.

حاج نایب با اشاره به افزایش نرخ بازده دارایی ها از ٢٠ درصد به ۵۹ درصد و نرخ بازده سرمایه از ٣۵ درصد به ٧٠ درصد گفت: بهبود نسبت های نقدینگی شرکت (افزایش نسبت جاری از ١.٣٨ درصد به ٢.٩٩ درصد و نسبت آنی از  ١.٠٨ درصد به ٢.٢٣ درصد) و کاهش متوسط دوره وصول مطالبات از ۵٣ روز در سال ۹۸ به ١٠ روز در سال ۹۹ و حذف فروش اعتباری از مرداد ماه سال ٩٩  از دیگر سیاست ها و دستاوردهای عملیاتی سیمان خوزستان در دو سال اخیر به شمار می رود.

وی با اشاره به عدم افزایش منطقی قیمت سیمان طی سال های گذشته گفت: در شرایطی که قیمت دستوری سیمان در سال های گذشته تابع شرایط کلی اقتصاد نبود اما شرکت موفق به افزایش و بهبود عملکرد شد. دلیل اصلی این مهم ایجاد شفافیت، افزایش کیفیت فروش، کنترل قیمت تمام شده و کاهش ظرفیت بلااستفاده است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.