روستاهای سیل‌زده شادگان همچنان با مشکل مواجه اند

معاون عمرانی استانداری خوزستان شرایط در روستاهای سیل زده شادگان را نامناسب توصیف کرد و گفت: تبعات سیلاب و مراحل بحرانی آن در شادگان همچنان ادامه دارد و نباید از تبعات سیلاب بعد از فروکش کردن و خشک شدن مزارع، روستاها و اطراف شهرها غافل شد.   به گزارش پایگاه خبری خوزتاب، فاضل عبیات روز

معاون عمرانی استانداری خوزستان شرایط در روستاهای سیل زده شادگان را نامناسب توصیف کرد و گفت: تبعات سیلاب و مراحل بحرانی آن در شادگان همچنان ادامه دارد و نباید از تبعات سیلاب بعد از فروکش کردن و خشک شدن مزارع، روستاها و اطراف شهرها غافل شد.

 

IMG 20190620 104412 062 300x181 روستاهای سیل‌زده شادگان همچنان با مشکل مواجه اند

به گزارش پایگاه خبری خوزتاب، فاضل عبیات روز چهارشنبه در بازدید از روستاهای سیل زده شادگان اظهار داشت: ساکنان روستاهای شادگان با صبر و تحمل برابر سیلاب اخیر ایستادگی کردند و برخی روستاها را با مقاومت خود از خطر آبگرفتگی نجات دادند.

وی افزود: برخی از روستاهای شادگان با استحکام سیل بندها کمتر دچار آبگرفتگی شدند ولی اکنون با از بین رفتن زیرساخت‌ها شاهد تبعات پس از سیلاب هستیم.

معاون عمرانی استانداری خوزستان گفت: تبعات سیلاب به تدریج ظاهر می‌شود و مناطق سیل زده شادگان باید ارزیابی مجدد شوند تا خسارت وارده به آنها به درستی جبران شود.

عبیات تصریح کرد: برای نوسازی و بازسازی مناطق و روستا های سیل زده شادگان و سایر شهرستان های سیل زده باید از تجربه سیلاب اخیر استفاده کرد و تدابیر لازم جهت ایمن سازی و مقاوم سازی روستا ها اتخاذ گردد.

این مقام مسئول اظهار کرد: خسارت‌های مزارع و منازل روستاییان شادگان در اولویت قرار دارد ولی بحث خسارت زیر ساخت‌ها به عنوان پیش زمینه‌های رفاه مردم باید در همه بخشها در نظر گرفته شوند.

معاون استاندار خوزستان با اشاره به لزوم ترمیم زیرساخت روستاهای سیل زده شادگان گفت: زیرساخت‌ها، راه‌ها و وضعیت روستاهای شادگان نامناسب است اگر چه تردد انجام می‌شود ولی راه‌ها کیفیت نامناسبی دارند و در تلاشیم با پیگیری اعتبارات و تلاش دستگاه‌های اجرایی در ماه‌های آینده اقدامات اساسی در این راستا انجام شود تا شرایط زندگی در این روستاها عادی شود.

عبیات خواستار ترمیم و احداث مدارس روستاهای سیل زده شادگان شد و اظهار داشت: بعضی از مدارس روستاهای شادگان در سیلاب اخیر دچار خسارت شدند که در ۱۴ روز آینده عملیات احداث و بازسازی این مدارس آغاز می‌شود.

وی تصریح کرد: ضرورت انتقال یکی از روستاهای بخش دارخوین به محل جدید در بازدید امروز برای ما روشن شد‌. انتقال این روستا در سالهای گذشته نیز مورد بحث بوده است. درجریان سیل اخیر هم خسارات جبران ناپذیری به این روستا و زیر ساخت های آن وارد شده است‌. در هفته آینده موضوع احداث این روستا در محل جدید نهایی خواهد شد و ظرف یکماه آینده عملیات اجرایی آن آغاز خواهد گردید‌

عبیات گفت: باید تلاش شود متناسب با ظرفیت‌ها و منابع استان برای جبران خسارت زیرساخت ها در بخش ها بودجه اختصاص داده شود تا وضعیت مناطق سیل زده بهبود پیدا کند.
طغیان رودخانه‌های کارون، کرخه و دز ناشی از بارش‌های سنگین در مناطق بالادست در فروردین ماه امسال موجب وقوع سیلاب در مناطقی از استان خوزستان و تخلیه ده‌ها روستا شد.

شادگان با حدود ۱۵۰ هزار نفر جمعیت در ۷۰ کیلومتری اهواز مرکز استان خوزستان واقع است.

طغیان رودخانه کارون و هدایت سیلاب ناشی از آن به سمت تالاب شادگان موجب آبگرفتگی تعدادی از روستاهای این شهرستان در جنوب استان خوزستان شد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.