سردار نعمت الله دانایی، جانبازی که راه برادر شهیدش را می‌رود

جانبازی که راه برادر شهیدش را می‌رود مصاحبه اختصاصی پایگاه خبری خوزتاب به مناسبت روز جانباز با سردار حاج نعمت الله دانایی رئیس شورای شهر بهبهان که در انتخابات شورای شهر ششم بهبهان ثبت نام نکرد. ۴ شعبان میلاد با سعادت حضرت ابوالفضل العباس، روز جانباز یادآور ایمان عمیق، فداکاری بی دریغ و وفاداری به

جانبازی که راه برادر شهیدش را می‌رود

مصاحبه اختصاصی پایگاه خبری خوزتاب به مناسبت روز جانباز با سردار حاج نعمت الله دانایی رئیس شورای شهر بهبهان که در انتخابات شورای شهر ششم بهبهان ثبت نام نکرد.

۴ شعبان میلاد با سعادت حضرت ابوالفضل العباس، روز جانباز یادآور ایمان عمیق، فداکاری بی دریغ و وفاداری به آرمان های بزرگ میهن است

IMG 20210317 WA0083 سردار نعمت الله دانایی، جانبازی که راه برادر شهیدش را می‌رود

در عصر شهرت طلبی و ثروت پرستی اما گوشه ای از خوزستان، سرزمین ایثار و شهادت، سرداری است که مردم شهر به پاکدستی او سوگند می‌خورند و خودش عدم استفاده از بیت المال را وصیت برادر شهیدش می‌داند تا در پیشگاه الهی سبکبال تر بوده و جواب کمتری بدهد

سردار حاج نعمت الله دانایی، در دو عملیات کربلای ۵ و والفجر ۱۰ به افتخار جانبازی نائل آمد،
به همین دلیل با این یادگار ۸ سال دفاع مقدس به گفت‌وگو نشستیم؛

حاج نعمت الله دانایی صحبت های خود را با یاد خاطراتی از برادر شهیدش سردار داود دانایی جانشين فرمانده گردان فجر بهبهان در دوران دفاع مقدس كه در حمله شيميايي دشمن بعثي در خلال عمليات كربلاي ۵ و در كربلاي شلمچه به شرف شهادت نائل آمد و نقش این شهید به عنوان یک استاد و یک فرمانده در زندگی شخصی اش، شروع کرد؛

IMG 20210317 WA0081 سردار نعمت الله دانایی، جانبازی که راه برادر شهیدش را می‌رود

قبل از عملیات  عظیم خیبر نیروهای زیادی از شهرهای مختلف ایران اسلامی خصوصاً بهبهان به تیپ ۱۵ امام حسن مجتبی ع اعزام شدند که محل استقرار آنها در شهر آبادان و مدارس خالی آن بود.

تیپ در اواسط اسفند ۱۳۶۲دارای ۵ گردان رزمی بود که به نوبت برای آموزش های ویژه آبی –خاکی که لازمه عملیات آینده در هورالهویزه و اتوبان العماره-بصره بود در پادگان مارد آبادان آموزش های ویژه ای را طی می کردند.

در پایان دوره که نیروهای آموزشی را به میدان تیر با سلاح های مختلف می بردند برای اسلحه تیربار گرینوف ۵۰ گلوله به تیربارچی و ۳۰ گلوله به کمک های آنان  جهت شلیک می دادند که به واسطه کمبود مهمات این مقادیر به ۳۰ و ۲۰ گلوله کاهش یافت که این امر با اعتراض شدید نعمت الله دانایی برادر داود روبرو شد و داود برای ساکت کردن او ، وی را به کناری برد و ضمن توضیح در مورد علت کاهش سهمیه با استدلال خویش نعمت را آرام و قانع کرد،داود گفته بود که هر چه کمتر از بیت المال استفاده کرده و از گلوله و مهمات موجود کمتر استفاده کنی در پیشگاه الهی سبکبال تر بوده و جواب کمتری باید بدهی.

در مرحله ای دیگر از آموزش آبی-خاکی رزمندگان تیپ ۱۵ امام حسن ع که اختصاص به آموزش سکانی و هدایت قایق های جیمینی بود هر رزمنده حدود ۱۰ دقیقه به آموزش سکانی می پرداخت که به دلیل غروب آفتاب و تاریکی هوا این میزان از وقت به ۵ دقیقه کاهش یافت که این بار نیز اعتراض شدید نعمت الله دانایی را در پی داشت که در اینجا داود با کشیدن گوش وی به وی هشدار داد که دفعه اول که اعتراض نمودی برخوردی نکردم و در صورت ادامه این روند و اعتراض های دوره ای و تکرار آن سیلی جواب من به اعتراض تو خواهد بود و ارتباط نسبی و برادری مانع از رفتار قانونی با تو نخواهد بود.

چنین روندهایی در جبهه نشان می دهد که اگر ما قادر به انتقال این ارزش ها و جایگزین کردن ضابطه  به جای رابطه در جامعه خودمان بودیم شرایط اجتماعی،فرهنگی و اخلاقی ما این گونه دستخوش ناهنجاریها نمی شد و ما شاهد ارائه جامعه ای الگو از رفتارهای پسندیده که عصاره احکام نورانی اسلام بود می شدیم. البته باز هم دیر نیست اما لازمه آن شروع کردن از خویش است تا با غلبه بر منیت های شیطانی بتوانیم با استعانت از درگاه الهی ناهنجاری های موجود را زدوده و فضای نورانی حاکم بر جبهه های دفاع مقدس هشت ساله را در جامعه اسلامی خویش حاکم کنیم.

 

IMG 20210317 WA0084 سردار نعمت الله دانایی، جانبازی که راه برادر شهیدش را می‌رود

سردار دانایی در ادامه گفت‌وگو با اشاره به اعیاد شعبانیه گفت:
همواره به پاسدار بودن خودم افتخار کرده ام و نسبت به آرمان های سپاه اعتقاد قلبی دارم،
و از خداوند خواسته ام اگر همه چیزم را از من گرفت اما پاسداری را از من نگیرد.

سردار دانایی با اشاره به سخنان امام خمینی(ره) که اگر سپاه نبود کشور هم نبود گفت: اعتقاد دارم اتفاقاتی که در سطح دنیا از مصر و لیبی تا عراق و یمن و لبنان‌ و سوریه افتاده است شرایط خاصی در جهان ایجاد کرده که یک پاسدار با تجربه، بهتر می‌تواند آن را درک کند.

سردار دانایی گفت: پاسداران نسبت به ولایت و رهبری بسیار متعهد هستند و همین موضوع باعث شده است علیرغم اتفاقات مختلف کشور ما از گزند توطئه های استکبار در امان بماند.

 

رئیس شورای شهر بهبهان در ادامه گفت‌وگو با خوزتاب گفت:
در دوره چهارم و پنجم شورای شهر بهبهان مورد اعتماد مردم شهرم گرفته ام و با تمام وجود سعی کردم در حل مشکلات شهر قدم بردارم.
از آقای بهادری شهردار بهبهان راضی بودم و زمانی که آقای نوشادی مدیرکل امور شهری و شوراهای استانداری خوزستان به بهبهان آمد گفت به عملکرد شهردار و شورای بهبهان نمره ۱۸ می‌دهم که این نمره با توجه به مشکلات موجود و کم شدن اعتبارات و شیوع کرونا بسیار نمره ارزشمندی است.

 

IMG 20210317 WA0082 سردار نعمت الله دانایی، جانبازی که راه برادر شهیدش را می‌رود

سردار دانایی با اشاره به عدم ثبت نام خود در انتخابات دوره ششم شورای شهر گفت:
واقعيت اين است که خسته شده ام،
از کار خسته نشدم اما از افرادی که ادعای دلسوزی دارند اما بدون ارائه راهکار فقط ایراد میگیرند خسته شدم، به همین دلیل این دوره در انتخابات شورای شهر ثبت نام نکردم.

سردار دانایی گفت از نظر من تعهد، مدیریت، تخصص و کارآمدی باید شاخصه های انتخاب توسط مردم باشد گفت: از نظر من تعهد مهمترین شاخصه انتخاب مردم باید باشد، زیرا که در شورا هم قدرت هست، هم شهرت و هم ثروت،
و برای بعضی از زمینهای تفکیکی و پروژه های عمرانی شهر به بنده پییشنهاد مالی کلان داده شد و اگر تعهد نبودامکان داشت من هم ازمسیر حق طلبی خارج شوم.

سردار دانایی بی محلی به مال دنیا را وصیت برادر شهیدش می‌داند و مجددا تاکید می‌کند سعی کرده ام کمترین استفاده از بیت المال را داشته باشم تا در آخرت کمتر پاسخگو باشم.

 

IMG 20210317 WA0079 سردار نعمت الله دانایی، جانبازی که راه برادر شهیدش را می‌رود

 

سردار دانایی در ادامه با اشاره به اهمیت نقش شورا در پیشرفت شهر گفت:
عضو شورا باید مدیریت داشته باشد و هرچند اعتقاد دارم بهتر است خود فرد به همه مسائل و قوانین شورای شهر آگاه باشد اما می‌تواند از ظرفیت مشاورین متعهد و متخصص در کنار خود استفاده کند. و چه موافقان و چه مخالفان من در شورای شهر بعدی اگر از من کمک بخواهند با کمال میل در کنار آن ها برای حل مشکلات شهر می ایستم و این را بزودی در نامه ای خطاب به مردم و مسئولان اعلام میکنم.

 

 

سردار دانایی در پایان به تلاش های خود و شورای شهر در ۸ سال گذشته اشاره کرد و اهم اقدامات خود را به شرح زیر اعلام کرد:

 

سلام عمدکارهای شخصی خودم دردودوره شورا فارق از بحث مصوبات وکارهای گروهی شورا
۱–درشورا چهارم سال دوم با هماهنگی بین بعضی از اعضای شورا نامه ازدانشگاه ازاداسلامی اوردن که پارک اندیشه کنار دانشگاه به دانشگاه ازاد واگذاربشه درشورامصوب شد ولی به تنهایی جلو رییس وقت شورا ایستادم ومانع واگذاری ان به دانشگاه ازادشدم
۲–پل عابرپیاده روبرو مدرسه دکتر عادلی به پیشنهادمن به همکاری خیرمدرسه ساز احداث گردد قبل ازاحداث پل دانش اموزان با کمک پدرومادران خودشون ازاین کانال عبورمیکردند مصوبه اش توشورا موجوده
۳–درزمان تفکیک زمینی دراسلام اباد با پیشنهادمن دوپلاک ازان زمینها به عنوان مرکز بهداشت برای مردم محروم اسلام اباد درنظر گرفته شد مصوبه توشورا موجوده، تازه خیر هم برای ساخت وساز ان قول همکاری دادند
۴–زمینهای تفکیکی جاده زیدون درشورای سوم مقدارحق السهم شهرداری ده پلاک و۸۵۰ میلیون پول نقد بود که با اعتراض من درشورای چهارم حق السهم شهرداری به ۳۳ قطعه ومبلغ ۸۵۰ میلیون تبدیل شد مصوبه ونامه هادرشورا موجوده
۴–تفکر اتاق فکر شورا درزمان ریاست سال اول شورای چهارم من کلید خورد ولی متاسفانه درسال دوم که ریاست بدست گروه مقابل افتاد اتاق فکر شورافراموش شد من به رئیس وقت شورا مکاتبه کردم ولی هیچ اقدامی صورت نگرفت
۵–ورودسرمایه گذاربخش خصوصی برای اولین باردرشورا چهارم صورت گرفت واین تفکر من ودوستان همراهم درشوراوشهرداروقت مهندس پیدایش بود
۶–تفکرساماندهی کانال ومسیل درون شهری ایده من ودوستان همراهم درشوراوشهرداروقت مهندس پیدایش بود چون قرار براین بودتا طرح مطالعاتی ان تکمیل نشود اقدام توسط شهرداری صورت نگیردتمامی مکاتبات وجلسات ما دراستانداری درشورا موجوداست .شهردارقبل هم بدون طرح مطالعاتی اقدام کردکه باعث دردسر بعدی برای شهرداری وشوراشد
۷–سرویسهای بهداشتی پارک پردیس وپارک کارودانش ایده من بودکه درابتدا یک خیر را پای کار اوردم ولی دروسط راه کار رها شد ومن ازحقوق شورایی خودم هردوسری را تکمیل کردم ومورد استفاده مردم قرارگرفت.
۸–دراواخر شورای سوم شهرتوسط مجریان پروژه فاصلاب زیروروشده بود ولی با اغاز دوره چهارم شورا من باروش قبل مبارزه کردم وکار بامدیرت جدید صورت گرفت ومانع تخریب فله ای شهرشدم من حتی با پیمانکاران درگیر شدم.ونظارتها هم توسط شهرداری بهترشد.
۹–باتوجه به ارتباطم باتیپ درشورای چهارم با هماهنگی که من باسردارمواساتی فرمانده تیپ دوم امام حسن مجتبی(ع) داشتم بعداز بازدید از منطقه محروم اسلام اباد به مدت دو هفته دستگاههای مهندسی تیپ جهت زیرسازی کوچه وخیابانهای اسلام اباد دراختیارشهرداری قرارگرفت(لودر..گریدر..غلطک. ملشین اب پاش و…)

۱۰–جاده کارخانه سیمان درابتدا توسط شهرداری وبا حمایت نماینده وقت شهرستان درمجلس اغازبه کار کردومن باتوجه به ارتباطم با تیپ وبا هماهنگی باسردارمواساتی فرمانده وقت تیپ دوم اما حسن مجتبی(ع) به مدت ۳۳روز ازامکانات تیپ دراین جاده استفاده کردیم بدون یک ریال هزینه برای شهرداری(لودر..غلطک..گریدر..ماشین اب پاش بزرگ..بیل مکانیکی.وچنددستگاه کمپرسی).
۱۱–زمینهای تفکیکی پشت کارودانش، حق السهم قبلی شهرداری را جزء زمینهای مالکین اوردن که با مخالفت من بیش از۲۰ پلاک شهرداری را زنده شد.
۱۲–ایده جاده حاشیه کره درزمان مهندس پیدایش توسط من صورت گرفت ولی درزمان شهردارقبل کلا رها شدولی مجددا دردوره اقای بهادری فعال شدوتقریبا ۵۰ درصدش اسفالت وجدول گذاری شد
۱۳–جابجایی محل دفن زباله های شهری درکنار جاده بهبهان گچساران هرچند مقداری ازکارهای مطالعاتی ان صورت گرفته بود ولی من باهمراهی دوستانم درشورا چهارم ومهندس پیدایش پروژه رافعال کردیم وکد بودجه دراستانداری برای ان دریافت کردیم درابتدا شورای پنجم هزینه از استانداری برای ان درنظر گرفته شدکارشروع ولی به دلیل درگیری شهرداروقت وپیمانکار وروی لجاجت مقداراز هزینه برای اسفالت ومقداری از ان برگشت خورد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.