کد خبر : 8882
تاریخ انتشار : پنجشنبه 3 مرداد 1398 - 18:47

خیرین مدرسه ساز در قلب اموزش و پرورش جای دارند

خوزستان دارای ۲ هزار و ۵۰۰ خیر مدرسه ساز است/خیرین مدرسه ساز خوزستانی پیشتاز امر مدرسه سازی در کشور هستند. سرپرست وزارت آموزش و پرورش اظهار کرد: استان خوزستان دارای ۲ هزار و ۵۰۰ خیر مدرسه ساز و ۵۰۰ خیر مدرسه ساز فعال است و خیرین این استان صاحب رتبه اول مدرسه سازی در کشور

خوزستان دارای ۲ هزار و ۵۰۰ خیر مدرسه ساز است/خیرین مدرسه ساز خوزستانی پیشتاز امر مدرسه سازی در کشور هستند.

PhotoGrid 1564067489239 300x300 خیرین مدرسه ساز در قلب اموزش و پرورش جای دارند

سرپرست وزارت آموزش و پرورش اظهار کرد: استان خوزستان دارای ۲ هزار و ۵۰۰ خیر مدرسه ساز و ۵۰۰ خیر مدرسه ساز فعال است و خیرین این استان صاحب رتبه اول مدرسه سازی در کشور هستند.

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش خوزستان، سید جواد حسینی روز پنج شنبه ۳ مرداد ۹۸ در بیست و یکمین جشنواره  خیرین مدرسه ساز در خوزستان ضمن گرامی داشت یاد و خاطره پدر مدرسه سازی ایران گفت: خیرین مدرسه ساز در قلب آموزش و پرورش جای دارند.

حسینی با اشاره به اینکه تعلیم و تربیت با کیفیت نیازمند رعایت سه نوع استاندار است، افزود: اگر یکی از این استاندارها تحقق پیدا نکند ما قادر نخواهیم بود که به تعلیم و تربیت  تمام ساحتی دست پیدا کنیم.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد: استاندار سازی نیرو و منابع انسانی یکی از این استاندارهای مهم و رمز موفقیت در آموزش و پرورش است و معلمان کلید توسعه یک جامعه است.

حسینی با بیان اینکه در  این دولت به درستی به کیفیت نیروی انسانی در آموزش و پرورش توجه شده است، اضافه کرد: تنها راه فرستادن معلم بر سر کلاس های درس از بستر دانشگاه فرهنگیان می گذرد و  معلمی از صلاحیت حضور در کلاس درس برخوردار است که دوره های آموزشی لازم را طی کرده باشد.

وی به کار گیری نیروی های خرید خدمات آموزشی در آموزش و پرورش را  راهی اضطراری برای جبران کمبود نیرو دانست و گفت: در این طرح باید از معلمینی استفاده شود که شاخص هایی نظیر بومی بودن، تخصص، تعهد به نظام آموزشی و طی کردن دوره های آموزشی در به کار گیری آنها رعایت شده باشد.

حسینی گفت: برای سال تحصیلی آینده ۲۰ هزار نیرو از طریق دانشگاه فرهنگیان و ماده ۲۸ در آموزش و پرورش به کار گیری می شوند، همچنین ۲۵ هزار  دانشجوی فرهنگیان نیز از طریق دانشگاه فرهنگیان به سیستم آموزش و پرورش وارد می شوند.

وی فضا و‌ تجهیزات آموزشی را از دیگر استاندارهای مورد نیاز برای تعلیم تربیت تمام ساحتی عنوان کرد و گفت: حدود ۳۹۳ مدرسه در این استان بر اثر سیل آسیب دیدند و  بیش از  ۱۰۷ مدرسه تخریب شدند اما با همت نوسازی مدارس و خیرین تمامی مدارس آسیب دیده برای شروع سال تحصیلی در اختیار دانش آموزان قرار می گیرند.

حسینی خاطرنشان کرد:امروز وارد استانی شده ایم که یادگار دفاع مقدس است و  جلوه های ایثار، شهادت، حقیقت در آن تجلی یافته است. این سرزمین نه تنها خط مقدم در مقابل استکبار جهانی بلکه  همچنان جلوه های قهرمانی را در خود می پروراند.

وی اضافه کرد: استان خوزستان دارای ۲ هزار و ۵۰۰  خیر مدرسه ساز و ۵۰۰ خیر مدرسه ساز فعال است و  خیرین این استان صاحب رتبه اول مدرسه سازی در کشور هستند.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش گفت: تاکنون بیش از ۱۵۰ هزار کلاس درس در کشور توسط خیرین  مدرسه ساز ساخته شده است اما باید مشارکت در  برنامه های  مدارس نیز به فعالیت های خیرین اضافه شود.

حسینی گفت: برای بازسازی مدارس سیل زده ۷۰ میلیارد تومان از اعتبارات خیرین ملی ، ۱۹ میلیارد تومان توسط خیرین استان خراسان و ۲۰ میلیارد  تومان از اعتبارات نوسازی مدارس و ۵۰ میلیارد تومان از اعتبارات  نفت اختصاص داده شده است.

وی همچنین از برگزاری سه جشن‌ برچیده شدن  مدارس خشتی و‌گلی به جز استان سیستان و بلوچستان، استاندار سازی وسایل حرارتی و برچیدن کلاس های کانکسی خبر داد و گفت: تا آغاز سال تحصیلی این سه جشن در آموزش و پرورش سراسر کشور برگزار می شود.

گفتنی است؛ در این جشنواره از خیرین مدرسه ساز با اهدای لوح سپاس تجلیل شد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.