کد خبر : 22853
تاریخ انتشار : دوشنبه 22 فروردین 1401 - 16:01

معاون سیاسی و اجتماعی استانداری خوزستان:

سطح کلر آب آشامیدنی برخی شهرهای خوزستان پایین است

اخبار مهم اهواز و دیگر شهرهای خوزستان را در پایگاه خبری خوزتاب khuztab بخوانید

 معاون سیاسی و اجتماعی استاندار خوزستان در خصوص وضعیت کلرزنی در برخی شهرستان‌ها گفت: سطح کلرزنی آب آشامیدنی در برخی شهرهای خوزستان پایین است.

637326471597217027 سطح کلر آب آشامیدنی برخی شهرهای خوزستان پایین است

به گزارش پایگاه خبری خوزتاب به نقل از روابط عمومی استانداری خوزستان، رضا نجاتی در کمیته تخصصی آب و فاضلاب و بیماری روده ای(التور) بیان کرد: ‌آب و فاضلاب باید پیگیری‌ لازم را در این رابطه انجام دهد و وضعیت این شهرستان‌ها را از نظر میزان کلر زنی آب آشامیدنی بررسی کند.

معاون سیاسی و اجتماعی استانداری خوزستان با بیان اینکه مدیری که سلامت مردم برای او مهم نیست، نباید در راس کار باشد با تاکید بر ضرورت کنترل بهداشت آب شرب بیان کرد: بهداشت بر درمان اولویت دارد، اگر موارد بهداشتی به درستی رعایت و کنترل شود نیاز به درمان نخواهد بود.

نجاتی ادامه داد: در زمینه آب و فاضلاب تلاش‌هایی در سطح استان صورت گرفته اما تعامل اندکی در شهرستان‌ها وجود دارد لذا باید تیم‌های ناظر به صورت جدی‌تر بر روند کلر زنی آب آشامیدنی نظارت کنند.

معاون سیاسی و اجتماعی استانداری خوزستان در ادامه وضعیت منابع آب در پشت سدهای این استان را نگران کننده دانست و گفت: این وضعیت شرایط را در استان خوزستان سخت تر خواهد کرد.

نجاتی با اشاره به وضعیت آبی در استان گفت: کشت شلتوک امسال در خوزستان ممنوع شده است و تمرکز بر روی آب شرب است، بنابراین باید آب شرب سالم و بهداشتی در اختیار مردم قرار گیرد.

وی بر حفاظت از منابع آب موجود در سدهای خوزستان تاکید کرد و گفت: علاوه بر دستگاه های اجرایی ،مردم و به خصوص کشاورزان نیز باید در این زمینه همکاری کنند.

معاون سیاسی و اجتماعی استانداری خوزستان در ادامه با اشاره به فعالیت ضعیف مدیران آب و فاضلاب در برخی از روستاها و شهرهای استان بیان کرد : با این وجود طی چند سال اخیر بیماری وبا و التور در خوزستان مشاهده نشد.

وی افزود: روستاها در رابطه با سلامت آبی بیشتر مورد تعرض هستند، چرا که شبکه آبی در آن‌ها طولانی است لذا دهیاران و بخشداران باید علاوه بر شورای سلامت نشست هایی خاص مسائل بهداشتی در روستاها برگزار کنند.

معاون سیاسی و اجتماعی استانداری خوزستان در پایان از فرمانداران  خواست  بر بهداشت آب شرب نظارت کافی داشته باشند.

وی گفت: در بحث مطلوبیت کلرسنجی شهرستان‌های کارون، اهواز غرب و شرق، باوی، هندیجان و ماهشهر در وضعیت قرمز نیازمند مداخله فوری هستند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.