کد خبر : 24779
تاریخ انتشار : شنبه 26 آذر 1401 - 15:54

سفیر ارمنستان: حجم صادرات خمیرمایه تولیدی شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی به ارمنستان افزایش می‌یابد

خبرهای مهم اهواز و شهرهای خوزستان را در پایگاه خبری تحلیلی خوزتابkhuztab بخوانید

صادرات ۴۵۰ تن خمیرمایه به ارمنستان در سال گذشته نشان‌دهنده سطح مناسب مبادلات دو کشور در حوزه صنایع غذایی است و این میزان قابل توجه به حساب می‌آید.

IMG 20221217 152501 340 سفیر ارمنستان: حجم صادرات خمیرمایه تولیدی شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی به ارمنستان افزایش می‌یابد

به گزارش پایگاه خبری خوزتاب؛سفیر ارمنستان در ایران اعلام کرد، مبادلات تجاری بین ایران و ارمنستان در سطح مناسبی قرار دارد و با همکاری طرفین حجم صادرات محصول خمیرمایه نیشکر به ارمنستان افزایش خواهد یافت.

آرسن آواکیان در حاشیه بازدید از بخش‌های مختلف شرکت خمیرمایه و الکل رازی وابسته به شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی گفت: صادرات ۴۵۰ تن خمیرمایه به ارمنستان در سال گذشته نشان‌دهنده سطح مناسب مبادلات دو کشور در حوزه صنایع غذایی است و این میزان قابل توجه به حساب می‌آید.

آواکیان ادامه داد: طبق رایزنی با مسئولان شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی، طرف مقابل این آمادگی را دارد که حجم مبادلات محصولاتی همچون خمیرمایه را افزایش دهد. سفیر ارمنستان با اشاره به ظرفیت‌های فراوان برای همکاری بین ایران و ارمنستان ابراز امیدواری کرد که به زودی شریک تجاری مناسب در ارمنستان برای شرکت خمیرمایه و الکل رازی جهت همکاری پیدا شود و میزان همکاری‌ها افزایش یابد و ارتباط مدون و مستمر دوجانبه شکل گیرد.

این دیپلمات ارمنستانی درباره ارزیابی خود از بازدید از صنعت نیشکر تاکید کرد که اشتغال ۲۵ هزار نفر و تولید روزانه هزار تن شکر خام و ۶۰۰ تن شکر سفید در این مجموعه بزرگ ما را تحت تاثیر قرار داد.

وی در پایان از دکتر عبدعلی ناصری مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی و همکاران وی از استقبال مناسب قدردانی کرد.

گفتنی است آواکیان همزمان با سی‌امین سالگرد برقراری روابط دیپلماتیک بین ایران و ارمنستان به خوزستان سفر و در نشست توسعه روابط علمی و آموزشی با مسئولان دانشگاه شهید چمران اهواز شرکت کرده بود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.