کد خبر : 9616
تاریخ انتشار : سه شنبه 22 مرداد 1398 - 1:10

سیل یک‌هزار و ۱۱۰ میلیارد ریال به صنایع خوزستان خسارت وارد کرد

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی خوزستان گفت : سیل اخیر در خوزستان یک هزار و ۱۱۰ میلیارد ریال به صنایع کوچک استان خسارت وارد کرد.   به گزارش پایگاه خبری خوزتاب،اخلاق محمدیان یکشنبه به مناسبت بزرگداشت روز صنایع کوچک (۲۱ مردادماه) در نشست خبری در محل شهرک صنعتی شماره چهار اهواز بیان کرد: در جریان

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی خوزستان گفت : سیل اخیر در خوزستان یک هزار و ۱۱۰ میلیارد ریال به صنایع کوچک استان خسارت وارد کرد.

PhotoGrid 1565645646398 300x225 سیل یک‌هزار و ۱۱۰ میلیارد ریال به صنایع خوزستان خسارت وارد کرد

 

به گزارش پایگاه خبری خوزتاب،اخلاق محمدیان یکشنبه به مناسبت بزرگداشت روز صنایع کوچک (۲۱ مردادماه) در نشست خبری در محل شهرک صنعتی شماره چهار اهواز بیان کرد: در جریان سیل فروردین ۹۸ در استان به ۸۲ واحد از صنایع کوچک استان-بیشتر در شهرک صنعتی شماره ۲ اهواز آسیب وارد شده که برای جبران خسارت ها به این صنایع در تلاش هستیم.

وی در ادامه با اشاره به تعداد طرح های سرمایه گذاری شهرک ها اظهار داشت: ۱۴۰ طرح سرمایه گذاری به بانک های استان برای دریافت تسهیلات و کمک هزینه معرفی شدند تا امکان سرمایه گذاری در شهرک های صنعتی استان را داشته باشند.

در فروردین ماه امسال خوزستان دچار حادثه سیل شد که طی آن  شهرک صنعتی شماره ۲ اهواز  گرفتار سیلاب شد.  در این حادثه برخی واحدهای صنعتی شهرک صنعتی شماره ۲ اهواز از جمله واحدهای صنعتی تولید مواد غذایی به فعالیت خود ادامه دادند و محصولات تولیدی آن ها توسط قایق و یا بالگرد به اهواز ارسال می شد.

انعقاد ۴۱ قرارداد سرمایه گذاری در شهرک های صنعتی خوزستان

محمدیان ادامه داد: از ابتدای امسال تا کنون ۴۱ قرارداد سرمایه گذاری در شهرک های صنعتی خوزستان منعقد شده است.  وی گفت: پارسال ۴۲۹ قرارداد سرمایه گذاری در سطح شهرک های صنعتی استان منعقد شده بود که نسبت به سال پیش از آن، ۸۳ درصد رشد داشت.

مدیر عامل شرکت شهرک های صنعتی استان بیان کرد: دراهواز پنج شهرک صنعتی وجود دارد که تنها راه دسترسی شهرک صنعتی شماره پنج اهواز دچار مشکلاتی است.

وی گفت: پیمانکاری  برای ساخت جاده دسترسی به این شهرک از چهار سال گذشته به کار گرفته شد که پروژه خود را به پایان نرسانده و راه دسترسی این شهرک به جاده اصلی همچنان نامناسب است.

محمدیان افزود: راه دسترسی شهرک صنعتی شماره ۲ اهواز نیز در جریان سیل اخیر استان آسیب دید که مسیرهای جدید برای فعالان در این شهرک ایجاد شده است و در حال طراحی مسیرها و پل هایی برای دسترسی به این شهرک هستیم که در هرگونه حادثه احتمالی سیل آب وارد شهرک نشود.

مدیر عامل شرکت شهرک های صنعتی استان افزود: در جریان سیل فروردین ماه امسال در استان جاده دسترسی به شهرک شماره ۲ اهواز به مدت سه روز بسته شده بود که با ایجاد مسیرهای جدید راه برای تردد فعالان در این شهرک باز شد.

پرداخت ۸۰۰ میلیارد ریال یارانه تولید به صنایع کوچک خوزستان

مدیر عامل شرکت شهرک های صنعتی استان در ادامه این نشست با اشاره به طرح پرداخت یارانه تولید به صنایع کوچک استان ادامه داد: این طرح با همکاری استانداری خوزستان و سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان در سال ۹۷ انجام گرفت و مبلغ ۸۰۰ میلیارد ریال در قالب یارانه تولید به واحدهای تولیدی استان پرداخت شد و کمک بسیار خوبی به صنایع برای رونق گرفتن تولید آن ها بود.

وی گفت: امید است این طرح امسال نیز اجرایی شود و در شرایط اقتصادی فعلی به صنایع کمک شود.

محمدیان با اشاره به اینکه تسهیلاتی با عنوان به روزرسانی تجهیزات صنایع پرداخت نمی شود ، اظهار داشت: کارخانجات و صنایع نیاز دارند که همگام با تکنولوژی به روز دنیا تجهیزات خود را به روز کنند ، تسهیلاتی که از سوی بانک ها به صنایع پرداخت می شود با سود بالا است که دربسیاری از شرایط این امکان را به صنعتگتر نمی دهد تا امکانات خود را به روزرسانی کند.

صادرات چهار میلیون دلاری صنایع کوچک خوزستان  مدیر عامل شرکت شهرک های صنعتی استان در ادامه این نشست بیان کرد: در سال گذشته ۱۳ واحد از صنایع کوچک در استان صادرات محصولات خود را داشتند که ارزش صادرات آن ها چهار میلیون دلار است.

محمدیان بیان کرد: این رقم در مقابل میزان صادرات صنایع بزرگ بسیار ناچیز است و افزایش صادرات از صنایع کوچک در دستور کار شرکت شهرک های صنعتی استان است.

وی با بیان اینکه کشور هدف صنایع کوچک استان در حوزه صادرات، عراق است افزود: یکی از صنایع موفق در استان واحدهای صنعتی ساخت تجهیزات نفت و گاز است که بالغ بر ۴۰۰ واحد تولیدی در این بخش در استان فعالیت دارند که متاسفانه به دلیل شرایط تحریم امکان گرفتن مجوز صادرات به کشورهای مورد نظر خود را ندارند.

بازگشت ۲۹ واحد تولیدی راکد به چرخه تولید در خوزستان  مدیر عامل شرکت شهرک های صنعتی استان بیان کرد: یکی از برنامه هایی که با جدیت در حال پیگیری آن هستیم بازگشت واحدهای تولیدی دچار رکود به چرخه تولید است.

وی گفت: از سال گذشته تا کنون ۲۹ واحد تولیدی راکد در استان به چرخه تولید بازگشتند.

محمدیان ادامه داد: این کار با پرداخت تسهیلات و یا واگذاری واحدهای تولیدی در تملک بانک به سرمایه گذار متقاضی انجام گرفته است.

در خوزستان ۷۱ ناحیه و شهرک صنعتی وجوددارد که بیش از ۲۰ هزار نفر در این فضاها مشغول به کار هستند./ایرنا

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.