کد خبر : 10158
تاریخ انتشار : دوشنبه 4 شهریور 1398 - 21:35

شاخص‌های عمومی دستگاه‌های اجرایی باید ارتقا پیدا کند

رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خوزستان با بیان اینکه در بحث شاخص اختصاصی واگذاری پروژه‌های عمرانی در قالب بحث مشارکت عمومی و خصوصی، عملکرد بسیار ضعیف است، گفت: شاخص‌های عمومی دستگاه‌های اجرایی باید ارتقا پیدا کند و در این زمینه آمادگی وجود دارد تا مشاوره‌های لازم در بحث بهبود این شاخص‌ها ارائه شود. به گزارش

رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خوزستان با بیان اینکه در بحث شاخص اختصاصی واگذاری پروژه‌های عمرانی در قالب بحث مشارکت عمومی و خصوصی، عملکرد بسیار ضعیف است، گفت: شاخص‌های عمومی دستگاه‌های اجرایی باید ارتقا پیدا کند و در این زمینه آمادگی وجود دارد تا مشاوره‌های لازم در بحث بهبود این شاخص‌ها ارائه شود.
IMG 20190827 015940 841 300x155 شاخص‌های عمومی دستگاه‌های اجرایی باید ارتقا پیدا کند
به گزارش پایگاه خبری خوزتاب، امید حاجتی در جشنواره شهید رجایی استان که امروز، چهارم شهریورماه در اهواز برگزار شد، اظهار کرد: در این چند ساله تمام تلاش بر این بوده است تا جشنواره شهید رجایی را به صورت منظم در هفته دولت برگزار کنیم.

وی با بیان اینکه تلاش بر آن است تا از شاخص‌هایی استفاده شود که نتایج آن برای مردم و استان ارزشمند و واقعی باشد، افزود: برای آنکه این جشنواره بتواند به صورت منظم در هفته دولت برگزار شود، تلاش بسیاری انجام می‌گیرد تا ضمن برپایی این جشنواره، ارزیابی مستمری از عملکرد دولت در استان داشته باشیم.

رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خوزستان با اشاره به اینکه باید به صورت مستمر عملکرد دستگاه‌های اجرایی استان مورد ارزیابی قرار بگیرد، تصریح کرد: فرآیند ارزیابی عملکرد دستگاه‌های اجرایی استان بیش از یک سال به طول انجامید و این مدت زمان از وقتی است که بخشنامه نحوه ارزیابی عملکرد به دستگاه‌های استان ابلاغ شد.

حاجتی عنوان کرد: استان خوزستان اولین استانی است که در ارزیابی شاخص‌های اختصاصی، برای اولویت‌های مهم استان اهمیت و امتیازات ویژه ای قائل شده است. در این زمینه شاخص‌های اختصاصی استان در قالب شش محور مورد بررسی قرار گرفتند.

وی با بیان اینکه در بحث شاخص اختصاصی واگذاری پروژه‌های عمرانی در قالب بحث مشارکت عمومی و خصوصی عملکرد بسیار ضعیف است، گفت: عملکرد بسیار بدی در این حوزه در درون دستگاه های اجرایی استان داشتیم به طوری که هیچ دستگاه اجرایی را در این زمینه انتخاب نکردیم. در حالی که این مساله یکی از اولویت های اصلی دولت است و باید از ظرفیت بخش خصوصی در این زمینه استفاده شود.

حاجتی با بیان اینکه سعی شده است تا ارزیابی ها واقعی تر و نزدیک تر به نیازهای توسعه استان انجام شود تا بتوانیم نتایج آن را در برنامه‌ریزی‌های آینده استفاده کنیم، تصریح کرد: وضعیت اشتغال خوزستان از نظر نرخ بیکاری مناسب نیست و از این رو به این موضوع در ارزیابی شاخص های اختصاصی، وزن و اهمیت ویژه ای داده ایم.

وی در خصوص نتایج ارزیابی عملکرد دستگاه های اجرایی شرکت کننده در جشنواره شهید رجایی سال ۹۷، گفت: تعداد دستگاه های اجرایی مشمول ارزیابی، ۷۶ دستگاه است که از این تعداد ۶۴ دستگاه مورد ارزیابی قرار گرفتند و ۱۲ دستگاه در این زمینه مشارکت نکردند.

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خوزستان ادامه داد: شاخص های عمومی دستگاه های اجرایی باید ارتقا پیدا کند در این زمینه آمادگی وجود دارد تا مشاوره های لازم در بحث بهبود این شاخص ها ارائه شود. در این حوزه حوزه عملی، فرهنگی و آموزشی پایین ترین امتیاز را دارد و دستگاه های اجرایی این حوزه باید بیشتر به خود بیایند.

شرکت شهرک‌های صنعتی خوزستان، سازمان امور اقتصاد و دارایی استان، شرکت برق منطقه ای خوزستان، اداره کل استاندارد استان و سازمان جهاد کشاورزی خوزستان به عنوان پنج دستگاه اجرایی که بدون گروه بندی دارای بیشترین امتیاز در حوزه شاخص های اختصاصی و عمومی هستند، معرفی شدند./ایسنا

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.