کد خبر : 6949
تاریخ انتشار : پنجشنبه 9 خرداد 1398 - 3:50

شایسته نیست مردم در زمان تر سالی هم مشکل آب داشته باشند/ شهرهای شمال، شرق و روستاهای خوزستان دچار تنش آبی هستند

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خوزستان گفت: مردم در زمان خشکسالی با مشکل آب مواجه بودند، شایسته نیست در زمان تر سالی نیز با همین مشکل روبه رو باشند در حالیکه ورودی آب به سدها نسبت به سال گذشته با ۳۶۷ درصد افزایش مواجه بوده است.   به گزارش خوزتاب،کیامرث حاجی زاده امروز ظهر چهارشنبه ۸

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خوزستان گفت: مردم در زمان خشکسالی با مشکل آب مواجه بودند، شایسته نیست در زمان تر سالی نیز با همین مشکل روبه رو باشند در حالیکه ورودی آب به سدها نسبت به سال گذشته با ۳۶۷ درصد افزایش مواجه بوده است.

IMG 20190530 063038 629 300x300 شایسته نیست مردم در زمان تر سالی هم مشکل آب داشته باشند/ شهرهای شمال، شرق و روستاهای خوزستان دچار تنش آبی هستند

 

به گزارش خوزتاب،کیامرث حاجی زاده امروز ظهر چهارشنبه ۸ خرداد ماه در چهاردهمین جلسه شورای هماهنگی آب و برق استان خوزستان اظهار کرد: شورای آب و برق استان یکی از شوراهایی است که مشکلات مربوط به سازمان های آب، برق و فاضلاب را بررسی میکند.

وی افزود: عمده مشکلات ما در آب به بحث زیر ساخت ها باز می گردد و در خصوص برق نیز با توجه به افزایش دما و فرسودگی شبکه ها و خطوط توزیع برق با مشکلاتی مواجه هستیم.
حاجی زاده تصریح کرد: در این شورا بسیاری از مسائل مربوط به شرکت های آب، برق و فاضلاب و حتی مشکلات بین بخشی آنها و همچنین مسائل شهرستانها، بخش ها و روستاها با حضور مدیران و فرمانداران و مسئولان مربوطه حل و فصل خواهد شد.
وی تاکید کرد: باید بپذیریم که نمی شود مردم در خشکسالی مشکل آب داشته باشند و در ترسالی نیز با این مشکل مواجه باشند.
مدیرکل مدیریت بحران استانداری خوزستان با اشاره به اینکه امسال نسبت به سال گذشته با ۳۶۷ درصد افزایش ورودی آب به سدها مواجه بودیم و از ابتدای مهر ماه سال ۹۷ تا کنون ۴۲ میلیارد متر مکعب آب وارد سدها شده است، بیان کرد: با این شرایط مشکل کمیود آب در خوزستان پذیرفتنی نیست.
حاجی زاده با تاکید بر این نکته که باید بپذیریم که آب و فاضلاب روستایی مشکل دارد و باید برای حل این مشکل تلاش کرد، عنوان کرد: روستائیان آب ها را پرداخت نمی کنند و بدین سبب آب و فاضلاب روستایی نیز نمی تواند حقوق آبداران را پرداخت کند اگر این مشکل را مدیریت نکنیم، آب و فاضلاب روستایی با بحران مواجه خواهد شد.
وی با بیان اینکه شایسته نیست مردم آب بی کیفیت مصرف کنند، تاکید کرد: شهر های شمال شرق و روستاهای استان دچار تنش آبی هستند؛ همچنین زیرساخت های آبرسانی به مناطق سیل زده نیز باید هرچه سریعتر بازسازی شوند تا آب با کیفیت مطلوب به دست مردم برسد.
مدیرکل مدیریت بحران استانداری خوزستان گفت: آب و فاضلاب روستایی ضعیف است و باید به آن کمک شود تا آب شرب مردم تامین شود؛ البته مدیریت توزیع آب روستاها بسیار مهم است و باید مدیریت شود.
وی در خصوص آب مصرفی احشام بیان کرد: در زمان خشکسالی، احشام از آب شرب استفاده می کردند، ولی اکنون که روخانه ها، تالاب ها و اطراف پر از آب است روستاییان می توانند از ظرفیت این آب های آزاد برای سیراب کردن احشام خود استفاده کنند.
حاجی زاده در خصوص مشکل آب شهر رامین تاکید کرد: دو تانکر ثابت و یک تانکر سیار برای تامین آب شهرک رامین در این منطقه مستقر شوند تا سازمان آب و فاضلاب استان مشکل را مرتفع سازد.
وی در خصوص تاکید استاندار برای کشت تابستانه خاطرنشان کرد: طبق دستور استاندار برای عدم محدودیت در کشت تابستانه در همه حوزه ها و طبق پیش بینی های هواشناسی مبنی بر نرمال بودن سال جاری از نظر بارندگی، باید آب مورد نیاز مردم برای کشت از ذخیره سدها تامین شود.
مدیرکل مدیریت بحران استانداری خوزستان در پایان با تاکید بر لایروبی کانال ها و احداث کانال های فرعی به وسیله سازمان جهاد کشاورزی، گفت: بعد از سالها خشک سالی باید مردم بتوانند در این شرایط تر سالی کشت خوبی داشته باشند و مدیران پیگیری های لازم را انجام دهند تا مشکلات پیش رو مرتفع گردد.
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.