کد خبر : 25258
تاریخ انتشار : یکشنبه 18 دی 1401 - 23:32

شبکه روشنایی اهواز هوشمندسازی می شود

خبرهای مهم اهواز و شهرهای خوزستان را در پایگاه خبری تحلیلی خوزتاب khuztab بخوانید

طرح هوشمندسازی شبکه روشنایی کلانشهر اهواز براب زیباسازی فضای شهری، افزایش سطح امنیت و مدیریت مصرف انرژی اجرا شد.

 شبکه روشنایی اهواز هوشمندسازی می شود

به گزارش پایگاه خبری خوزتاب؛ مدیرعامل شرکت توزیع برق اهواز گفت:طرح هوشمندسازی شبکه روشنایی این کلانشهر به منظورکمک به زیباسازی فضای شهری، افزایش سطح امنیت و مدیریت مصرف انرژی با اعتباری بالغ بر ۱۰ میلیارد ریال آغاز شد.

عبدالحمیدعباس شیاری اظهار داشت:بکارگیری سیستم‌های هوشمند و فرمان پذیری از راه دور شبکه برق، بخشی از برنامه‌های در دست اقدام شرکت توزیع نیروی برق اهواز می‌باشد که در این راستا عملیات هوشمند سازی روشنایی معابر در ۱۰ منطقه کلانشهر اهواز آغاز شده است.

وی افزود: یکی از اقدامات مهم در طراحی سیستم‌های روشنایی، کنترل پذیری شدت و میزان آن در مکان‌ها و زمان‌های مختلف به منظور مدیریت مصرف و متناسب با نیاز است که در طراحی جدید به این مساله توجه جدی شده است.

عباس شیاری تصریح کرد: این طرح در مرحله اول به صورت آزمایشی در ۲ بلوار فرودگاه و جاده ساحلی غربی حدفاصل پل سوم تا بیمارستان مهر اهواز با نصب تعداد ۳۳۰ دستگاه چراغ ال‌ای دی ۱۰۰وات اجرا شد.

وی با بیان اینکه در این مرحله در هشت بلوار اصلی اهواز سامانه هوشمند روشنایی نصب می‌شود افزود: از ویژگی‌های این طرح قابلیت کنترل پذیری از راه دور، مطلوبیت روشنایی و همچنین کم مصرف بودن است که به جلوه‌های شبانه معابر اهواز می‌افزاید.

کلانشهر اهواز دارای ۱۶۰هزار دستگاه چراغ روشنایی معابر است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.