کد خبر : 21818
تاریخ انتشار : شنبه 30 بهمن 1400 - 15:31

اداره هواشناسی خوزستان:

شرایط بسیار ناسالم هوای اهواز در پی گرد و خاک

اخبار مهم اهواز و دیگر شهرهای خوزستان را در پایگاه خبری خوزتاب khuztab بخوانید

وضعیت هوای اهواز با وقوع پدیده گرد و خاک، ظهر روز شنبه در شرایط بسیار ناسالم قرار گرفت.

169374417 شرایط بسیار ناسالم هوای اهواز در پی گرد و خاک

به گزارش پایگاه خبری خوزتاب، سامانه پایش کیفی هوای کشور، شاخص کیفی هوای اهواز را در ساعت ۱۴ روز شنبه، ۲۸۳ در شرایط بسیار ناسالم اعلام کرد. طبق این گزارش ایستگاه پایش هوا در منطقه منازل ۲۰۰ دستگاه اهواز با شاخص ۵۰۰ و ایستگاه منطقه پادادشهر با شاخص ۴۸۳ در شرایط خطرناک و ایستگاه خیابان سلمان فارسی(نادری) با شاخص ۲۷۱ در شرایط بسیار ناسالم قرار گرفتند.

در این زمان بندر امام خمینی(ره) با شاخص ۱۰۳ و شادگان با شاخص ۱۴۳ در شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس قرار داشتند و ایستگاه‌های آبادان، ایذه، خرمشهر، رامهرمز و گتوند داده‌ای برای نمایش نداشتند.

شاخص کیفیت هوا معیاری برای تعیین روزانه کیفیت هوا و میزان ارتباط آن با سطوح سلامت افراد است که به ترتیب از صفر تا ۵۰ در شرایط پاک یا سبز، ۵۱ تا ۱۰۰ در شرایط قابل قبول یا زرد، ۱۰۱ تا ۱۵۰ در شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس یا نارنجی، ۱۵۱ تا ۲۰۰ در شرایط ناسالم برای همه یا قرمز، ۲۰۱ تا ۳۰۰ در شرایط بسیار ناسالم یا بنفش و ۳۰۱ تا ۵۰۰ در شرایط خطرناک یا ارغوانی تعیین شده است. در شرایط هوای ناسالم همه افراد در صورت قرار گرفتن درازمدت در معرض هوای با این شدت آلودگی ممکن است دچار علایم تنفسی شوند. همچنین افراد گروه حساس ممکن است دچار پیامدهای بیشتری شوند.

هواشناسی خوزستان امروز شنبه در اطلاعیه‌ای نسبت به وقوع گرد و غبار هشدار داده است. بر اساس این اطلاعیه وزش باد متوسط تا شدید باعث برخاستن گرد و خاک برای ساعاتی تا عصر روز شنبه جاری می‌شود. در این اطلاعیه با اشاره به کاهش دید افقی و افزایش غلظت آلاینده‌های گرد و خاک توصیه شده است که بیماران تنفسی، افراد سالخورده و کودکان از تردد غیرضروری در سطح شهر خودداری کنند.

اهواز در هفته گذشته نیز به دلیل شرایط پایداری هوا از یک سو و سوزاندن مزارع نیشکر و مازوت‌سوزی در نیروگاه رامین اهواز در سه روز متوالی در شرایط ناسالم برای همه گروه‌ها قرار داشت.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.