کد خبر : 23963
تاریخ انتشار : شنبه 30 مهر 1401 - 23:03

در آیین گرامیداشت روز ملی صادرات(مهر1401)؛

شرکت فولاد خوزستان به عنوان صادرکننده نمونه کشور انتخاب شد

شرکت فولاد خوزستان در بیست و ششمین مراسم روز ملی صادرات با موضوع «صادرات غیر نفتی، محور توسعه» صادر‌کننده نمونه کشور شد.

بیست و ششمین مراسم روز ملی صادرات با موضوع «صادرات غیر نفتی، محور توسعه» ۳۰ مهرماه ۱۴۰۱ با حضور سید ابراهیم رییسی رییس‌جمهور، رضا فاطمی‌امین وزیر صمت، محسن رضایی معاون اقتصادی رییس‌جمهور و فعالان حوزه صادرات در سالن اجلاس سران تهران برگزار شد.

 

4555 orig شرکت فولاد خوزستان به عنوان صادرکننده نمونه کشور انتخاب شد

به گزارش پایگاه خبری خـوزتـاب به نقل از روابط‌عمومی شرکت فولاد خوزستان، سید‌ ابراهیم رییسی رییس جمهور در این مراسم از رشد ۴۰ درصدی صادرات در سال ۱۴۰۰ در سایه سنگین تحریم‌ و تهدیدات گفت و افزود:‌ امسال این میزان رشد تا به امروز به ۱۳ درصد رسیده است که نشان از عزم فعالین اقتصادی است. بر تولید دانش‌پایه تاکید داریم و دانشگاه باید در کنار تولید قرار بگیرد. آنچه رهبر انقلاب به عنوان شعار سال فرمودند، یعنی تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرین باید اجرایی شود. احیای کارخانجات و کارگاه‌های تولیدی، مثبت شدن تراز تجاری، رشد تولید و صادرات نفتی و غیرنفتی دشمن را عصبانی می‌کند. هر چه ثبات بیشتر شود و تصمیمات لحظه‌ای کنار رود طبیعتا تولید رشد بیشتری خواهد یافت. دستیابی به رشد اقتصادی در گروی صادرات در کشور است‌.

رییس جمهور ادامه داد: یکی از موضوعات و موانع، تصمیمات خلق‌الساعه، بخشنامه‌ها، دستورالعمل‌ها است. باید ثبات در بازار حاکم شود و دستورالعمل‌، بخشنامه‌ و تصمیمات لحظه‌ای کنار برود و ثبات بیشتری در مسائل ارزی و تولید، عرضه کالا در بازارها ایجاد شود تا رشد بیشتری حاصل شود. در واقع یکی از نکات مهم حمایت آن است که دستورالعمل‌ها، بخشنامه‌ها و تصمیمات کاملا حساب‌شده، متقن با مشورت صادرکننده و تولیدکننده باشد‌.

در ادامه سید رضا فاطمی امین وزیر صمت با بیان این جمله که ارتقاء صادرات یعنی افزایش تولید و افزایش درآمد کشور، افزود: سال آینده رونقی را در اقتصاد شاهد خواهیم بود. افزایش صادرات شاخصی است که بهبود فضای اقتصادی کشور را نشان می‌دهد.

در این مراسم که با حضور ۵۷ شرکت صادر کننده برتر انجام شد، شرکت فولاد خوزستان در جایگاه صادر کننده نمونه کشور مورد تقدیر قرار گرفت. لوح تقدیر و تندیس صادرکننده نمونه از سوی رییس‌جمهور به امین ابراهیمی مدیرعامل فولاد خوزستان اهدا شد.

گزارش خبرنگار ما حاکی است، در روند انتخاب صادر کننده نمونه ۱۴۰۱، شاخص‌های مختلفی از جمله: سنجش تولید و سرمایه‌گذاری مشترک با طرف‌های خارجی، عمق دانش‌بنیانی، فعالیت در مناطق محروم و کم‌ برخوردار، میزان اشتغال‌زایی، میزان نفوذ در شبکه مصرف بازارهای هدف، سطح پیچیدگی محصول و ارزش افزوده، عضویت در تشکل‌های تخصصی صادراتی، ثبت نشان بین‌المللی و استفاده از نیروی انسانی – مصالح و تجهیزات داخلی در طرح‌های خارج از کشور، در نظر گرفته شده بود.

گفتنی است، شرکت فولاد خوزستان در سال ۱۴۰۰ با صادرات دو میلیون تُن فولاد به ۲۱ کشور، یک میلیارد و چهارصد میلیون دلار معادل ۳ درصد کل ارزآوری کشور را به خود اختصاص داد.

تندیس۲ شرکت فولاد خوزستان به عنوان صادرکننده نمونه کشور انتخاب شد

تندیس شرکت فولاد خوزستان به عنوان صادرکننده نمونه کشور انتخاب شد

 

تندیس۳ شرکت فولاد خوزستان به عنوان صادرکننده نمونه کشور انتخاب شد

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.