کد خبر : 14254
تاریخ انتشار : پنجشنبه 22 اسفند 1398 - 5:09

مصدق زنگنه:

شرکت های پتروشیمی می توانند منشاء انتقال کرونا در خوزستان باشند / لزوم پیگیری استاندار محترم از اجرای مصوبات

تاکنون حساسیت شیوع کرونا مورد اهمیت مدیران واحدهای پتروشیمی واقع نشده است.

مصدق زنگنه: از آنجائیکه کارمندان شاغل در شرکت های پتروشیمی منطقه ویژه اقتصادی ماهشهر از مناطق مختلف کشور می‌باشند که هر هفته از طریق پرواز های شرکت جابجا می‌شوند و وجود خیل کارمندان موجود در هر واحد پتروشیمی که شبانه روز در کنار یکدیگر  مشغول به کار می‌باشند و نیز استفاده مکرر از وسایل عمومی مورد نیاز واحدهای عملیاتی، هنوز حساسیت شیوع کرونا مورد اهمیت مدیران واحدهای پتروشیمی واقع نشده است.

 

لذا متاسفانه همچون گذشته مدیران ارشد واحد های پتروشیمی نسبت به بخشنامه های استاندار محترم به بهانه ی خصولتی بودن خود را ملزم به اجرای آن نمی‌دانند و آنگونه که باید نسبت به  مشکل بوجود آمده در کشور، این مهم را مورد توجه بسیار قرار نمی‌دهند.

 

هرچند به همه ی ارگانها، سازمانها و شرکت ها  نسبت به کاهش افراد شاغل در یک مکان عمومی هشدار داده شده است هنوز این مهم مورد توجه جدی مدیران ارشد واحدهای پتروشیمی قرار نگرفته است.

 

البته شایان ذکر است که  اکنون بعضی شرکت ها  فقط با کاهش ساعات کاری افراد ستادی که به لحاظ بهداشتی و عقلی و منطقی، همراه با خردورزی نیست  آنگونه که تفاوت زیادی بین فردی که ۴ ساعت در محل کارحضور دارد (به لحاظ تردد از منزل به محیط کار) با کسی که هشت ساعت در محل کار میباشد یا وجود ندارد یا اصولا کاربرد صد درصدی ندارد.

 

موضوع دیگری که وجود دارد حساسیت انتقال این ویروس در افرادی است که بصورت نوبتکار و شیفت که اتفاقا تماس زیادی با یکدیگر دارند می‌باشد متاسفانه این قشر کماکان به صورت تمام وقت در محل کار حضور می‌یابند و با تردد به منازل خود در شهر های مختلف و مکان های عمومی در معرض خطر این بیماری و انتقال آن به مجتمع های پتروشیمی و منازل خود می‌باشند.

 

با توجه به بخشنامه ی اخیر استاندار محترم مبنی بر کاهش حضور نفرات در محل کار تاکنون فقط برخی از واحدهای پتروشیمی نسبت به کاهش سیکل های نوبتکاری از ۱۲ و یا ۹ روز کاری به ۴روز اقدام نموده اند و بقیه شرکت ها هیچ برنامه ای برای این قشر زحمت کش  ندارند و عملا ظلم گسترده ای نسبت به آنها و خانوادهایشان در حال اتفاق افتادن است.

 

شایان ذکر است که کارمندان شاغل در منطقه ی ویژه ی اقتصادی بیش ۳۰ هزار نفر می‌باشند که تقریبا ۴۰ درصد آنها به صورت نوبتکاری در واحد های عملیاتی مشغول به کار هستند.

 

لذا با توجه به دستور لازم الاجرای استاندار محترم  انتظار میرود پیگیری لازم هم انجام شود، تا مدیران واحد های پتروشیمی شرایطی را ایجاد کنند که افراد نوبتکار با مینیمم کارکرد در مجتمع حضور داشته باشند و با حضور کمتر خود در منطقه، خود و خانواده هایشان را نسبت به این تهدید خطرناک و بالقوه ایمن سازند.

 

هرچند برخی از واحدهای پتروشیمی منطقه درایت خاص را نسبت به این موضوع از خود نشان دادند ولی  هنوز بیش از ۷۰ درصد شرکتها  حساسیت این موضوع را به خوبی درک نکرده اند.

 

انشالله که با پیگیری مدیریت استان خوزستان ، مدیران و کارمندان شریف و متعهد واحدهای عملیاتی شرکت های پتروشیمی مستقر در شهرستان ماهشهر همچون زمان دفاع مقدس با عدم کاهش تولید و بهره وری، بهترین کارایی را از خود نشان دهند و به سلامت از این بحران عبور کنند.

 

انشالله که خداوند متعال به همه ی خدمتگزاران واقعی این کشور طول عمر با عزت همراه با سربلندی عطا فرمایند.

 

 

مصدق زنگنه شاغل در واحد عملیاتی پتروشيمي

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.