کد خبر : 25080
تاریخ انتشار : جمعه 9 دی 1401 - 21:38

شستشوی روزانه مردم در شهرستان کارون ایجاد آبگرفتگی می‌کند/ در مناطق فرعی مردم برای تردد مشکل دارند

خبرهای مهم اهواز و شهرهای خوزستان را در پایگاه خبری تحلیلی خوزتاب khuztab بخوانید

فرماندار شهرستان کارون با اشاره به بارندگی امسال در شهرستان کارون، گفت: با توجه به اینکه شرایط توپوگرافی کوت عبدالله کاسه مانند است شستشوی روزانه مردم هم آبگرفتگی ایجاد می‌کند چرا که شبکه فاضلاب درستی وجود ندارد و آب را باید به سمت اَنهار سنتی هداست کنیم.

14011008000119 Test PhotoN شستشوی روزانه مردم در شهرستان کارون ایجاد آبگرفتگی می‌کند/ در مناطق فرعی مردم برای تردد مشکل دارند

به گزارش پایگاه خبری خوزتاب؛ نبود سیستم جمع آوری آب‌های سطحی و انسداد مسیر فاضلاب در برخی محلات شهرستان کارون و به ویژه کوت عبدالله قدیم سبب شد پس از بارش باران در روز‌های گذشته باز هم شاهد ورود آب به بخشی از منازل  و آبگرفتگی در معابر بشویم.

در مناطق فرعی مردم برای تردد مشکل دارند

اگر چه آبگرفتگی‌ها در مدت زمان کمی از خیابان‌ها جمع شد اما شهروندان می‌گویند: جمع‌آوری آب‌های سطحی مربوط به مناطق و معابر اصلی شهر است و مناطق و خیابان‌های اصلی و حتی روستاها همچنان دچار آبگرفتگی هستند و شهروندان برای تردد مشکل دارند.

 

یکی از شهروندان در این رابطه در گفت‌وگویی با اشاره به حل نشدن مشکل شبکه فاضلاب در این شهرستان، اظهار کرد: امسال آب‌های سطحی  در مدت زمان کمی جمع‌آوری شد اما این شرایط مربوط به خیابان‌ها اصلی شهر است.

وی افزود: آبگرفتگی در مناطق پایین شهر مانند درویشه، خزامی، آریا، قلعه چنعان، جنگیه و… هنوز آب باران مانده و جمع نشده است.

این شهروند گفت: مردم سالهاست با مشکل فاضلاب شهرستان کارون دست و پنجه نرم می‌کنند و مسئوولان برای اجرای پروژه فاضلاب بر اساس اولویت کار می‌کنند و تا زمانی که این طرح به مناطق دیگر شهرستان برسد ممکن چند سال دیگر طول بکشد.

آب‌های سطحی ظرف ۲۴ ساعت جمع آوری شد

اما سعید کعبی فرماندار شهرستان کارون در این رابطه در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اهواز، با بیان اینکه در بارندگی سالهای گذشته ۲۲ منطقه شهرستان کارون دچار بگرفتگی می‌شدند، اظهار کرد: در سال ۹۹ با بارش باران ۱۲ تا ۲۰ میلیمتر مناطق شهرک بسیج، کوت عبدالله قدیم، کوی شهید محسن(گاومیش آباد سابق)، کوی منتظری، قلعه چنعان، درویشه، خزامی، اسلام آباد شرقی و غربی، شهرک نور، خیابان مقاومت، و… دچار آبگرفتگی شدند به طوری که آب وارد خانه‌های مردم شد.

وی با تاکید بر اینکه تخیه آب از این مناطق حدود دو هفته طول می‌کشید، افزود: در سالهای گذشته شبکه فاضلاب در شهرستان مشکل داشت اما امسال شبکه جمع‌آوری فاضلاب به ما کمک کرد.

فرماندار شهرستان کارون گفت: زمانی که شهرستان را تحویل گرفتیم طرح جامع آبفا در سه جبهه حدود هشت درصد  پیشرفت فیزیکی داشت که اکنون به  ۵۲ درصد رسیده است پروژه کند و سرعت مورد نظر را ندارد.

کعبی با اشاره به بارندگی امسال در شهرستان کارون، بیان کرد: شرایط توپوگرافی کوت عبدالله کاسه مانند است به همین دلیل حتی شستشوی روزانه مردم هم ممکن است آبگرفتگی ایجاد کند و باید آن را با پمپ تخلیه کرد، چرا که شبکه فاضلاب درستی وجود ندارد و آب  را باید به سمت اَنهار سنتی هداست کنیم.

وی افزود: با پمپ‌های مکش ۱۲ اینچی و هشت اینچ و اسپی تخلیه کنیم از طرفی در شرایط عادی هر کدام از پمپ‌ها دچار مشکل شود در آن منطقه آبگرفتگی رخ خواهد داد.

کعبی عنوان کرد: امسال در حالی باراش باران ۶۶ میلیمتری را تجربه کردیم و انتظار می‌رفت با این باران عمدتاً اکثر مناطق زیر باران  برود اما با بسیج نیروها به دستور استاندار جمع آوری آب‌های سطحی به سرعت انجام شد.

وی با بیان اینکه آمار منازلی که زیر آب رفت زیاد نبود و در این خصوص شکایتی از سوی مردم نداشتیم، گفت: در خیابان امام رضا(ع)، فشار قوی و شکاره ۲، شهرستان کارون بحرانی و دچار  آبگرفتگی شدند اما ظرف ۲۴ ساعت تخلیه شد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.