کد خبر : 24040
تاریخ انتشار : دوشنبه 30 آبان 1401 - 22:41

شناسایی ۴ هزار کودک بازمانده از تحصیل در استان خوزستان

اخبار مهم اهواز و دیگر شهرهای خوزستان را در پایگاه خبری تحلیلی خوزتاب khuztab بخوانید

به گزارش پایگاه خبری خوزتاب ؛استاندار خوزستان از شناسایی چهار هزار کودک بازمانده از تحصیل در استان خبر داد و گفت: باید با همت دیگر نهادها و دستگاه‌های متولی تلاش شود تعداد بیشتر این کودکان شناسایی و به تحصیل بازگردانی شوند.

 

 شناسایی ۴ هزار کودک بازمانده از تحصیل در استان خوزستان

 

 

صادق خلیلیان، استاندار خوزستان با اشاره به طرح جهش در راستای ارتقای شاخص‌های کیفی آموزشی و پرورشی استان اظهار کرد: این طرح در کارگروه به تصویب رسید تا به یاری خداوند بتوانیم وضعیت تحصیلی دانش آموزان را از نظر کیفیت آموزشی و پرورشی به ویژه در سطح دبیرستان‌ها، مناطق محروم و کم‌برخوردار افزایش دهیم.
وی تعداد کودکان بازمانده از تحصیل استان را در حدود ۱۴ هزار و ۴۰۰ نفر اعلام کرد و گفت: حدود چهار هزار نفر آن‌ها شناسایی شده که قدمی مثبتی در زمینه بازگشت به تحصیل آنان است و باید با همت دیگر نهادها و دستگاه های متولی تلاش شود تعداد بیشتر این کودکان شناسایی و به تحصیل بازگردانی شوند تا بتوانیم آینده آن‌ها را تضمین کنیم.
خلیلیان با اشاره به اهمیت و سازماندهی اردوهای راهیان پیشرفت دانش‌آموزی در سطح استان بیان کرد: اقدامات و پیشرفت‌های خوبی در حوزه‌های مختلف در سطح استان انجام شده که لازم است دانش آموزان با این پیشرفت‌ها آشنا شوند.
استاندار خوزستان افزود: اردوهای راهیان پیشرفت در این زمینه تنظیم شد و برنامه آن در کارگروه به تصویب رسید  از هفته آینده اجرایی می‌شوند، البته در ماه‌های اخیر چندین اردو در این زمینه برگزار شده است و مقرر شد برای برگزاری هر چه بهتر این اردوها از ظرفیت‌های موجود در استان به نحو مطلوب استفاده شود.
وی یادآور شد: در زمینه شاخص‌های آموزشی و پرورشی استان باید کارهای کارشناسی دقیقی صورت گیرد و براساس آن برنامه جامعی طراحی و تدوین شود تا تحولی اساسی را طی چهار تا پنج سال آینده در زمینه ارتقای کیفیت آموزشی دانش آموزان شاهد باشیم.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.