کد خبر : 24387
تاریخ انتشار : دوشنبه 14 آذر 1401 - 21:15

شناسایی ۱۲ هزار انشعاب غیرمجاز در شهرها و روستاهای استان در سال جاری

خبرهای مهم اهواز و شهرهای خوزستان را در پایگاه خبری تحلیلی خوزتاب khuztab دنبال کنید

معاون درآمد و امور مشترکین شرکت آبفا خوزستان از شناسایی ۱۲ هزار انشعاب غیرمجاز و تبدیل آن به مجاز در سطح استان و با هدف بهینه سازی توزیع و مصرف آب خبر داد.

 شناسایی 12 هزار انشعاب غیرمجاز در شهرها و روستاهای استان در سال جاری

به گزارش پایگاه خبری خوزتاب؛ معاون درآمد و امور مشترکین شرکت آبفا خوزستان گفت: در ۸ ماهه ابتدای سالجاری  ۱۲ هزار فقره انشعاب غیرمجاز آب آشامیدنی در شهرها و روستاهای استان شناسایی ، تعیین تکلیف و تبدیل به مجاز شد .

محسن درفشان با اشاره به اینکه این میزان انشعاب شناسایی شده در حال تبدیل شدن به اشتراک مجاز و قانونی هستند ، افزود:  از ۱۲ هزار انشعاب شناسایی شده تاکنون ۸ هزار انشعاب تعیین تکلیف و با نصب کنتور تبدیل به انشعاب مجاز شده اند.

وی تاکید کرد: به منظور مدیریت شبکه توزیع آب استان، پیمایش لحظه ای مشترکان با جدیت در حال انجام است و گروه های سیار شرکت آب و فاضلاب خوزستان در تمامی شهرها و روستاهای تحت پوشش با پیمایش لحظه ای شبکه توزیع، با متخلفان و هرگونه انشعاب غیرمجاز آب بشدت برخورد می کنند.

ویاظهارکرد: استفاده از انشعابات غیرمجاز آب به صورت آشکار و پنهان یکی از پدیده هایی است که مشکلات متعددی را برای صنعت آب و فاضلاب کشور ایجاد کرده است.

معاون درآمد و امور مشترکین شرکت آبفا خوزستان افزود: خسارات مستقیم و غیر مستقیم ناشی از اینگونه انشعابات باعث شده که طی سال های اخیر شرکت آب و فاضلاب استان نگاه ویژه ای به این موضوع داشته و برخورد با عاملین برقراری اینگونه انشعابات را با انسجام بیشتری مورد پیشگیری قرار دهد.

وی با بیان اینکه انشعاب های غیرمجاز علاوه بر افزایش بی رویه مصرف آب سبب بروز خسارت هایی به شبکه توزیع و تأسیسات شرکت آبفای خوزستان شده است، یادآور شد: مصرف آب از انشعاب غیرمجاز به لحاظ قانونی و شرعی جایز نیست و این گونه انشعاب ها منجر به اخلال در خدمات رسانی منظم و تضیع حقوق سایر مشترکین، آلودگی در شبکه توزیع آب، کاهش عمر مفید شبکه توزیع آبرسانی و همچنین به دلیل برداشت بی رویه منجر به افت فشار آب در شبکه توزیع می شود.

درفشان به افرادی که بصورت غیرمجاز از شبکه توزیع آب برداشت می کنند، پیشنهاد کرد: بهتر است دارندگان انشعابات غیرمجاز ، قبل از کشف انشعاب غیرمجاز توسط تیمهای عملیاتی شرکت آبفا استان در تمامی شهرهای خوزستان ،با مراجعه به امور مشترکین ادارات آبفا در شهرهای استان و تشکیل پرونده نسبت به قانونی نمودن انشعاب اقدام کنند تا مشمول هزینه های گزاف نشوند.

معاون درآمد و امور مشترکین شرکت آبفا خوزستان خاطرنشان ساخت: سامانه ۱۲۲ مرکز امداد و حوادث شرکت آب و فاضلاب خوزستان در تمام ساعات شبانه‌روز در اختیار شهروندان بوده و بدون وقفه خواسته‌های تماس گیرندگان را دریافت و منعکس می‌کند.

وی از شهروندان درخواست کرد که در صورت مشاهده هر گونه استفاده غیر مجاز از آب  با مرکز ارتباطات مردمی آبفا  (سامانه ۱۲۲) تماس گرفته تا در این زمینه اقدام لازم صورت گیرد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.