کد خبر : 17637
تاریخ انتشار : یکشنبه 15 فروردین 1400 - 11:12

حسام خوشبین فر _ کارشناس صنعت فولاد

صرفه‌جویی ۳۰ درصدی ارزی با تولید ورق‌های فولادی داخلی

اخبار خوزستان را در پایگاه خبری تحلیلی خوزتاب khuztab بخوانید

✍حسام خوشبین فر _ کارشناس صنعت فولاد

 

6063783a438dd 2021 03 30 23 42.jpeg 1 صرفه‌جویی ۳۰ درصدی ارزی با تولید ورق‌های فولادی داخلی

از مهمترین موضوعاتی که در خصوص خط انتقال سوخت‌‎های فسیلی در کشور وجود دارد، می‌توان به دانش فنی و کیفیت لوله های انتقال اشاره کرد.

 

تلاش های مهندسان کشورمان منجر به پیشروی مناسبی در پروژه گوره جاسک شد، در پی این پروژه، بسیاری از موانع برای صادرات میعانات و گاز پارس جنوبی رفع و سبد صادرات انرژی کشور سنگین تر می شود. از جمله موضوعاتی که در این زمینه اهمیت دارد توان تولید ورقه های فولادی در کشور است.

 

واقعیت اینکه صنعت فولاد در سخت‌ترین شرایط تحریمی توانسته به مسیر خودش ادامه دهد، در واقع جهش تولید و اهمیت تولید در کشور نباید صرفا یک شعار باشد و نباید آن را به دید یک شعار سالانه در نظر گرفت.

 

آنچه در طول سال های گذشته در نامگذاری ها وجود دارد، این است که شعار هر سال به سال آتی باید منتقل و سیاست های جدید سال آینده نیز باید به آنها اضافه شود. جهش تولید نیز به همین معناست و نباید سیاست های جهش تولید در سال ۱۴۰۰ متوقف شوند، بلکه باید سیاست های جدید سال آتی به این راهبرد افزوده شود.

 

اکنون باید توان رقابتی قابل ملاحظه تولیدکنندگان فولاد را باور کرد، زیرا منجر به صرفه جویی قابل توجهی می شود و بهای تمام شده هر تن ورق API ( مورد مصرف در صنایع نفت، گاز و پتروشیمی) که از خارج کشور وارد می‌شود، تقریبا ۳۰ درصد بیشتر از تولید داخلی است و با یک حساب ساده می‌توان با استفاده از محصول داخلی و تولید این محصول برای خطوط لوله داخل کشور نه تنها بهای تمام شده‌ی کمتری داشت، بلکه با اجرای آن می‌توان از خروج میلیون‌ها دلار ارز از کشور جلوگیری کرد.

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.