کد خبر : 21736
تاریخ انتشار : پنجشنبه 28 بهمن 1400 - 12:02

رییس جهاد کشاورزی خوزستان تاکید کرد:

ضرورت راه اندازی خط تولید تراکتور در خوزستان

مهم اهواز و دیگر شهرهای خوزستان را در پایگاه خبری خوزتاب khuztab بخوانید

رییس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان گفت: استان خوزستان بزرگترین استان از لحاظ کشاورزی است و احتیاج به احداث خط تولید تراکتور در این استان وجود دارد.

62183979 ضرورت راه اندازی خط تولید تراکتور در خوزستان

به گزارش پایگاه خبری خوزتاب، خدارحم امیری زاده ، رییس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان، در آئین افتتاح دهمین نمایشگاه بین المللی ماشین آلات و تجهیزات کشاورزی که در اهواز برگزار شد، اظهار کرد: این نمایشگاه نسبت به نمایشگاه های قبل دو ویژگی بسیار مهم دارد؛ هرسال نمایشگاه در این محل بر پا می شد و به دلیل شیوع ویروس کرونا در سال قبل نتوانستیم این نمایشگاه را بر پا کنیم اما امسال این نمایشگاه به نحو بسیار مطلوب بر پا شد.
وی با بیان اینکه نمایشگاه های سال گذشته به صورت عمومی برگزار می شد اما امسال به صورت تخصصی برگزار شد، افزود: ۸۵ تولید کننده که در این نمایشگاه غرفه دایر کردند، آخرین تکنولوژی، فناوری و سیستم های نوین خود را در این نمایشگاه ارائه دادند. وجود این نمایشگاه ها برای کشاورزی کشور و استان بسیار مناسب است.
رییس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان گفت: ویژگی دوم این نمایشگاه این است که همزمان با افتتاح نمایشگاه، برای اولین بار مسئولین فناوری و مکانیزه تمام استان ها در این نمایشگاه حضور دارند و این نمایشگاه، موقعیت خوبی برای تولیدکنندگان و موسسه های داخلی است تا تولیدات خود را به عرصه ظهور برسانند و آخرین دستاوردهای خود را در معرض دید کارشناسان و کشاورزان قرار دهند تا بتوانند از این تکنولوژی ها استفاده کنند.
امیری زاده با بیان اینکه این تکنولوژی ها کاهش هزینه های کشاورزی و امنیت غذایی و پایداری آن در کشور بسیار موثر است، تصریح کرد: امروزه به تکنولوژی و فناوری نیاز داریم و خریدهایی که کشاورزان و خریداران در این نمایشگاه دارند قطعا تخفیفاتی را نیز خواهد داشت. همچنین تبادل اطلاعات فنی بین کارشناسان و کشاورزان و تولیدکنندگان نیز مفید و مهم است.
وی با بیان اینکه بالاترین پتانسیل و ظرفیت کشاورزی در خوزستان وجود دارد، ادامه داد: خوزستان قطب کشاورزی است و بیش از ۲.۲ میلیون هکتار اراضی مستعد کشاورزی دارد. اگر خوزستان ۱۷.۸میلیون تن تولیدات کشاورزی دارد، بخاطر کشاورزان پیشرو و هوشمند خود است که فناوری ها و تکنولوژی ها را به کار گرفته اند.
رییس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان با بیان اینکه هیچ راهی جز وارد کردن تکنولوژی به کشاورزی وجود ندارد، گفت: امیدوار هستم که به نحو شایسته و خوبی، استقبال از این نمایشگاه انجام شود. اکثر تکنولوژی های حاضر در این نمایشگاه تولید داخل کشور هستند و تولیدکنندگان ما تلاش کردند تا تکنولوژی های حوزه کشاورزی را بومی کنند.
امیری زاده بیان کرد: از نظر کمی در زمینه ماشین آلات کشاورزی، تجهیزات و ادوات دنباله بند مشکل خاصی وجود ندارد و در زمینه کیفیت نیز کشاورزان ما حرف برای گفتن دارند؛ کیفیت محصول برای ما خیلی مهم است و از کشاورزان می خواهیم بر روی کیفیت کار کنند.
وی با اشاره به لزوم احداث خط تولید تراکتور در خوزستان بیان کرد: استان خوزستان بزرگترین استان از لحاظ کشاورزی است و احتیاج به احداث خط تولید تراکتور در این استان وجود دارد. در حال حاضر شاید هزاران نفر از متقاضیان ماشین الات و ادوات کشاورزی استان در صف خرید ایستاده اند و این موضوع باعث بر هم خوردن زمان بندی های طلایی در کشت و در نتیجه کاهش راندمان می شود.
رییس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان افزود: ان شاالله بتوانیم در خوزستان خط تولید ماشین آلات و ادوات کشاورزی مناسبی را داشته باشیم. استان خوزستان در تولید ادوات کشاورزی حرف برای گفتن دارد و در بسیاری از شهرستان های استان مانند دزفول، تولید ماشین آلات کشاورزی فعال است و تولیداتی باکیفیت و مناسب را دارند.
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.