کد خبر : 17508
تاریخ انتشار : دوشنبه 25 اسفند 1399 - 16:14

به بهانه آغاز ماراتن انتخابات شورای شهر؛

ضرورت هوشیاری، دقت و اهتمام کامل دستگاه‌های نظارتی در بررسی صلاحیت‌ها

به بهانه آغاز ماراتن انتخابات شورای شهر ✍🏻 محمدمهدی مهدوی ضرورت هوشیاری، دقت و اهتمام کامل دستگاه‌های نظارتی در بررسی صلاحیت‌ها   انتخابات عرصه تجلی قدرت ملی، وحدت جامعه، نشاط اجتماعی و تعیین سرنوشت ۴ ساله کشور است، آنچه امروز در هر حوزه مدیریتی و خدماتی شاهد هستیم، بدون شک بطور مستقیم و غیرمستقیم متاثر

به بهانه آغاز ماراتن انتخابات شورای شهر

✍🏻 محمدمهدی مهدوی

ضرورت هوشیاری، دقت و اهتمام کامل دستگاه‌های نظارتی در بررسی صلاحیت‌ها

 

انتخابات عرصه تجلی قدرت ملی، وحدت جامعه، نشاط اجتماعی و تعیین سرنوشت ۴ ساله کشور است، آنچه امروز در هر حوزه مدیریتی و خدماتی شاهد هستیم، بدون شک بطور مستقیم و غیرمستقیم متاثر از انتخاب های خود ماست.
خواه این انتخاب‌ها معقول و با پشتوانه‌ی تقوا و تحقیق در گزینش افراد باشد و یا برگرفته از عوامل منفی و آسیب آفرین همچون نگاه حزبی، تعصبات اشتباه قومیتی، تاثیرگرفته از هیاهوی تبلیغات رسانه‌ای و هزینه‌های هنگُفت انتخاباتی و یا قول‌های غیرمتعارف و فریبنده انتخاباتی باشد.

 

آنچه اجمالا بدان اشاره شد، آسیب‌ها و نیز نکات مورد توجه‌ آحاد مردم است، اما بخش ابتدایی و شاید پیشگیرانه در روند انتخابات، وظایف نظارتی دستگاه‌های متولی است که به نظر نگارنده وظیفه‌ی اصلی را متوجه خود میکند.

 

بدون ترید عدم حضور احتمالی افراد مُتخلّف، قومیت‌گرا، بی تقوا، تجمل‌گرا و حتی بدون رزومه و برنامه، زمینه‌ساز انتخاب بهتر جامعه را فراهم مینماید.
لذا با توجه به برخی تجارب در ادوار گذشته و شایعه تخلفات و یا حتی رفتارهای غیرمتعارف مثل نشست‌های متعدد قومیتی و اصرار به تحریک آرای طایفه‌ای، هزینه‌های غیرمتعارف تبلیغاتی مانند نقاشی کردن شهر با پوستر و بیلبوردهای فراوان، شعارهای غیر معقول، قول‌های اشتغال و سو استفاده از مناصب دولتی نامزدها و یا حامیان سیاسی ایشان جهت فریب جوانان به بهانه‌ی اشتغال، تخلف‌های مادی و اداری، خرید رای به روش‌های مستقیم و غیرمستقیم، جشن و سفره‌های نامتعارف انتخاباتی، اختلاط زن و مرد و…..

انتظار جدی و مطالبه‌ی بحق و انقلابی آحاد مردم متدین، دلسوز و علاقمند به آینده‌ی مترقی شهرستان است که با چنین مواردی بطور جدی و پیشگیرانه برخورد شود.

 

در حافظه‌ی جامعه پیشتر مصداق برخی از موارد فوق الذکر وجود دارد، شاید با غلظت کمتر یا مشابه.

اما در این برهه با توجه به تغییر چینش اعضای هیئت اجرایی و نظارت انتخابات در شهرستان، امید بسیاری است که به همین نسبت با تغییر رویکرد کیفی و جدی‌تر در مقابله با تخلف و ایجاد انتخاباتی سالم و مفید در این همین مراحل آغازین نقش آفرینی نموده و افراد دارای سابقه‌ی یا شبهه تخلف و نیز آزمون پس داده‌های متمول بی‌دغدغه را حذف نموده تا با عمل به وظیفه‌ی انقلابی خود، موجبات شادی جامعه و ایجاد امید، اعتماد و انگیزه در مردم را بیش از پیش فراهم نمایند‌.

 

از دیگر مطالبات جدی جامعه میتوان به برخورد با افرادی اشاره نمود که پیشتر با سو استفاده از کسب رای مردم در انتخابات شورا ، وقت خود را صرف تبلیغ نامزدها و گزینه‌های احتمالی انتخابات مجلس نموده و عملا به رای مردم که حق الناس مُسلّم است و نیز دستمزد ماهیانه‌ی خود که از بیت المال مسلمین تامین میگردد جفا نموده و یا حتی وقت خود را موارد متفرقه و حاشیه‌ای گذرانند.

 

نیک واضح است قدم در این مسیر خطرات و آسیب‌هایی دارد که ممکن است از سوی برخی جریانات و افراد متوجه دستگاه‌های نظارتی شود، که توصیه نگارند به این برادران توکل بر خدا، صبر و پایداری است که وعده خداست: *”من کان لله کان الله له”*

 

وسلام علی من اتبع الهدی
۹۹/۱۲/۲۵
*محمدمهدی مهدوی*

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.