کد خبر : 22302
تاریخ انتشار : یکشنبه 15 اسفند 1400 - 15:50

طرح کاداستر در اراضی ملی شهرستان شوش اجرا شد

مهم اهواز و دیگر شهرهای خوزستان را در پایگاه خبری خوزتاب khuztab بخوانید

رییس اداره منابع طبیعی شوش از اجرای طرح ملی کاداستر در اراضی این شهرستان خبر داد و گفت: این طرح به صورت ۱۰۰ درصد امسال در اراضی ملی شهرستان شوش اجرا شد.

169506840 1 طرح کاداستر در اراضی ملی شهرستان شوش اجرا شد

به گزارش پایگاه خبری خوزتاب ، هادی دوستی، رئیس اداره منابع طبیعی شوش در یادمان فتح المبین در حاشیه مراسم درختکاری افزود: ثبت مالکیت دولت نسبت به اراضی ملی و دولتی از مهمترین دستاوردهای اجرای طرح کاداستر اراضی ملی و منابع طبیعی است که از تعرض به اراضی ملی و زمین‌خواری نیز جلوگیری می‌شود.

وی ادامه داد: در راستای اجرای طرح کاداستر، سند مالیکت تک برگ برای اراض ملی و منابع طبیعی این شهرستان صادر شد.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شوش همچنین از جرای طرح بیابان زدایی در سطح ۲۰۰ هکتار در این شهرستان خبر داد و گفت: این طرح با موفقیت در مناطق بیابانی شهرستان شوش اجرا شد.

وی با اشاره به روز درختکاری از اجرای طرح توسعه کشت درخت آکالیپتوس در شهرستان شوش خبر داد و افزود: در نخستین گام از اجرای این طرح، امسال ۱۰ هزار اصله نهال آکالیپتوس توسط اداره منابع طبیعی با تامین چهار هزارنهال توسط شرکت پاک چوب بین کشاورزان منطقه برای غرس در حاشیه مزارع توزیع می‌شود.

وی توسعه کشت درخت آکالیپتوس در منطقه را اقدامی در راستای توسعه پایدار صنایع چوب در این  شهرستان عنوان کرد و اظهارداشت: علاوه بر این نهال‌های آکالیپتوس به عنوان بادشکن و حفظ رطوبت در خاک مزارع در حاشیه مزارع کشاورزی شهرستان شوش کاشته می‌شود.

رییس اداره منابع طبیعی شوش با اشاره به ضرورت اجرای طرح کاداستر برای حفاظت از اراضی ملی گفت: این طرح در راستای رفع ممنوعیت امکان صدور سند تک برگ برای کشاورزان و هموارسازی پرداخت تسهیلات توسط بانک‌های عامل با موفقیت اجرا شد.

وی همچنین به اخذ مجوز تاسیس نهالستان مشارکتی در جهت تامین نیاز کشاورزان شهرستان شوش از سال آینده اشاره کرد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.