کد خبر : 4835
تاریخ انتشار : سه شنبه 14 اسفند 1397 - 0:15

تولید ۴۰ درصد شکر مورد نیاز کشور توسط شرکت توسعه نیشکر خوزستان

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خوزتاب، محمود شمیلی در غرفه استانداری خوزستان نمایشگاه دستاوردهای ۴۰ سال انقلاب در نشست با اصحاب رسانه ها اظهار داشت : به دلیل خشکسالی در تابستان امسال تولید شکر به نسبت سال گذشته مقداری کاهش داشت و در حالیکه این میزان کاهش در قیمت این محصول تاثیر نداشت اما شاهد

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خوزتاب، محمود شمیلی در غرفه استانداری خوزستان نمایشگاه دستاوردهای ۴۰ سال انقلاب در نشست با اصحاب رسانه ها اظهار داشت : به دلیل خشکسالی در تابستان امسال تولید شکر به نسبت سال گذشته مقداری کاهش داشت و در حالیکه این میزان کاهش در قیمت این محصول تاثیر نداشت اما شاهد افزایش ۲٫۵ برابری قیمت این محصول در بازار هستیم.

IMG 20190304 195915 533 300x300 تولید ۴۰ درصد شکر مورد نیاز کشور توسط شرکت توسعه نیشکر خوزستان

وی ادامه داد : شکر یک محصول استراتژیک و دولتی است که باید با قیمتی معادل ۳۰ هزار ریال در بازار عرضه شود اما متاسفانه شاهد عرضه آن با قیمت بیش از ۸۰ هزار ریال هستیم .

 

شمیلی اظهار داشت:  شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی خوزستان به عنوان بزرگترین هلدینگ صنعتی و کشاورزی ایران نزدیک به ۴۰درصد شکر مورد نیاز کشور را تولید میکند و نقش بسزایی در اشتغال کشور دارد به طوری که حدود ۱۸ هزار و ۸۵۰ نفر به طور مستقیم در این مجموعه مشغول هستند همچنین بیش از ۳۰ هزار نفر به صورت مستقیم و غیر مستقیم در این شرکت اشتغال دارند که با احتساب خانواده های آنان بیش از یکصدهزار نفر از این مجموعه ارتزاق می‌کنند

وی افزود: این شرکت در کنار تولید نیشکر و شکر در زمینه صنایع جانبی نظیر کاغذ ، نئوپان، خمیر دام، الکل سازی و ام دی اف نیز فعالیت می کند که در حال حاضر تنها با ۳۰ درصد ظرفیت کار می کند که امید می رود با بهبود شرایط اقتصادی بتوانیم این ظرفیت را افزایش دهیم .

مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی خوزستان ادامه داد: در سال جاری و با توجه به پدیده خشکسالی در خوزستان که در نیم قرن گذشته بی سابقه بود، با شرایط سختی مواجه شدیم که به همت و پشتکار نیروهای تلاشگر این شرکت و توان علمی موجود ضمن اینکه از خسارت های احتمالی پیشگیری شد، محصولات باکیفیتی نیز تولید و برداشت شد.
وی گفت: همچنین بارندگی های پیاپی اخیر در استان حدود چهار ماه برداشت نیشکر را به تاخیر انداخت ولی با این وجود در این فصل نیز نیشکر با کیفیتی برداشت شد که تا اوایل سال ۱۳۹۸ حدود ۵٫۵ میلیون تن نیشکر و ۶۰۰ هزار تن شکر استحصال می شود.

وی گفت: امید است با گذر از بارندگی های پیوسته تولید شکر افزایش یافته تا مصرف کنندگان عمده و خرد بتوانند این محصول استراتژیک را با قیمت مناسب تر تهیه کنند.

وی افزود: پروژه کاغذسازی در مجوعه توسعه نیشکر استان یک پروژه ۳۰۰ هزار تنی است که اقدامات مقدماتی راه اندازی آن انجام شده اما از تابستان امسال و‌ مواجه شدن با فشار تحریم‌ها راه اندازی این کارخانه با مشکل مواجه شد که با پیگیری انجام شده پیش بینی می‌شود از سال آینده دستگاه های مورد نیاز این کارخانه وارد شوند.

شمیلی تصریح کرد : این شرکت در انجام مسئولیت های اجتماعی خود نیز به ۱۴۸ روستای پیرامون شرکت ها و صنایع جانبی خدمات ارزنده ای ارائه کرده است .

وی گفت: در سال جاری حدود ۷۵۰ نفر از ایتام این روستاها را تحت پوشش قرار داده ایم و هزینه مداوای تعداد قابل توجهی از بیماران نیز پرداخت شده است .

مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی خوزستان بیان کرد : امسال همچنین حدود ۴۰ پزشک را طی دو نوبت به روستاهای این مناطق اعزام کردیم که به صورت رایگان اهالی این روستاها را معاینه و درمان کردند.
وی افزود: در بحث سیل اخیر در استان نیز هفت مجموعه توسعه نیشکر استان با امکانات کامل خود برای کمک به سیل زدگان وارد عمل شدند.
شمیلی گفت: در‌ دنیا ۱۴۵ محصول از گیاه جانبی نیشکر به دست می آیند اما در ایران تنها هفت محصول تولید می شود؛ اکنون بیش از ۴۰ محصول برای تولید در استان تعریف شده و با بهبود شرایط اقتصادی کشور و خروج از بحران های منطقه ای اقدامات لازم در این زمینه انجام می شود.
وی گفت: از مهمترین این محصولات می‌توان به شیرینی و شکلات، نوشابه، آب های طعم دار و دارو ، نشاسته و محصولاتی که در حوزه رنگرزی استفاده می شود، اشاره کرد .

مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی خوزستان ادامه داد: زمانی می گفتند جنگل های سبز آمازون شش های زمین هستند اما علم جدید ثابت کرده که کشتزارهای وسیع نیشکر شش های زمین اند .
شمیلی گفت: از دو سال پیش برداشت سبز نیشکر در این شرکت آغاز شده و به مرز ۳۰ درصد رسیده است و این مسیر همچنان ادامه دارد تا بتوانیم برداشت سبز را به مرز ۵۰ درصد برسانیم .

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.