کد خبر : 25883
تاریخ انتشار : شنبه 29 بهمن 1401 - 20:20

عدم هماهنگی و نداشتن وحدت رویه باعث ترخيص نشدن کالاهای اساسی شد

خبرهای مهم اهواز و شهرهای خوزستان را در پایگاه خبری تحلیلی خوزتاب khuztab بخوانید

مدیرکل بنادر و دریانوردی خوزستان مشکلات اسنادی را مانع پهلوگیری ۳۸ فروند کشتی حامل کالا‌های اساسی در بندر امام خمینی عنوان کرد.

f0a0772f e277 4ec4 a98b eda27b6e089f 840x560 1 عدم هماهنگی و نداشتن وحدت رویه باعث ترخيص نشدن کالاهای اساسی شد

به گزارش پایگاه خبری خوزتاب؛ بهروز آقایی با اشاره به خالی بودن ۹ اسکله بندر امام خمینی گفت مشکلات اسنادی باعث شده ۳۸ فروند کشتی حامل کالا‌های اساسی نتوانند در این بندر پهلوگیری کنند.

وی به آمادگی تجهیزات و اسکله‌ها برای ارائه خدمات به کشتی‌ها اشاره کرد و افزود: حجم کالا‌های اساسی موجود در این این تعداد کشتی بیش از ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار تن برآورد می‌شود.

آقایی می‌گوید: در صورت رفع مشکلات اسنادی این کشتی‌ها که بخش مهمی از آن‌ها مربوط به تأمین ارز از سوی صاحبان کالا است، امکان پهلوگیری در اسکله‌های بندر امام خمینی فرهم خواهد شد.

به گفته مدیرکل بنادر و دریانوردی خوزستان؛ علاوه بر اسکله‌های خالی، درحال حاضر ناوگان تجهیزات بندر امام خمینی شامل؛ ۱۴ تجهیز استراتژیک نظیر: انواع مکنده و جرثقیل برای تخلیه کالا‌های اساسی از کشتی‌ها آمادگی دارند.

این مقام مسئول در ادامه به تخلیه ۱۴ میلیون تن کالای اساسی از کشتی‌ها از ابتدای امسال تاکنون اشاره و اضافه کرد: در این مدت ۱۳ میلیون و ۱۰۰ هزار تن کالای اساسی تخلیه شده در بندر امام خمینی به منظور توزیع و مصرف در نقاط مختلف کشور از این بندر به وسیله ناوگان ریلی و جاده‌ای خارج شده است.

آقایی حجم کالای اساسی موجود در انبار و سیلو‌های مجتمع بندری امام خمینی را ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار تن است اعلام کرد.

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.